جشنواره ملی دارایی‌های فکری و نوآوری بانوان در حوزه انرژی

اولین جشنواره ملی، تخصصی «دارایی‌های فکری و نوآوری بانوان در حوزه آب، برق و انرژی» همزمان با هفته پژوهش سال جاری در پژوهشگاه نیرو برگزار می‌شود.

ساره شفیعی دبیر این جشنواره گفت: با توجه به نقش بسیار مهم مالکیت فکری به عنوان مهم‌ترین محور انتقال فناوری و تجاری‌سازی نتایج تحقیقات، در توسعه و ارتقای همه جانبه صنعت، بروز و به کارگیری این ظرفیت‌ها می‌تواند نقش بسیار مهمی در اجرای موفق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و توسعه درون‌زا داشته باشد.

وی افزود: در این راستا ایفای نقش موثرتر بانوان در حوزه آب، برق و انرژی، ارتقای سطح علمی و مهارتی آنان و ایجاد ساختاری مناسب برای عرضه و تبادل دارایی‌های فکری در این حوزه ضروری است.

بر اساس اعلام پژوهشگاه نیرو، شفیعی با اشاره به محورهای فعالیت بانوان نوآور، مخترع و کارآفرین در حوزه آب، برق و انرژی جهت شرکت در این جشنواره گفت: داشتن گواهینامه‌های ثبت اختراع، طرح صنعتی و علامت تجاری (ملی و بین‌المللی)، همکاری در پروژه‌های تحقیقاتی منجر به تجاری‌سازی، تولید صنعتی محصولات و صادرات آنها، همکاری در عرصه بین‌المللی و ایفای نقش موثر در صنعت، همکاری در پروژه‌های تحقیقاتی و ایجاد ساز و کارهای موثر در صنعت، داشتن ایده‌های فناورانه و نوآورانه قابل کاربرد در صنعت، داشتن کتب و مقالات علمی در مجلات معتبر ملی و بین‌المللی، کارآفرینان و بانوان موسس شرکت‌های دانش‌بنیان و نوپا (استارتاپ) و برگزیدگان جشنواره‌های ملی و بین‌المللی و دارای تاییدیه‌های فنی از محورهای فعالیت بانوان در این جشنواره به‌شمار می‌آید. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 504645 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟