آمار درگذشتگان کرونایی به روزی 400 نفر خواهد رسید / بی خیال واکسن کرونا شویم

به گزارش رکنا ، دکتر مردانی در پاسخ به این سوال که وضعیت کرونا در اکثر استان های ایران قرمز است آیا می توان به طور روشن بازگشایی مدارس، برخی مراسمات و … را عامل گسترش بیماری دانست؟ گفت :دلیل به نظر من مولتی فاکتوریال است. اولا عدم توجه مردم به سلامت خود و سفرهای غیر ضروری مکرر بخصوص در ایام تعطیل و عاشورا و تاسوعا و سوم رفتن برخی از مردم بدون رعایت پروتکل های بهداشتی به دسته های عزاداری و چهارم باز شدن مدارس بود که در گسرش بیماری موثر بودند.

عضو کمیته کشوری مقابله با کرونا در خصوص اینکه  به نظر می رسد بیشتر سیاست هایی که اخذ شده است عامل گسترش بیماری ها بودند ادامه داد:نه چنین چیزی صحیح نیست. سیاست ها نمی گوید مردم به شمال بروند یا مردم بدون ملاحظه در عزاداری ها شرکت کنند. ما عضو کمیته کشوری هستیم ما هیچ وقت نگفتیم مردم به شمال بروند. ما هر روز به مردم می گوییم از سفر های غیر ضروری خود داری کنند.

وی در مورد اینکه لزوم اتخاذ روش های بازدارنده چقدر حس می شود؟ گفت: ما کمیته علمی هستیم و عوامل اجرایی نیستیم. دولتمردان باید تصمیم گیری کنند.

دکتر مردانی در مورد اینکه ایران از نظر پیک کرونا امروز در چه وضعیتی قرار دارد بیان داشت :ما پیک دوم را گذرانده و در حال ورود به پیک سوم هستیم. سه روز دیگر پاییز است.

وی در خصوص اینکه برای کنترل بیماری در این شرایط چه باید کرد تاکید داشت : اول اینکه مردم نباید به سفر های غیر ضروری بروند. دوم اینکه ماسک و فاصله گذاری اجتماعی و شستشوی دست ها را ادامه بدهند و از شرکت در مراسم عزاداری در اربعین حسینی جدا خودداری کنند. خبرها حاکی از این بود که عده ای می خواستند از طریق مرز شلمچه به عراق بروند. سومین مورد این است که در بازگشایی مدارس تعجیل نکنند. مدارس باید زمانی باز شود که موارد بیماری به حداقل رسیده باشد.حتما همه عزیزان واکسن آنفولانزا  بزنند همین خود باعث پیشگیری از وخیم شدن اوضاع است. فعلا باید واکسن کرونا را بی خیال شویم و به همان موارد پیشگیرانه ای که ذکر کردم بچسبید ما چند تعطیلی پیش رو داریم. اصحاب رسانه باید برای پیشگیری از سفر ها کار کرد اگر وضعیت به این منوال ادامه پیدا کند حتی گفته شده شاید کشته ها به روزی ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر برسد البته ما امیدورایم اینچنین نباشد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 607583 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟