یک طرح دو فوریتی درباره عوارض ساختمانی تصویب نشد / معاون شهردار: در شورای شهر قبلی، عوارض ساختمانی تهران 180 درصد افزایش یافت + فیلم
حجم ویدیو: 12.15M | مدت زمان ویدیو: 00:01:39

به گزارش رکنا، با وجود این که در جلسه امروز شورای شهر تهران، دو فوریت طرح اعطای مهلت زمان پرداخت فرم های اعلام عوارض ساختمانی صادره در اسفندماه سال ۱۴۰۰ بررسی شد و با ۱۴ رأی موافق به تصویب رسید، اما با توجه به این که پیشنهادات اعضای شورای شهر، برای این طرح زیاد بود و به زمان بیشتری برای بررسی نیاز داشت، با پیشنهاد پرویز سروری، نایب رئیس شورای شهر، جزئیات این طرح در نهایت در شورای شهر تهران به تصویب نرسید.

البته حمیدرضا صارمی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در صحن امروز شورای شهر درباره بررسی دو فوریت طرح اعطای مهلت زمان پرداخت فرم های اعلام عوارض ساختمانی صادره در اسفند سال ۱۴۰۰  اظهارداشت: در کمیسیون شهرسازی در خصوص طراحان این فوریت صحبت شده است، ۱۸۰ درصد عوارض در شورای قبلی و در سال قبل افزایش یافت تا در چند ماه باقی مانده فعالیت خودشان، مبالغ را دریافت کنند.

وی افزود: این اقدام با هماهنگی استانداری از یکم تیر اجرایی شد که در سال های قبل این روند وجود نداشت و یک بازه خاص زمانی در نظر گرفته می شد که فیش ها پرداخت شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان اینکه شورا هیچ گاه در این زمینه ورود نکرده بود، اظهار کرد: چهار هزار و ۳۹۳ مورد فیش صادر شده و دو هزار و ۳۹۴ در زمینه صدور پروانه بوده که ۳۰ درصد آن پرداخته شده است.

صارمی ادامه داد: ما تنها نهادی هستیم که مسئولیت درآمد و هزینه را بر عهده داریم. اگر بدانند شورا ورود کرده هیچ کس از سال آینده در بهمن و اسفند فیش را پرداخت نخواهد کرد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: هر تصمیمی که شورا بگیرد ما تبعیت خواهیم کرد.

کدخبر: 778963 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟