نظرات اعضای شورای شهر تهران درباره تبدیل باغ های پایتخت به برج باغ + فیلم
حجم ویدیو: 21.14M | مدت زمان ویدیو: 00:02:53

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، در شرایطی که در روزهای اخیر بحث های زیادی درباره مصوبه دوره پنجم شورای شهر تهران درباره تبدیل باغ های تهران به برج باغ و طرح جدید اعضای شورای ششم برای تکمیل شناسنامه تک باغ ها و اراضی مشجر پایتخت صورت گرفته بود، امروز برخی اعضای شورای شهر نظرات گوناگونی را پیش از بررسی این طرح در صحن علنی مجلس مطرح کردند.

پرویز سروری، نایب رئیس شورای تهران درباره بررسی یک فوریت طرح «تکمیل شناسنامه تک باغات و اراضی مشجر تهران تا پایان شهریور 1401» عنوان کرد: با توجه به عکس برداری های هوایی که می توان انجام داد، ما باید با انجام عکس برداری هوایی تکلیف باغات تهران را به طور کلی مشخص کنیم تا مکان هایی که باغ بودن آنها برحسب عکس برداری هوایی مشخص می شود، شورای شهر باغ بودن این مکان ها را اعلام کند.

وی افزود: اکنون تکلیف باغات تهران به طور کامل مشخص نیست، ولی ما با حضور دادستان تهران یا نمایندگان ایشان می توانیم هماهنگ کنیم تا حکم های مربوط به تمام باغات تهران به صورت آنلاین صادر شود. زیرا مشخص کردن تکلیف باغات تهران با روال گذشته تا سال 1401 نیز به نتیجه نمی رسد، ولی اگر از دادستانی کمک بگیریم، ما می توانیم تا 6 ماه آینده تکلیف باغات شهر را مشخص کنیم و از سردرگمی نجات یابیم.

مهدی پیرهادی، عضو شورای شهر تهران نیز درباره طرح «تکمیل شناسنامه تک باغات و اراضی مشجر تهران تا پایان شهریور 1401» عنوان کرد: ما نباید مشخص کردن تکلیف باغات تهران را مشمول زمان کنیم، چون حساسیت روی این موضوع زیاد است و اگر شهرداری بتواند ظرف یک هفته کارهای کارشناسی را انجام دهد، ما باید یک فوریت این طرح را تصویب کنیم.

وی افزود: متاسفانه در چند دهه گذشته، روشن کردن تکلیف باغات تهران به تعویق افتاده است و ما نباید بیش از این تصویب این طرح را به تعویق بیندازیم، چون با توجه به ارتباطاتی که شهرداری با قوه قضاییه دارد، می توان هرچه زودتر برای تمام این باغات حکم گرفت.

کدخبر: 740144 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟