امانی: مدرک تحصیلی زاکانی مناسب شهردار شدن نیست + فیلم
حجم ویدیو: 11.09M | مدت زمان ویدیو: 00:01:30

علیرضا زاکانی نامزد شهرداری تهران است. علیرضا زاکانی امروز در صحن شورای شهر برنامه های خود برای شهرداری تهران را ارائه داد. در صورتی که امروز علیرضا زاکانی رای اعضای شورای شهر را بیاورد، به عنوان شهردار آینده تهران انتخاب خواهد شد. علیرضا زاکانی هم اکنون رئیس مرکز پژوهش های مجلس است. علیرضا زاکانی در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری نیز نامزد شده بود، اما در نهایت به نفع آیت الله رئیسی کناره گیری کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران که امروز در مخالفت با انتخاب شدن علیرضا زاکانی به عنوان شهردار تهران صحبت کرد، با اشاره به این که مدرک تحصیلی زاکانی متناسب با شهردار شدن نیست، اظهار داشت: بنا را بر این بگذاریم که در این شورا هیچ مصوبه ای خارج از چارچوب قوانین بالادستی تصویب نکنیم. باید هر گونه شک و شبهه را در مهمترین و استراتژیک ترین تصمیم خود از خودمان دور کنیم.

وی افزود: دو هفته پیش وزیر کشور در صحن علنی مجلس به خاطر این که شهردارانی را خارج از رشته های تحصیلی متناسب انتخاب کرده بود، از نمایندگان مجلس کارت زرد گرفت.

امانی ادامه داد: ما یک ماه فرصت داریم و امروز هم یک سرپرست انتخاب کردیم و عجله ای برای انتخاب شهردار نداریم. اکنون هم تغییر آیین نامه شهرداران در دست هیات دولت است و من خواهش می کنیم که انتخاب شهردار را امروز قطعی نکنیم و اگر هیات دولت تصویب کرد و آیین نامه را قطعی کرد، روز سه شنبه رای گیری کنیم تا آقای دکتر زاکانی به عنوان شهردار تهران انتخاب شوند.

این عضو شورای شهر در پایان تصریح کرد: اگر ما امروز این رای گیری را انجام دهیم، این شک و شبهه ها که مرتب در فضای مجازی مطرح می شود، ما را زیر سوال می برد و من نمی توانم به عنوان یکی از اعضای شورا، پاسخگوی افکار عمومی باشم.

کدخبر: 710981 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟