رشیدپور به جای تتلو با ابراهیم تاتلیسس مصاحبه می کند!

رضا رشیدپور پس از اینکه از حضور در تلویزیون انصراف داد، سر از برنامه جدیدی درآورده که مصاحبه‌هایی در سطح بین‌المللی دارد و احتمالا از یکی از پلتفرم‌های داخلی هم منتشر شود.

رضا رشیدپور قرار بود پس از مدت‌ها دوری از قاب تلویزیون با اجرای یک مسابقه به آنتن صداوسیما بازگردد اما به دنبال حاشیه‌های پیش‌آمده پیرامون بازگشت او و محمدرضا گلزار به تلویزیون و انتقاد و خط و نشان کشیدن برخی مجریان فعال روی آنتن، رشیدپور با انتشار ویدئویی از اجرای این مسابقه انصراف داد.

رئیس صداوسیما ـ با انتشار پیامی به حواشی بازگشت رضا رشیدپور و محمدرضا گلزار به تلویزیون اینگونه واکنش نشان داد؛ «در رسانه ملی مسیر تحولی بازگشت‌پذیر نیست. یک سال اخیر و تحول مشهود در محتوا و رویکرد بهترین دلیل است. در این دوره تحولی، مدیریت باج بگیر و باج بده به تاریخ می‌پیوندد. جای نگرانی نیست. ان‌شاءالله.»

در پی این اتفاق، خط و نشان‌ها تمام شد اما برنامه‌های گلزار و رشیدپور هم پخش نشدند.

هرچند پس از مدتی محمدرضا گلزار با «پانتولیگ» به تلویزیون بازگشت ولی از بازگشت رشیدپور همچنان خبری نبود.

این مجری باسابقه تلویزیون که اجرای برنامه‌های گفت‌وگومحور قابل توجهی همچون «شب شیشه‌ای» و «مثلث شیشه‌ای» را در ساختار هاردتاک برای تلویزیون برعهده داشت، پیش از انصراف از اجرای برنامه در تلویزیون، قرار بود اجرای سری جدید مسابقه «سیم آخر» در شبکه سه سیما را بر عهده بگیرد؛ یک مسابقه اطلاعات عمومی که پخش خود را از سال ۹۹ آغاز کرد و پس از سه فصل، در اسفند سال ۱۴۰۰ به پایان رسید.

حالا این مجری تلویزیون از پخش برنامه گفت‌وگومحور با عنوان «ساعت صفر» خبر داده و اعلام کرده است، این برنامه به‌زودی منتشر خواهد شد.  

انتشار فیلمی توسط رشیدپور حکایت از آن دارد که او در کنار هنرمندان ایرانی، به‌ سراغ هنرمندان مطرح خارجی مثل ابراهیم تاتلیس هم رفته و با آنها به گفت‌وگو پرداخته است.

رشیدپور درباره برنامه جدیدش با اشاره به اینکه دوسالی است از تلویزیون دور است، گفته: «این دو سال برایم غمناک اما پر از تلاش بود. امکانی برای مطالعه‌ی بیشتر، بازگشت به فضای علمی دانشگاه و کوشش برای تشکیل اتاق‌های موثر فکر.»

او درباره‌ی ساخت برنامه جدیدش اینچنین گفته: «پیش‌تر در گفت‌وگویی عرض کرده بودم که اگر باز هم برنامه‌ی گفتگو محور بسازم حتما تلاش می‌کنم که دچار تکرار نشوم. چون راز بزرگ توجه ارزشمند مخاطب، نوآوری؛ صداقت و صراحت است.

اکنون در اندازه توان و امکانی که دارم این وعده را به انجام رسانده‌ام. بین‌المللی کردن گفتگوهای فرهنگی، هنری و اجتماعی. چهره‌هایی که شما دوست دارید و از جغرافیای دیگری می‌آیند. محور گفتگوهایم فرهنگ و تمدن ایرانی بوده. چارچوب حرف‌ها هم منافع ملت بزرگ ایران.»

««ساعت صفر» برنامه‌ای تازه است که احتمالا از یک پلتفرم داخلی پخش خواهد شد.

البته بگویم که گروه خوب من در یوتیوب هم فعال هستند و آنجا فکر دیگری به نام سولدآوت داریم. گفتمان نسل «زد». حرف‌ها و بحث‌هایی که باید سال‌ها پیش انجام می‌دادیم و ندادیم.

در روزهای آینده تیزرهای بیشتری از آثار را پخش خواهم کرد تا با توکل به خدای مهربان به روزهای پخش خود برنامه برسیم. ترکیبی هیجان‌انگیز از چهره‌های متفاوت ایرانی و غیر ایرانی.»

 

کدخبر: 972401 ویرایش خبر
لینک کپی شد
یسنا صادقی
آیا این خبر مفید بود؟