این بازیگران معروف سینمای هند، اصالتاً ایرانی  هستند + عکس و بیوگرافی

  بازیگران ایرانی تبار سینمای هند : هندوستان یکی از کشورهایی است که صنعت فیلمسازی در آن رونق بسیاری داشته و فیلم های بیشماری در طی سال به روی پرده سینما می رود و بازیگران بسیاری با حضور در فیلمهای مختلف به شهرت رسیده اند که در این میان برخی از بازیگران مشهور، هویت ایرانی دارند.

بالیوود (به هندی: बॉलीवुड)، (به اردو: بالی وڈ) و (به انگلیسی: Bollywood) نام غیررسمی صنعت فیلم‌سازی به زبان‌های اردو و هندی در سینمای هند است. بالیوود همزاد آسیایی و شرقی هالیوود است که در موضوع فیلمسازی و با اهداف تجاری و فرهنگی رشد و نمو پیدا کرد.

بالیوود به مجموعه سینمای شمال هندوستان گفته می‌شود که مرکز اصلی آن در شهر بمبئی است.

بازیگران ایرانی تبار سینمای هند

بسیاری از این بازیگران با بازی در فیلم و سریال های گوناگون هندی و نقش آفرینی در بسیاری از فیلم‌ها خوش درخشیده اند و یا حتی بسیاری از آنها با بازی در همین فیلم ها و سریال ها به شهرت رسیده اند.

این بازیگران یا متولد ایران بوده و یا دورگه ایرانی هندی هستند که در کنار بازیگران مطرح بالیوود نقش آفرینی کرده و مانند جان آبراهام یکی از بازیگران مطرح بالیوود محسوب می شوند.

هما قریشی

هما قریشی یکی از بازیگران و مدل های ایرانی الاصل بوده که در حال حاضر در کشور هندوستان فعالیت می کند او پدرش ایرانی و مادرش هندی است متولد ۲۸ ژانویه ۱۹۸۶ در شهر دهلی نو می باشد.

بازیگران ایرانی-هندی

ماندانا (منیژه) کریمی

ماندانا کریمی با نام اصلی منیژه کریمی در ۲۹ اردیبهشت ۱۳۶۷ در تهران متولد شده است. پدر او یک هندی به نام رضا کریمی و مادرش صبا کریمی نام دارد. دین خانواده کریمی اسلام است و ماندانا درباره خانواده خود می‌گوید که در یک خانواده متوسط مسلمان بزرگ شده و در کودکی بسیار آرام بوده است.

بازیگران ایرانی-هندی

بومان ایرانی

بومان ایرانی ، (زادهٔ ۲ دسامبر ۱۹۵۹، هند) از هنرپیشه‌ها و بازیگران نامدار سینما و تئاتر هند است که به ایفای نقش در فیلم‌های زیادی پرداخته‌است او در کنار بازیگران مشهور هند، به ایفای نقش‌های مکمل مثبت و منفی پرداخته که نظر منتقدان زیادی را به خود جلب کرده و نقدهای مثبت زیادی را نیز دریافت نموده‌است.

او از پارسیان هند و پیرو آئین زرتشت یا همان(مزدیسنا) است. پارسیان (یا همان پارسی‌ها) به زرتشتیان ایرانی گفته می‌شود که هنگام حمله اعراب به ایران از آنجا به هند مهاجرت کردند و در آنجا ساکن شدند، مزدیسنا از ادیان کهن ایران باستان است.

بازیگران ایرانی-هندی

مریم زکریا

مریم زکریا (به انگلیسی: Maryam Zakaria) خواننده و مدل ایرانی-سوئدی است. که در سینمای بالیوود و تلوگو دیده می‌شود.

بازیگران ایرانی-هندی

الناز نوروزی

الناز نوروزی متولد ۱۸ تیر ۱۳۷۱ در تهران، مدل و بازیگر فعال در هند است.

فارغ التحصیل رشته ازدبیرستان گوته هانوفر میباشد که با مدلینگ شروع به کار کرد و از ۲۶ سالگی بازیگری را آغاز کرد و با سریال «پدر خوانده بمبئی» به شهرت رسید.

بازیگران ایرانی-هندی

سانایا ایرانی

سانایا ایرانی متولد ۱۷ سپتامبر ۱۹۸۳ در هند بازیگر، مدل و رقصنده است.

فارغ التحصیل کالج بازرگانی و اقتصاد سیدنهام، بمبئی بوده که از ۲۳ سالگی بازیگری را شروع کرد و با سریال «اسم این عشق را چه بگذاریم؟» به شهرت رسید.

بازیگران ایرانی-هندی

جان آبراهام

جان آبراهام متولد و بزرگ شده در بمبئی هند، یکی از موفق ترین مدل های مرد در هند است. جان آبراهام، با نام ایرانی فرهان آبراهام، در 17 دسامبر 1972 در کوچی، کرالا به دنیا آمد. جان در خانواده ای متوسط   بزرگ شد.

پدرش ابراهیم جان یک مسیحی سوری (نصرانی یا سنت توماس مسیحی) اهل آلووا، کرالا، هند و مادرش فیروزا ایرانی، پارسی زرتشتی از جامعه پارسی هند است. پدرش معمار و مادرش خانه دار و کارمند خیریه است. جان آبراهام یک خواهر به نام سوزی متیو و یک برادر به نام آلن آبراهام دارد.

بازیگران ایرانی-هندی

آریونا ایرانی

آریونا ایرانی یکی دیگر از هنرمندان ایرانی تبار در سینمای هندوستان است که در 3 مه 1952 در هند متولد شد. این بازیگر و کارگردان اهل هند در فیلمهایی همچون ملکه مارها 2، جگر، راجا و سه برادری، دل های شکسته، عاشق شدی، جان من تو بگو، رقص در موسم باران و مهارجه نقش آفرینی کرده است.

بازیگران ایرانی-هندی

بازیگران هندی

بازیگران هندی

بازیگران هندی

بازیگران هندی

کدخبر: 988187 ویرایش خبر
لینک کپی شد
یسنا صادقی
آیا این خبر مفید بود؟