علیرضا زاکانی : رشد تهران کاریکاتوری بوده است / دغدغه من مواجهه با فساد خواهد بود + فیلم
حجم ویدیو: 22.38M | مدت زمان ویدیو: 00:03:03

علیرضا زاکانی نامزد شهرداری تهران است. علیرضا زاکانی امروز در صحن شورای شهر برنامه های خود برای شهرداری تهران را ارائه داد. در صورتی که امروز علیرضا زاکانی رای اعضای شورای شهر را بیاورد، به عنوان شهردار آینده تهران انتخاب خواهد شد. علیرضا زاکانی هم اکنون رئیس مرکز پژوهش های مجلس است. علیرضا زاکانی در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری نیز نامزد شده بود، اما در نهایت به نفع آیت الله رئیسی کناره گیری کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، بعد از طرح سوالات برخی اعضای شورای شهر تهران از علیرضا زاکانی، نامزد شهرداری تهران، او پاسخ های خود به این اعضا را در نخستین جلسه رسمی دوره ششم شورای شهر مطرح کرد.

زاکانی با بیان این که فاصله بین 33 تا 2.5 متر سرانه فضای سبز برای دو منطقه نشانگر فاجعه در تهران است، گفت: رشد شهر تهران یک رشد کاریکاتوری بوده است و شهر ما مملو از معایبی است و البته بیش از آن فرصت ها و منابع در اختیار داریم.

وی افزود: شهر تهران ظرفیت های بی نظیری دارد که اگر آن ها را بشناسیم، بخش زیادی از مشکلات حل می شود. مثلا در حوزه سلامت، تعلیم و تربیت، مسائل اجتماعی ظرفیت هایی وجود دارد که می توان از آن ها برای حل مشکلات شهر استفاده کرد.

نامزد شهرداری تهران تاکید کرد: شهر باید به سمتی برود که بتوان قانون اساسی را اجرا کرد. ویژگی مهمی وجود دارد که مسئولان باید توسط مردم امر به معروف و نهی از منکر شوند. البته مهمترین ظرفیت برای ما اول از همه استفاده از ظرفیت های درون شهرداری است.

زاکانی در پاسخ به سوالی درباره احتمال ورود مدیران اتوبوسی به شهرداری تهران در دوره او گفت: در خصوص انتصابات در شهرداری، کسی که تجربه و تخصص ندارد، قطعا دچار مشکل خواهد شد. البته یکسری زیرساخت های کلان داریم که اگر به بهترین نحو استفاده کنیم بخش زیادی از مشکلات را حل می کنیم.

نامزد شورای شهر تهران اظهار داشت: بنده با دو رییس قوه صحبت کردم که این کاری نیست که یک نفر به تنهایی بتواند انجام دهد و همه ارگان ها باید با هم به آن اهتمام داشته باشند.

وی در ادامه تاکید کرد: باید تمام ظرفیت ها رو برای زنان فراهم کنیم تا بتوانند از آن ها استفاده کنند. همچنین موضوع سلامت برای پرسنل و بازنشستگان بهداشت و سلامت نیز اهمیت دارد.

زاکانی با تاکید بر این که مواجهه با فساد بود، یکی از دغدغه های جدی من خواهد بود، گفت: اگر با یک مفسد برخورد کنیم که در جایگاه بالایی قرار دارد، هزار نفر حساب کار دستشان می آید.

نامزد شهرداری تهران با اشاره به لزوم ایجاد تحول در موسسه همشهری گفت: رسانه شهرداری با ابعاد مختلفش باید در خدمت خواستگاه مردم قرار بگیرد و باید جنبه های مختلف آن مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: برای هر محله یک چشم انداز باید ترسیم کرد و باید از نخبگان هر محله استفاده شود. ما باید به گونه ای زمینه سازی کنیم تا مردم بخشی از سلامتی‌شان را با ورزش همگانی تامین کنند.

زاکانی تاکید کرد: باید در اولین فرصت قرارگاه مقابله با آسیب های اجتماعی را ایجاد کنیم، زیرا ما در تهران ۲۱ هزار معتاد متجاهر داریم، این در حالی است که  یک معتاد متجاهر هم برای شهر زیاد است.

نامزد شهرداری تهران تصریح کرد: مبارزه با حاشیه نشینی و کاهش آن زمان بر تر از سایر حوزه های آسیب های اجتماعی است.

وی افزود: پاسخ به برخی سوالات اعضای شورا نیاز به کار کارشناسی دارد و من چارت به شما ارائه نمی کنم. اما بخشی از ساعتم را برای آشنا شدن با شما می گذارم و تا زمانی که مجلس استعفای مرا بپذیرد می توانیم بحث های کارشناسی را انجام دهیم.

زاکانی تاکید کرد: ما باید کل مجموعه مان را شفاف و قابل پیش بینی کنیم. با تعارف نمی شود شهر تهران را اداره کرد. باید کلان پروژه هایی را ایجاد کنیم که انسداد های ایجاد شده در شهر را از بین ببرد.

نامزد شهرداری تهران درباره وضعیت بازنشستگان شهرداری تهران نیز گفت: بد عملی سازمان بازنشستگی را به این وضع انداخته است. این سازمان ها حیات خلوت عده ای شده اند.

وی تاکید کرد: در یک سالی که در قم توفیق نمایندگی داشتم، بیشترین وقت را در محلات گذراندم. باید سازوکاری ایجاد کرد که مسئولان  شهرداری افتخار کنند که در بین مردم هستند و به آن ها پاسخ می دهند.

کدخبر: 710967 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟