قدردانی چمران از شهرداری درباره آماده سازی فضای شهر برای ماه محرم

ماه محرم از امروز فرا رسیده است. شهرداری تهران فضای پایتخت را برای ماه محرم سیاه پوش کرده است. ماه محرم مهمترین ایام مذهبی شیعیان است. البته امسال هم مانند سال گذشته فرا رسیدن ماه محرم با شیوع کرونا در کشور همزمان شده است. به همین دلیل پروتکل های بهداشتی در مراسم عزاداری ماه محرم باید با دقتی بسیار ویژه رعایت شود.

به گزارش رکنا، مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در سومین جلسه شورا با اشاره به آغاز ماه محرم و عزاداری سید الشهدا گفت: آغاز ماه محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر را تسلیت عرض می کنم و امیدواریم خداوند توفیق عزاداری شایسته به همه ما و مسلمین و به ویژه ملت ایران اعطا فرماید. در ارتباط با ماه محرم سخن بسیار می شود گفت که در اینجا نمی گنجد از منابر و محافل به نحو احسن استفاده خواهد شد .

رییس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: تشکر می کنم از همکاران خوبمان در شهرداری تهران  که امسال به میدان آمدند و در حرکت خوبی شهر را آماده عزاداری کردند، می دانید که عزاداری ماه محرم بخشنامه و دستوری نیست و در آغاز این ماه مساجد، تکایا و حتی منازل بیرق سیاه علم می کنند و امیدواریم این فرهنگ جاویدان محرم و عاشورایی همواره پابرجا بماند.

چمران افزود: در این ایام رویداد فرهنگی عطر سیب نیز به خوبی انجام پذیرفت و هم فضای شهری و منظر شهری از نظر آماده سازی برای محرم آماده شده و شایسته است که در این ایام به ویژه روزهای تاسوعا و عاشورا  تابلوهای تبلیغات عمومی نیز به موضوع محرم اختصاص یابد.

چمران گفت: امیدواریم همانطور که در ظاهر خودمان را آماده عزاداری امام حسین(ع) می کنیم  در معنا هم پیرو راه سرور شهیدان و شهدا باشیم.

کدخبر: 711419 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟