ضدعفونی کردن محل بدون ماده شیمیایی با دستگاه هوشمند ساخت محققان کشور

توحید الهام دوست، مدیرعامل شرکت تولیدکننده این دستگاه با بیان اینکه، این دستگاه توانایی استریل و ضدعفونی محل بدون نیاز به هیچ‌گونه ماده شیمیایی و به صورت نامحدود را داراست، اظهار کرد: این دستگاه به دلیل استفاده از سیستم نظارتی و پایش خودکار توانایی کارکرد مداوم را داراست و دستگاه کاملاً هوشمند و برنامه‌پذیر بوده و نیاز به اپراتور ندارد.

الهام دوست افزود: این وسیله نیاز به شارژ کردن و قرار دادن ماده اولیه در داخل دستگاه نداشته و علاوه بر اینکه کاملاً کم‌مصرف است (حدود ۶۰ وات)، مجهز به سنسورهای PIR – DS TEMP – O2 – O3 و سیستم خنک‌سازی هوشمند است.

وی درباره مکان‌هایی که این دستگاه قابل استفاده استد، توضیح داد: این وسیله قادر به استریل کردن محیط‌هایی نظیر بیمارستان‌ها، فروشگاه‌ها، کابین اتوبوس، کابین خودرو، سطل زباله‌های عفونی بیمارستان‌ها، اتاق‌های پرو لباس و کمدهای لباس بوده و قابلیت تزریق به آب برای استریل کردن آب و استفاده از آب به عنوان شوینده قوی را داراست و سازگار با پوست است.

به گفته الهام دوست، قیمت این دستگاه‌ها نسبت به توان، غلظت و همچنین سیستم‌های کنترلی و فیلترهای استفاده شده از ۲ میلیون تومان تا ۱۰ میلیون تومان است.

الهام دوست درباره مزیت‌های استریل کردن محیط با گاز ازن، توضیح داد: روش استریل کردن توسط گاز ازن مزیت‌های فراوانی نسبت به روش‌های معمول استفاده از مواد صنعتی و شیمیایی دارد که شامل کاملاً ارگانیک بودن آن، عدم نیاز به استفاده از هیچ‌گونه ماده شیمیایی و توانایی استریل و ایزولاسیون محیط به صورت نامحدود است. همچنین برخلاف مواد شیمیایی صنعتی (وایتکس، الکل و…) خورنده نیست و نیاز به شست‌وشوی محیط بعد از ایزولاسیون را ندارد.

بر اساس اعلام وزارت علوم، ازن یک مولکول ۳ اتمی است که یکی از قوی‌ترین اکسیدکننده‌های موجود است که تاکنون کشف و مورد استفاده قرار گرفته شده است، این گاز بعد از تولید و رهاسازی در محیط توانایی استریل و ایزوله کردن محیط را در کوتاه‌ترین زمان ممکن دارد و بعد از استریل کردن و ایزوله کردن محیط به اکسیژن خالص تبدیل می‌شود و به هیچ‌گونه ماده شیمیایی برای شست‌وشوی محیط نیاز ندارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 549372 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟