۱۸ هزار اصله درخت در منطقه ۱۹ هرس شد

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، محمد غفاری سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه با اشاره به آغاز عملیات به زراعی فضای سبز از مهرماه بیان کرد: تاکنون ۸۰ درصد از این عملیات با هدف تقویت رشد درختان و نشاط بخشی به طبیعت این محدوده در قالب اقداماتی همچون اجرای ۸۰۰ هزار مترمربع کندوکوب، ترمیم تشتک در  بیش از ۴۰۰هزار اصله درخت، حذف کنده ۴۰۰ اصله درخت و ... انجام شده و تا پایان اسفندماه نیز ادامه دارد.

او همچنین با اشاره به اتمام ۸۵ درصد فعالیت هرس درختان توت و نارون از ابتدای آذرماه تاکنون اظهار کرد: این اقدام در راستای سهولت تردد عابرین و خودروها، حذف شاخه های بیمار و زیباسازی منظر شهری در بیش از ۱۸ هزار اصله درخت با رعایت اصول لازم و مطابق دستورالعمل سازمان پارک ها همراه با نظارت کامل کارشناس مرکز تام برای توجه به نکات ایمنی توسط کارگران و حفظ اصول بهداشتی و سلامت درختان صورت گرفته است.

معاون شهردار منطقه برقراری توازن بین اندام هوایی و زیرزمینی درختان و هارمونی فضای سبز شهری را از دیگر مزایای هرس درختان عنوان و خاطرنشان کرد: این فعالیت تا اول اسفندماه در کلیه بوستان ها، لچکی ها، بزرگراه ها و معابر اصلی اجرا می شود.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه یکی از اقدامات اساسی برای بهبود رشد درختان کودپاشی آن ها است، گفت: به همین منظور  ۱۵۰ هزار کیلوگرم کود غنی شده گرانوله که جایگزین کودهای شیمیایی شده است، برای تقویت فضای سبز  پارک ها و جنگل کاری منطقه مصرف شد.

کدخبر: 768477 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟