شهر جدید سهند با کمبود حمل و نقل عمومی مواجه است/لزوم ارائه خدمات هوشمند به مردم

به گزارش رکنا از آذربایجان شرقی؛ مرتضی موحدنیا در آیین معارفه شهردار جدید شهر سهند افزود: دولت نیز اتوبوس‌های یارانه‌دار در اختیار شهرداری‌ها قرار می‌دهد و بر این اساس شهرداری شهر سهند باید اقدام لازم برای برخورداری از این یارانه را انجام دهد.

وی همچنین با اشاره به تخصیص ۱۰ هزار تن قیر رایگان به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان، اظهار داشت: از این میزان قیر رایگان ۵۰۰ تن به شهر جدید سهند تخصیص یافته است که می‌تواند در زیباسازی و بهبود خدمات شهری این شهر مفید واقع شود.

موحدنیا ضرورت هوشمندسازی شهرها را یادآور شد و خاطرنشان کرد: در راستای افزایش رضایتمنمدی شهروندان و ارتقای خدمات شهری لازم است خدمات شهرداری از حالت سنتی خارج و به صورت هوشمند به مردم ارائه شود.

فرماندار شهرستان اسکو هم نبود ناوگان حمل و نقل شهری را از دغدغه‌های اصلی این شهر بیان کرد و افزود: با توجه به نیاز روزافزون این شهر به خدمات حمل‌ونقل شهری، لازم است در کنار تامین سایر زیرساخت‌ها، حمل‌ونقل درون و برون‌شهری تقویت و اتوبوس‌هایی نیز برای انتقال مردم به مرکز استان در نظر گرفته شود.

«حسین فیروزی» کمبود آب خام برای آبیاری فضای سبز را از دیگر مشکلات پیش‌روی سهند دانست و افزود: در راستای تامین آب مورد نیاز فضای سبز مقرر شده است برای بازچرخانی فاضلاب این شهر به میزان ۷۰ لیتر در ثانیه اقدام شود و در فضای سبز این شهر مورد استفاده قرار گیرد.

وی همچنین بر ضرورت ایجاد بازارچه‌های عرضه مستقیم در این شهر تاکید کرد و اظهار داشت: با توجه به قیمت بالای اجاره و املاک، اجناس با قیمت بالا و گران در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد که این امر موجب نارضایتی شده و لازم است بازارچه‌های عرضه مستقیم در نقاط مختلف شهر دایر شود.

 در این آیین حسین عباسزاده به عنوان شهردار جدید سهند معرفی شد.

شهر جدید سهند با بیش از ۱۳۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب تبریز، محدوده شهرستان اسکو و در دامنه شمالی رشته های کوه های سهند واقع شده و سرریز جمعیت تبریز را در خود جای داده است.

در سال های گذشته، تردد به این شهر به دلیل لزوم رفت و آمد از جاده ترانزیتی و پر رفت و آمد تبریز-آذرشهر انجام می گرفت که ساکنان آن را با دشواری های فراوان و راه بندان شدید مواجه می کرد، اما افتتاح بزرگراه تبریز- سهند ضمن رفع این مشکل، زمان دسترسی به این شهر از تبریز را نیز به حدود ۲۰ دقیقه کاهش داده است؛ البته این بزرگراه هنوز با مشکلاتی همچون نبود روشنایی، خط ندادن تلفن همراه و نبود امکانات خدماتی از قبیل پمپ بنزین و ایستگاه اورژانس دست و پنجه نرم می کند.

کدخبر: 841427 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟