تغییر چهره زیبای مریلا زارعی بازیگر خوش رنگ سینما ! + عکس و بیوگرافی درخشان

مریلا زارعی از جمله بازیگرانی است که به بازی در نقش‌هایی مشابه قانع نمی‌شود و تلاش می‌کند مدام دست به چالش با نقش‌هایی متفاوت بزند. او در قید و بند چهره‌اش نیست و خیلی وقت‌ها به نفع درخشان‌تر شدن نقش راضی شده چهره‌اش را تغییر دهند و او را به شمایل یک پیرزن، یک بیمار روانی یا معتاد دربیاورند. انتشار تیزری جدید از سریال «جنگل آسفالت» نشان می‌دهد او با گریمی جدید در نقشی متفاوت ظاهر شده. به این بهانه مروری داریم بر نقش‌هایی که زارعی برای حضور در آنها زیر بار گریم‌های سنگین رفته است.

 مریلا زارعی در سریال «جنگل آسفالت» با گریم متفاوتی جلوی دوربین حاضر شده و خودش را با چالش جدیدی مواجه کرده است. او در این سریال با نوید محمدزاده، امیر جعفری، فرشته حسینی، ریما رامین فر و آزاده صمدی هم‌بازی است.

سربازهای جمعه | در نقش : نیر | مسعود کیمیایی | 1382

مریلا زارعی

مریلا زارعی در نمایی از فیلم «سربازهای جمعه» ساخته مسعود کیمیایی

ماجرای فیلم درباره چهار سرباز است که در یک روز جمعه به مرخصی می‌روند و متوجه می‌شوند در غیابشان اتفاق‌های زیادی برای خانواده‌هایشان افتاده است. خواهر یکی در زندان است، دیگری معتاد شده و …نیر زنی است که از مردی زخم خورده و گرفتار اعتیاد شده است. او خواهر آصف، یکی از چهار سربازی است که از خانواده‌ای مرفه آمده. بخشی از ماجرای داستان به زندگی نیره و عشق او به استاد و رسیدن از عشق به اعتیاد اختصاص دارد. مریلا زارعی در این فیلم با چهره‌ای زرد و چشم‌هایی گودافتاده و بی‌حالت ظاهر شده. موها و ابروهایش روشن است و این مسئله به رنگ‌پریدگی او بیشتر کمک می‌کند. در اکثر مواقع سیگاری گوشه‌ی لب‌هایش می‌بینیم و زخم بالای لبش هم زخم‌خوردگی او را کامل می‌کند. مهمترین برگ برنده «سربازهای جمعه» به بازی مریلا زارعی برمی‌گردد. زارعی برای این فیلم سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن را از جشنواره بیست‌ودوم فیلم فجر گرفت و بسیاری از منتقدان معتقد بودند همکاری مریلا زارعی با مسعود کیمیایی به خلق یکی از بهترین شخصیت های معتاد در سینمای ایران منجر شد.

دیگری | در نقش : معصومه | مهدی رحمانی | 1388

مریلا زارعی

مریلا زارعی در نقش یک زن روستایی در نمایی از فیلم «دیگری»

مریلا زارعی در فیلم «دیگری» نقش زنی روستایی به نام معصومه را داشت. او را با صورتی آفتاب‌سوخته و لباس‌هایی گل‌گلی می‌دیدیم. بسیار ساده به نظر می‌رسید، آرایشی روی صورت نداشت و چندان در قید چهره‌اش نبود. همسرش را تازه از دست داده بود و به دوست همسرش علاقه نشان می‌داد. با این حال نه به خاطر آداب و رسوم آن روستا و نه به خاطر پسرش نمی‌توانست خیلی راحت به فرد مورد علاقه‌اش برسد. مدت زمان حضور مریلا زارعی در فیلم زیاد نیست اما هم با چهره‌ای متفاوت به میدان آمده و هم لهجه مورد نظر را بسیار موفق از آب درآورده است. همراهی او با محمدرضا فروتن هم به خلق موقعیتی جذاب بدل شده.

شیار 143 | در نقش : الفت | نرگس آبیار | 1392

مریلا زارعی

مریلا زارعی در فیلم «شیار 143» نقش الفت را در چند مقطع سنی و با گریم‌های متفاوت بازی کرده است.

در فیلم «شیار 143» مریلا زارعی را در نقش الفت؛ زنی روستایی تنها و منتظر می‌بینیم. درواقع داستان درباره زندگی اُلفت است که در یکی از روستاهای دورافتاده زندگی می‌کند. او سالها در انتظار فرزندش یونس که به جنگ رفته می‌ماند و از هرکسی سراغش را می‌گیرد. اهمیت شخصیت الفت از این جهت است که نرگس آبیار او را مثل یک زن واقعی روستایی تعریف کرده. زنی که با رفتن پسرش یونس به جبهه زندگی‌اش تغییر می‌کند. از جوانی به سمت پیری می‌رود، موهایش سفید می‌شوند و روی چهره‌اش خط و خطوطی شکل می‌گیرند. خودش هم تکیده می‌شود و قوز درمی‌آورد اما باز هم دست از انتظار برنمی‌دارد. او را با چند گریم مختلف می‌بینیم که نشان دهنده تغییر در سن‌وسال اوست. تمام سال‌ها شبانه‌روز دنبال پسرش می‌گردد و حتی یک رادیو به کمرش می‌بندد تا مدام در جریان اخبار رزمندگان قرار بگیرد. این مسئله سالیان سال طول می‌کشد تا اینکه جنگ تمام می‌شود و باز هم خبری از یونس نمی‌شود. شیار 143 مهمترین فیلم کارنامه مریلا زارعی است. او برای این فیلم برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن شد.

زیر سقف دودی | در نقش : شیرین | پوران درخشنده | 1395

مریلا زارعی

مریلا زارعی در فیلم «زیر سقف دودی» نقشی متفاوت بازی کرده و گریمش با دیگری کاراکترهای که بازی کرده متفاوت است.

در فیلم «زیر سقف دودی»، مریلا زارعی نقش زنی به اسم شیرین را داشت؛ زنی که با مشکلاتی خانوادگی روبه‌رو می‌شد و وقتی تلاش‌هایش برای حل مشکلات به جایی نمی‌رسید احساس استیصال می‌کرد. او در مسیر فیلم هرچه تلاش می‌کرد با خانواده رابطه برقرار کند موفق نمی‌شد و بیشتر از آنها فاصله می‌گرفت. تلاش‌هایش او را با چالش جدیدی روبه‌رو می‌کرد و باید در مواجهه با خیانت همسرش به فکر راه حل جدیدی می‌گشت. زارعی در این نقش با موهای مجعد روشن ظاهر شده بود و چهره‌اش خسته و بی‌حال، شبیه زن‌های سختی‌کشیده بود. او با این گریم، تقابل خوبی با بهنوش طباطبایی که به عنوان رقیبش به میدان آمده بود داشت. «زیر سقف دودی» جزو فیلم‌های موفق کارنامه پوران درخشنده نیست. سوژه‌ای تکراری و فیلمنامه‌ای ضعیف دارد و تکلیف شخصیت‌ها چندان در مسیر قصه مشخص نیست. بازی مریلا زارعی جزو نقاط قوت فیلم به حساب می‌آید اما شاید نتوان آن را جزو بهترین نقش‌های زارعی دانست.

اسرافیل| در نقش : مهتاج | آیدا پناهنده | 1395

مریلا زارعی

نقش «مهتاج» در فیلم «اسرافیل» یکی از نقش‌های پرچالش کارنامه مریلا زارعی است.

یکی از متفاوت‌ترین گریم‌های مریلا زارعی را در فیلم «اسرافیل» به کارگردانی آیدا پناهنده شاهد بودیم. او در این فیلم نقش مهتاج، زنی روانپریش را بازی می‌کرد و گریمش به تبع این شرایط طراحی شده بود. مهتاج موهای وزوزی بسیار نامرتب داشت، آرایش می‌کرد، لاک قرمز می‌زد و مرتب قرص می‌خورد بعد به ایستگاه اتوبوس می‌رفت تا منتظر شوهرش بماند. بلندبلند با خود حرف می‌زد و حرکاتی بچگانه و غیرعادی داشت. انگار در گذشته مانده بود و نمی‌توانست منتظر شوهرش نباش. بچه‌هایش از رفتارهای او به تنگ آمده بودند و مدام سعی می‌کردند رفتارهایش را کنترل کنند اما هربار از او نا امید می‌شدند. محور اصلی این فیلم مثلثی عشقی بین زن و مردی میانسال با دختر جوانی به اسم سارا بود. سارا، دختر مهتاج به خاطر مشکلاتی که مادرش دچار آن شده بود می‌خواست هرطور شده ازدواج کند و اینکه طرف مقابلش چه کسی باشد اهمیتی برایش نداشت؛ همین هم ماجرای اصلی فیلم را پیش می‌برد.

جنگل آسفالت | پژمان تیمورتاش | 1402

مریلا زارعی

مریلا زارعی در تازه‌ترین فعالیت خود با گریمی متفاوت در سریال «جنگل آسفالت» بازی کرده است.

روز گذشته با انتشار تیزر جدیدی از «جنگل آسفالت» به کارگردانی پژمان تیمورتاش، از گریم و نقش مریلا زارعی در این سریال رونمایی شد. او با گریم بسیار متفاوتی در این سریال حضور دارد. موهایی کوتاه و جوگندمی دارد؛ صورتش پر از لک است و مدام سیگار می‌کشد. دست‌ها و پاهایش یش می‌لرزند و نگاهش به جایی خیره مانده است. بعد از شنیدن چند دیالوگ از او و لانگ شاتی که او را با لباس‌هایی آبی رنگ در یک محوطه‌ نشان می‌دهد متوجه می‌شویم در یک آسایشگاه بستری است. او خطاب به نوید محمدزاده می‌گوید که اگر او را از آنجا بیرون نیاورد، فرار می‌کند. در کامنت‌هایی که برای این پست منتشر شده، اکثر مخاطبان بازی او را تحسین کرده و نوشته‌اند سریال را به خاطر همین چند ثانیه‌ای که از بازی او دیده‌اند تماشا می‌کنند. «جنگل آسفالت» نوروز امسال در پلتفرم نماوا منتشر می‌شود.

کدخبر: 979380 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ترانه محمدی
آیا این خبر مفید بود؟