جای اتوبوس‌ کارکرده با استفاده از تسهیلات وزارت کشور اتوبوس نو بخرید

به گزارش رکنا؛ در این دیدار که با حضور مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد، سید جعفر تشکری هاشمی، آمادگی کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا را برای ارائه هرگونه مشورت و همفکری را در زمینه مسائل و مشکلات حوزه عمران شهری و حمل و نقل عمومی به مدیریت شهری طبس اعلام کرد و گفت: امیدوارم بتوانیم با انتقال تجربیات خود، گره‌ای از مسائل و مشکلات مردم محترم طبس باز کنیم.

وی با استقبال از تبادل اطلاعات و تقویت ارتباطات بین تهران و سایر شهرهای کشور از جمله طبس، افزود: با توجه به اراده مسئولان این شهر کویری با ۵۰ هزار نفر جمعیت به مهاجرپذیری بیشتر، باید ببینیم این شهر چه میزان گنجایش برای ورود مهاجران جدید و افزایش جمعیت دارد؟

تشکری هاشمی، لزوم نگاه نرم‌افزاری به موازات نگاه سخت‌افزاری به شهر را مورد تأکید قرار داد و گفت: در کلان‌شهری مانند تهران با درآمدهای محدود و هزینه‌های بالا برای اداره و مدیریت شهر، به دنبال توسعه شهری نیستیم و تمرکز و هنرمان، نگهداشت شهر است و البته در شهری مانند طبس نیز موضوع نگهداری شهر از اهمیت و ضرورت ویژه‌ای برخوردار است.

وی لزوم استفاده بهینه از ظرفیت‌های داخلی کشور برای تولید ثروت و ایجاد رفاه مردم در مناطق مختلف کشور را مورد تأکید قرار داد و گفت: تأمین امنیت، سلامت و بهداشت از نیازهای اولیه انسان‌ها و جوامع انسانی است و علاوه بر توجه به آسایش شهروندان، آرامش آنها را نیز باید به صورت ویژه مورد توجه قرار دهیم تا زندگی در شهر برای مردم آن شهر، دلچسب و جذاب شود.

نماینده مردم تهران در شورای شهر، از احداث دریاچه خلیج فارس به عنوان نمونه‌ای از یادگارهای ماندگار دوران مدیریت دکتر قالیباف در شهرداری تهران در حوزه گردشگری نام برد و خاطرنشان کرد: به همکارانم در مدیریت شهری طبس توصیه می‌کنم به جای خرید اتوبوس‌های کارکرده، با استفاده از تسهیلات وزارت کشور، نسبت به خرید دو سه دستگاه اتوبوس نو با ۸۰ درصد تخفیف اقدام کنید تا چند سال خیال‌تان از این بابت راحت باشد.

گفتنی است، در جریان این دیدار، علاوه بر رییس شورای اسلامی شهر تهران، امام جمعه، رییس و اعضای شورای شهر و شهردار طبس، مواردی را در مورد شهر طبس از ابعاد و زوایای مختلف از جمله گردشگری، مذهبی، جمعیتی و ... مطرح کردند.

 

کدخبر: 851393 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟