انتقادات چمران به توافق پادگان 06 ارتش

پادگان 06 ارتش در شمال تهران است. در شورای شهر دوره قبلی تهران توافقاتی در مورد پادگان 06 ارتش صورت گرفت. رئیس شورای شهر تهران توضیحاتی در رابطه با پادگان 06 ارتش ارائه کرد.

به گزارش رکنا، مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی درباره سرانجام وضعیت پادگان ۰۶ با توجه به مهلت مقرر شورای عالی معماری و شهرسازی اظهار کرد: هنوز هیچ تصمیمی گرفته نشده است.

او در پاسخ به سوال دیگری درباره نامه آقای میرسلیم به رهبر انقلاب درباره تعیین تکلیف وضعیت پادگان ۰۶ گفت: از ارسال نامه اطلاع دارم، اما از جواب نامه خبری ندارم.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه نظر خود درباره توافقات صورت گرفته در پادگان ۰۶ را اینگونه بیان کرد: توافقی که شده از نظر حساب و کتاب‌هایی که بین دو طرف مقرر است خوب است، اما من نظری داشتم مبنی بر اینکه در آن مکان قرار است حدود ۵۶۰ هزارمتر مربع زیربنا به شهر اضافه شود و در شهر تهران اضافه شدن این میزان تراکم یک باری را بر دوش شهر می‌گذارد.

چمران اضافه کرد: الان که این اتفاق رخ نداده ۵۶۰ هزار مترمربع وجود ندارد و راحت‌تر نفس می‌کشیم و رفت و آمد انجام می‌شود. از این جهت باید دید کلی به این مسائل داشته باشیم، اما از جهتی که بالاخره پادگان ۰۶ باید به فضای سبز تبدیل شود و بخشی از آن نیز زمین‌های ارتش است و می‌خواهد ساخت‌وساز انجام دهد، توافقی که شهرداری و ارتش انجام دادند، تقریبا توافق مناسبی است. منتهی از این دید که به آن نگاه کنیم دچار تردید می‌شویم.

او درباه اینکه شورای عالی معماری و شهرسازی در آخرین مصوبه حدود ۶۰ هزار مترمربع نیز از میزان بارگذاری کم کرده است، گفت: بله، به حدود ۵۵۰ هزار متر مربع رسیده است که ساخت‌وساز جدید در آن به وجود می‌آید. اگر این ساختمان‌ها به گونه‌ای باشند که قبلا جایی از بین رفته باشد و این ساختمان‌ها جایگزین شوند مهم نیست اما اینکه باز ساختمان جدیدی ایجاد شود با آن خیلی موافق نیستم.

چمران با بیان اینکه فضای باز پادگان ۰۶ در واقع امکان تنفس را فراهم می‌کند، گفت: الان که فضای باز است جایی برای تنفس شهروندان است. البته که در تنظیم توافق پادگاه ۰۶ فضای سبز و باز را حفظ می‌کنند اما به هر حال تعدادی بلوک‌های ۳۰ و ۳۵ طبقه در آنجا ساخته خواهد شد.

او درباره پیوست حمل و نقل و محیط زیستی طرح توسعه پادگان گفت: به همه این موارد فکر شده است و از نظر شهرسازی همه حساب‌ها درست است و خوب است اما از دیدی که من به آن اشاره کردم ایراد دارد./ایلنا

کدخبر: 713789 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟