به گزارش رکنا، پنج رفیق شرور قدیمی دورهم جمع شدند تا برای یکی از دوستانشان جشن تولدی برپا کنند. آنها پس از تهیه کیک تولد ومشروبات الکلی راهی پارک باهنر شدند.کیک تولد را در میان پارک برش زدند و در همین حین هم برخی از آنها مشروبات الکلی مصرف کردند درادامه برخی از اعضای باند شرارت قطعات کیک را به سر و صورت هم کوبیدند.

در حالــی که این رفتار در میان پارک توجه برخی از رهگذران را به خود جلب کرده بود، افراد شــرور که چاقو و زنجیر همراه داشــتند به سمت شــهروندان حمله ورشــدند. رهگذران که وحشت زده بودند، با شــنیدن صدای نعره های دلهره آور آنها هرکدام به سمتی فرار Escape کردند. آنها که زنجیر و چاقو روی هوا می‌چرخاندند راه فرار یکی از شهروندان را بستند و در یک لحظه یکی از مخلان امنیت عمومی، چاقویی را از پشت به بدن مرد جوان فرود آورد و او را بشدت مجروح و نقش برزمین کرد.

بنابراین گزارش، عربده کش های مست پس از مجروح کردن رهگذر به سمت یک خودروی 206 دویدند، سرنشینان خودرو که دو زن جوان بودند و داخل خودرو قرار داشتند، به محض مشاهده آنها ماشین را روشن کردند تا فرار کنند اما اولین ضربه زنجیر بر خودرو فرود آمد، راننده خودرو که ترس تمام وجودش را فرا گرفته بود به هر طریقی که بود پا روی گاز گذاشــت و از میان اوباش راهی باز کرد و از محل دور شد.

در حالی که عاملان نا امنی همچنان در حال عربده کشی بودند، متوجه شدند که یک سرباز ناجا در حال کمک به فرد مجروح اســت، به سمت آنها حمله ور می‌شوند اما موفق نمی شوند به سرباز وظیفه شناس آسیبی برسانند و او را هم مجروح کنند. این گزارش حاکی اســت، درحالی که این اقدامات وحشت عجیبی در منطقه ایجاد کرده بود، عاملان شرارت به سمت یک خودروی آزرا هجوم بردند و یکی از آنها با زنجیر ضربه ای محکم به سقف خودرو کوبید، در این میان یک خودروی پراید هم از اقدامات مجرمانه آنها بی نصیب نماند و عاملان اوباشگری در شهر شیشه های آن را هم خورد کردند.

شجاعت قابل تحسین یک شهروند

مخلان امنیت که می دانســتند حتما شهروندان موضوع را به پلیس Police اطلاع خواهند داد، دســت از اقدامات جنون آمیز خود برداشتند و با دو خودرو پژو 405 و پراید از محل متواری شدند.

لحظاتی بعد هر دو خودرو درحاشــیه بلوار وکیل آباد متوقف می شود و پنج شرور از خودرو پیاده می شوند، اما در یک لحظه متوجه می شوند فردی از داخل خودرو در حال فیلمبرداری از آنهاست، به سمت آن خودرو یورش می برند و یکی از آنها با چاقو ضربه ای به بازوی شهروندی که به تعقیب آنها پرداخته بود تا هویت آنها را برای پلیس نمایان کند می زند؛ اما خودرو روشــن بود و شهروند وظیفه شــناس موفق می شود از چنگ مجرمان خطرناک فرار کند؛ اما عاملان ناامنی دســت بردار او نبودند و به ســرعت سوار خودرو شــدند و به تعقیب شهروند مجروح پرداختند. افراد شرور تا حوالی میدان جمهوری اسلامی به تعقیب و گریز ادامه دادند اما در یک لحظه خودروی شهروند در ترافیک ناپدید می شود.

لحظاتی بعد از فرار متهمان، پلیس در محل حاضر و مشخص می شــود فردی که در پارک چاقو به پشــتش زده شده بود به بیمارستان فارابی منتقل و در حالی که وضعیت مناسبی نداشت تحت درمان قرار گرفته بود و شــهروند وظیفه شناسی هم که متهمان را تعقیب کرده بود به صورت ســرپایی مداوا شده بود.باتوجه به اهمیــت ماجرا ماموران کلانتری 7 تیر موضوع را به مقام قضایی منتقل و دســتورهای مورد نیاز به صورت تلفنی صادر و رد زنی عاملان شرارت آغاز شد.

حمله فقط به بهانه نگاه کردن!

یکی از شاهدان و شاکیان پرونده با حضور در کلانتری به پلیس گفت: من و بــرادرم در حال رفتن به ســمت خودروام بودیم که یک مرتبه آنها به مــا حمله کردند، جلوی مارا گرفتند و گفتند: چرا نگاه می کنید! در همین حین یکی از آنها با زنجیر شیشه های خودروی من را خورد کرد، ما فقط توانستیم از محل فرار کنیم. در حالی که تحقیقات اولیه پلیس روی موضوع در حال انجام بود، قاضی Judge امانی بازپرس شعبه 203 دادسرای مشهد دســتور بازبینی قطعه فیلم کوتاه شهروند و دیگر دوربین های محل حادثه Incident را صادر کرد.

عملیات غافلگیرانه برای دستگیری عاملان نا امنی چند ساعت بعد ماموران توانستند با تالش بدون وقفه و انجام اقدامات فنی و تخصصی، هویت پنج عامل شرارت را شناسایی کنند. عملیات دستگیری که به صورت لحظه به لحظه با مقام قضایی هماهنگ می شــد، آغاز و چند تیم پلیســی به محل اختفای عاملان نا امنی در بلوار خیام عزیمت کردند.

لحظاتی بعد محل به محاصره پلیس در آمد و ماموران طی یک عملیات غافلگیرانه موفق شدند سه عضو باند را دستگیر کنند. در ادامه متهمان به شعبه 203 دادسرا منتقل شدند. آنها که تصور نمی کردند به این ســرعت در حلقه محاصره قانون Law قرار بگیرند، ابتدا ســعی در انکار اصل ماجرا داشتند ولی زمانی که مستندات قضایی غیرقابل انکار مقابل آنها قرار گرفت لب به اعتراف گشودند.

یکی از متهمان در اظهارات خود مدعی شــد که آن روز تولد برادرم بود، برای همین به پارک باهنر رفتیم. ما مشروب نخورده بودیم و (ر.ش) به مردم حمله کرد و آنها را با چاقو زد! یکی دیگر از متهمان هم معترف شد آن روز برای جشن تولد به پارک رفته بودیم و من هم مشروب خورده بودم.

در ادامه رســیدگی به پرونده، متهمان محل اختفای دو عامل دیگر نا امنی را هم لو دادند که پلیس به سرعت در محل حاضر و یکی از آنها را دستگیر کرد. در ادامه مشخص شد آخرین نفر به محل نامعلومی گریخته است. چهارمین شرور در شعبه بازپرسی وقتی دید همه چیز لو رفته و سه نفر دیگر از دوستانش هم بازداشت شده اند گفت: آن روز من در پارک کمی مشــروب خوردم و وقتی دیدم دوستانم به سمت مردم حمله می کنند من هم تحریک شدم و وارد ماجرا شدم! من چاقو نداشتم و یکی دیگر از دوستانم با چاقو به پشت آن مرد زد.

اتهام «محاربه» در اولین گام

پس از تکمیل مراحل بازپرسی قاضی امانی اتهام «محاربه» را به چهار عامل شــرارت به خاطر کشیدن سالح و ایجاد رعب و وحشت در بین شهروندان و تخریب اموال عمومی و خصوصی به آنها تفهیم کرد. در ادامه عناوین اتهامی دیگری هم نظیر ایجاد حرکات غیر متعارف موجب بی نظمی جامعه، ایراد ضرب و جرح عمدی شهروندان، در پرونده آنها ثبت شد.

درحالی که اطلاعات به دست آمده از آن حکایت دارد که فرد مجــروح در بخش مراقبت های ویژه بیمارســتان فارابی تحت درمان اســت و تا به امروز چندین واحد خــون به وی تزریق شده است، مقام قضایی طی دستور ویژه ای پرونده را در اختیار کارآگاهان زبده عملیات ویژه پلیس آگاهی اســتان قرار داد تا هرچه سریعتر آخرین عضو فراری باند شرارت نیز دستگیر و به سرپنجه عدالت سپرده شود.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 436552 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟