مدیریت بحران لرستان در اغما؛ آمار کشته‌شدگان سیلاب چند نفر است؟

 طی روزهای گذشته گزارش‌های مردمی و اظهارات مسئولان شهرستانی حکایت از مرگ تعدادی از لرستانی‌ها در شهرستان‌های مختلف استان ازجمله دلفان، پلدختر، کوهدشت، چگنی، الیگودرز و … است؛ بااین‌حال همچنان آمار نهایی در این زمینه اعلام‌نشده است.

این در حالی است که طی روزهای اخیر آمار تلفات سیل به‌صورت متغیر در رسانه‌ها اعلام می‌شود و هنوز جمع‌بندی از تعداد کشته‌شدگان سیل وجود ندارد.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی امروز در گفتگویی با مهر اظهار داشت: متأسفانه دو نفر در کوهدشت به دلیل سیلاب جان خود را از دست دادند.

حمید کشکولی فرماندار الیگودرز هم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به جان باختن زن و شوهر الیگودرزی در جریان سیلاب اخیر، اظهار داشت: این زن و شوهر در حریم رودخانه در حال سنگ چینی برای جلوگیری از ورود سیلاب به خانه خود بودند که در اثر طغیان رودخانه، در رودخانه غرق شدند.

فرماندار شهرستان چگنی هم پیش‌ازاین از غرق شدن یک مرد ۵۰ ساله در رودخانه بخش «شاهیوند» خبر داد.

برخی رسانه‌های استان هم اعلام کرده‌اند که روز گذشته بر اثر سیلاب شدید و طغیان رودخانه‌های محلی، یک نفر در روستای ایران شاهی منطقه «خاوه» دلفان غرق شد. پیش‌ازاین هم یک نفر در سیل مرگبار شهر نورآباد غرق شده بود. هنوز این آمار از سوی منابع رسمی تأیید نشده است.

دهم فروردین‌ماه هم معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خرم‌آباد از سقوط یک مادر و فرزند به درون رودخانه خرم‌آباد خبر داد و گفت: در این حادثه پسربچه ۴ ساله غرق شد.

سید حبیب‌الله موسوی بخشدار معمولان هم روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: یک مرد ۵۸ ساله به نام حاجی شاکرمی فرزند سوخت زار در جریان سیل جان خود را از دست داد.

این اخبار همه به‌صورت جزیره‌ای و جسته‌وگریخته توسط مسئولان شهرستانی اطلاع‌رسانی شده است، این در حالی است که سیروس ابراهیمی نماینده ویژه استاندار لرستان در شهرستان سیل‌زده پلدختر گفته است: هیچ‌کسی آمار و ارقامی ندارد، نمی‌توانیم قاطعانه بگویم که تلفات داشته‌ایم یا نداشته‌ایم.

به‌هرحال باید منتظر ماند و دید مسئولان امر کی در این زمینه جمع‌بندی و اظهارنظر می‌کنند.

 برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 467018 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟