واکنش زاکانی به تعدیل نیروهای شهرداری تهران / این اقدام سیاسی نبوده است

به گزارش رکنا به نقل از مهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه شصتمین جلسه شورای شهر تهران و در جمع خبرنگاران درباره تفاهم نامه‌های شهرداری تهران گفت: جهت ایجاد رفاه برای شهروندان باید مدیریت مشارکتی داشته باشیم و این مشارکت در دو جهت در سطح شهرداری دنبال می‌شود.

وی با اشاره به این مشارکت‌ها اظهار کرد: یکی از این سطوح همکاری با دستگاه‌ها و نهادهای انقلابی و دیگری مشارکت با مردم است‌. به دنبال این هستیم تا از طریق مشارکت با مردم و میدان دادن به آنها در عرصه‌های مختلف، بار را از دوش شهر برداریم تفاهم نامه با وزارت راه، نفت و مقدمه تفاهم نامه با وزارت نیرو در این راستا بوده‌اند.

شهردار تهران درباره تفاهم نامه با وزارت نفت و خروجی آن گفت: آنچه ما دنبال می‌کنیم در چارچوب قانون است. اهتمام وزارت نفت و شهرداری اجرای درست تفاهم نامه است.

وی افزود: وزارت نفت هم نگاه حمل و نقلی و هم غیر حمل و نقلی و در خصوص انرژی و ساختمان‌ها دارد زیرا این موارد به کاهش مصرف انرژی کمک می‌کند.

زاکانی ادامه داد: در حال حاضر پسماند شهری تهران توسط ۶۴ پیمانکار انجام می‌شود. آنها زباله تر را به ۸ مرکز می‌فرستند و به صورت کلی ۲۲ پیمانکار موجود در مناطق در کنار ۸ مرکز، زباله‌ها را جمع آوری می‌کنند و به آزاد کوه منتقل می‌کنند.

شهردار تهران تاکید کرد: برای آنکه پسماند را سامان دهیم و از درون منازل تفکیک را انجام و از مخازن صیانت کنیم به دنبال این هستیم که در ۸ مرکزی که وظیفه جمع آوری زباله را دارند سرمایه گذاری را از طریق مشارکت با مردم انجام دهیم تا بخشی از این زباله‌ها به انرژی و بخشی به کمپوست تبدیل شود و بخشی که قابل بازیافت نیست به آراد کوه برود.این کار به ۱۸ ماه زمان احتیاج دارد و پس از آن زمان تکمیل می‌شود اولین مرکز انجام این کار ۷۶۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده و منجر به ایجاد درآمد ثابت شهری می‌شود.

زاکانی اظهار داشت: سازمان فاوا شهرداری سهم حوزه دیجیتال را برعهده دارد. هرچیزی غیر از آن به حوزه سازمان فناوری مرتبط است به صورت کلی سازمان فناوری نوین مانند معاونت فناوری ریاست جمهوری و فاوا مانند وزارت ارتباطات است.

شهردار تهران در خصوص تعدیل نیرو و تحولات شهرداری تهران گفت: گزارش این کار را آقای فروزنده می‌دهد و این اقدام سیاسی نبوده است و اکثر نیروها جذب شدند.

کدخبر: 773861 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟