ملکه زیبایی هالیوود چه کسی است؟ + بیوگرافی و عکس های جذاب نیکول کیدمن

نیکول کیدمن در طول بیش از ۴۰ سال فعالیت در هالیوود آثاری به یاد ماندنی و ارزشمند را از خود بر جای گذاشته است.

نیکول مری کیدمن در تاریخ ۲۰ ژوئین ۱۹۶۷ (۳۰ خرداد ۱۳۴۶) در مرکز ایالت هاوایی کشور ایالات متحده آمریکا به نام هونولولو متولد شده است. والدین وی که شامل پدرش، بیوشیمی‌دان، روان‌شناس و نویسنده و مادرش، مربی پرستاری و ویراستار آثار همسرش می‌شود، اساساً جوانانی بودند که به سبب برخورداری از ویزای دانشجویی فرصت زندگی به شکل موقت در آمریکا را پیدا کرده بودند.

او همچنین یک خواهر کوچکتر از خود به نام آنتونیا نیز دارد که در حیطه خبرنگاری فعالیت داشته و مجری تلویزیون به شمار می‌رود. نیکول کیدمن که به سبب تولد در هاوایی لقب “ستاره بهشتی” به وی اعطا شده و از اصلیتی استرالیایی، ایرلندی و اسکاتلندی برخوردار می‌باشد که البته به عنوان یک هنرمند استرالیایی‌تبار در هالیوود به شهرت رسیده و نقش آفرینی‌های متعددی را در این باره بر عهده گرفته است.

نیکول کیدمن در دوره نوجوانی دختری به شدت سر به زیر و خجالتی محسوب می‌شد تا حدی که از مشکل لکنت زبان در آن دوران رنج می‌برد. دورانی که با مشاهده فیلم The Wizard of Oz و آشنایی با بازیگری به نام مارگارت همیلتون شیفته بازیگری شد و تبدیل شدن به یک بازیگر را به عنوان امید و آرزویی نهایی برای خود تجسم کرد. به همین سبب نیز و برای غلبه بر خجالتی بودن و لکنت زبان خود، در کنار دوست دیرینه خود نائومی واتس به حضور در سالن‌های تئاتر روی آورد.

نیکول کیدمن

بهره‌گیری از چهره‌ای زیبا و ظاهری منحصر به فرد در همان ابتدای کار با استقبال مخاطبین مواجهش کرد و کار به عنوان بازیگری تمام وقت وی را مجاب کرد تا از درس و مدرسه سر باز زده و اصطلاحاً ترک تحصیل نماید. تصمیمی که در سن ۱۶ سالگی سبب شد تا در همکاری با هنری سفران نخستین تجربه بازیگری در مقابل دوربین را با فیلم Bush Christmas در سال ۱۹۸۳ میلادی تجربه نماید. البته که خود را محدود به تنها سینما نکرد و همان سال در ۵ قسمت از سریال Chase Through the Night نیز نقش آفرینی نمود.

در حالی که نیکول کیدمن در سن نوجوانی با تمام وجود سعی داشت تا آرزوی دیرینه خود به عنوان تبدیل شدن به یک بازیگر را قدرتمندانه تحقق نماید اما تشخیص غده سرطان در مادرش زندگی وی را دگرگون کرد تا حدی که مجبور شد تا به صورت موقت از حرفه بازیگری کناره‌گیری نماید. برای کمک به مادرش به سمت مطالعه و یادگیری ماساژ درمانی روی آورد تا بلکه بتواند وی را در مسیر درمان مشقت‌بارش همراهی نماید.

پس از وقفه‌ای ۲ ساله در سینما علی‌رغم نقش آفرینی‌های کوتاهی که در مدیوم تلویزیون بر عهده می‌گرفت، دهه ۱۹۸۰ میلادی را با پروژه‌های مختلفی نظیر BMX Bandits، Windrider، Dead Calm و Vietnam به پایان رساند که نقش آفرینی در سریال ویتنام نخستین دستاورد هنری را برای نیکول کیدمن به همراه داشت و برنده جایزهٔ آکادمی هنرهای سینمایی و تلویزیونی استرالیا شد.

نیکول کیدمن

شهرت نسبی وی سبب شد تا فرصت حضور در فیلم و سریال‌های مشهوری را پیدا کرده و به همکاری با نام‌های شناخته شده‌ای در هالیوود روی بیاورد. مسئله‌ای که در دهه ۱۹۹۰ میلادی حسابی به اوج رسید و شاهد نقش آفرینی در آثاری نظیر Days of Thunder، Far and Away، My Life، Batman Forever و Eyes Wide Shut از سوی نیکول کیدمن جوان بودیم.

در حالی که نقش آفرینی در فیلمی همچون Billy Bathgate نخستین نامزدی وی در جشنواره گلدن گلوب را به همراه داشت، فیلم‌های Days of Thunder و Far and Away زمینه آشنایی او با تام کروز را مهیا نمود که بعدها به ازدواج آن‌ها ختم شد؛ ازدواجی که دوان چندانی نداشت و تنها ۱۰ سال به طول انجامید. نقش آفرینی او همچنین در فیلم My Life کنار مایکل کیتون حسابی درخشان ظاهر شد؛ اثری حول محور مردی در حال مرگ که فرصت رویارویی با فرزند در شرف تولدش را پیدا نکرده و با تراژدی‌های دردناکی دست و پنجه نرم می‌کند.

نیکول کیدمن که مسیر بازیگری چشمگیری را از دهه ۱۹۸۰ میلادی آغاز کرده بود، پس از سال‌ها تلاش بالاخره در همکاری با گاس ون سنت موفق شد تا به سبب هنرنمایی در فیلم کمدی سیاه To Die For ساخته سال ۱۹۹۵ برنده جایزه گلدن گلوب شده که شهرتی غیرمنتظره را برای وی به همراه داشت و سبب شد تا دهه بعدی از زندگی خود را با فیلم‌های پرسر و صدایی همراه کرده و خود را به عنوان ستاره زن سینمای هالیوود به مخاطب معرفی نماید.

نیکول کیدمن

دهه ۲۰۰۰ میلادی برای نیکول کیدمن با اتفاقات بزرگ و جنجالی همراه شد. از یک سو طلاقی جنجالی با تام کروز را تجربه نمود و در سمت دیگر ماجرا نقش آفرینی در فیلم ترسناک و روان‌شناختی The Others را بر عهده گرفت که نه تنها در گیشه با استقبال بسیار خوبی مواجه شد تا حدی که با ۱۷ میلیون دلار بودجه، ۲۱۰ میلیون دلار فروش را رقم زد، بلکه نامزد دریافت جوایز مختلفی نظیر بفتا و گلدن گلوب نیز گشت که در سال ۲۰۰۱ او را حسابی مورد توجه رسانه‌ها قرار داد.

با این حال یک سال بعد یعنی در ۲۰۰۲ او فیلمی را نقش آفرینی کرد که تمام جهان را انگشت به دهان قدرت بازیگری وی قرار داد. فیلم The Hours به کارگردانی استیون دالدری که نیکول کیدمن را کنار بازیگران مطرحی همچون جولین مور و مریل استریپ قرار داده تا روایتی درام از رمان مایکل کانینگهام را به ارمغان بیاورد. نیکول کیدمن برای نقش آفرینی در قامت نویسنده مشهور بریتانیایی یعنی ویرجینیا وولف زیر گریم عجیب و غریبی قرار گرفت که عملاً تشخیص وی را غیرممکن جلوه کرده بود.

هنرنمایی این بازیگر آمریکایی-استرالیایی در فیلم The Hours به حدی قابل توجه ظاهر شد که نه تنها تمامی منتقدین سینمایی مات و مبهوت قدرت بازیگری وی شده بودند، بلکه نامزدی و کسب جوایز متعددی را برایش به همراه داشت از جمله کسب جایزه بهترین بازیگر نقش اول در مراسم اسکار که دستاوردی بزرگ و تاریخی برای نیکول کیدمن به شمار می‌رفت. نکته حائز اهمیت کسب این جایزه به سخنرانی وی بر روی سن مربوط می‌شود که حمله ایالات متحده آمریکا به کشور عراق را حسابی محکوم کرد و دنیا را به صلح و آرامش فرا خواند.

نیکول کیدمن

نیکول کیدمن پس از تجربه موفقیتی پرسر و صدا برای فیلم The Hours، در سال ۲۰۰۳ میلادی حسابی پرمشغله ظاهر شد و فیلم‌های Dogville، In the Cut، The Human Stain و Cold Mountain را کنار بازیگرانی نظیر آنتونی هاپکینز، جود لا و رنی زلوگر نقش آفرینی نمود. آثاری که همگی با استقبال منتقدین و مخاطبین مواجه گشت و Cold Mountain که روایتی عاشقانه در بستری از جنگ داخلی آمریکا را به تصویر می‌کشید، برایش نامزدی دیگری را در جشنواره گلدن گلوب به ارمغان آورد.

سال ۲۰۰۴ میلادی با حاشیه و جنجال بزرگی برای نیکول کیدمن آغاز شد که مربوط به فیلم Birth از جاناتان گلیزر می‌شود. اثری که او را در مقابل کامرون برایت قرار می‌داد و فیلم‌برداری برخی از سکانس‌ها با حضور کودکی ۱۰ ساله واکنش‌های منفی شدیدی را به سمت این بازیگر زن مشهور روانه کرد تا حدی که مجبور شد تا دریک کنفرانس مطبوعاتی حضور پیدا کرده و به انتقادات پاسخ دهد. اثری که با وجود تمامی حواشی اما نامزدی دیگری را برای وی در جشنواره گلدن گلوب به همراه داشت.

تا پایان سال ۲۰۱۰ میلادی نیکول کیدمن نقش آفرینی متعدد در ژانرهای مختلفی را تجربه کرد. آثاری نظیر The Interpreter، Happy Feet، The Invasion، The Golden Compass، Australia و Nine که همگی سبب شدند تا نه تنها نام این بازیگر به لیست پردرآمدترین و شناخته شده‌ترین بازیگران زن مجله‌های فوربس و People راه پیدا نماید، بلکه در جشنواره‌های سینمایی متعددی نیز نامزد کسب جایزه شد که قدرت بازیگری وی را بیش از پیش به رخ سینماگران می‌کشید. در این بین نیز به سبب ظاهر زیبای خود موفق شد تا با برندهای لباس، عطر و لوازم آرایش قراردادهای چندین و چند میلیون دلاری بسته که نشان از شهرت وی داشته است.

نیکول کیدمن

این بازیگر زن دوست داشتنی در ادامه روند موفقیت‌هایش سال ۲۰۱۰ میلادی را با فیلم تحسین شده Rabbit Hole آغاز کرد؛ اثری که او را در قامت مادری داغدار قرار داده که با مرگ پسرش دست و پنجه نرم می‌کند. فیلمی به شدت تاثیرگذار و ارزشمند که او را نامزد دریافت جوایزی نظیر اسکار، گلدن گلوب و انجمن بازیگران سینما نمود. در ادامه موفق شد تا با هنرنمایی در فیلم تلویزیونی Hemingway & Gellhorn برای نخستین‌بار نامزدی در جشنواره امی ساعات پربیننده را نیز تجربه نماید که دستاورد بزرگی برایش به شمار می‌رفت.

حرفه بازیگری نیکول کیدمن در اواسط دهه ۲۰۱۰ میلادی نه تنها برخلاف بسیاری از همتایانش به افت و کاهش دچار نشده بود که بالعکس، همچنان در پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی مختلف به نقش آفرینی پرداخته و بینندگانش را بیش از پیش به وجد می‌آورد. بازیگری که حال به نامی شناخته شده و محبوب در هالیوود تبدیل شده و حتی بدترین فیلم‌نامه‌های ممکن نیز با نقش آفرینی وی حال و هوای جذابی به خود می‌گرفت.

به همین منظور نیز تا سال ۲۰۱۸ به نقش آفرینی در پروژه‌های مختلفی نظیر The Railway Man، Grace of Monaco، Paddington، Queen of the Desert، Secret in Their Eyes، Lion و The Upside پرداخت که هر یک با واکنش‌های متفاوتی از سوی منتقدین و مخاطبین عام سینما مواجه شده و برخی از آن‌ها نامزدی در جوایز سینمایی مختلفی را برایش به همراه داشتند تا این که باری دیگر پس از ۲۳ سال فرصت حضور مجدد در ژانر ابرقهرمانی را پیدا کرد.

نیکول کیدمن

پس از تجربه‌ای نه چندان خوشایند و موفق در فیلم Batman Forever ساخته جوئل شوماخر، نیکول کیدمن فرصت حضور در پروژه دیگری از کمیک‌های دی‌سی را در سال ۲۰۱۸ میلادی پیدا کرد. همکاری با جیمز وان و جیسون موموآ در فیلم Aquaman و ایفای نقش ملکه آتلانا که برخلاف فیلم قبلی، این بار با استقبال غیرمنتظره‌ای از سوی مخاطبین مواجه شد و به فروشی بالغ بر ۱ میلیارد و ۱۵۲ میلیون دلار دست پیدا کرد.

او نقش ملکه آتلانتا را در دنباله آکوامن به نام Aquaman and the Lost Kingdom در سال ۲۰۲۳ میلادی نیز تکرار کرد که که به عنوان آخرین پروژه از دنیای سینمایی دی‌سی (DCEU) با استقبال نسبتاً قابل قبول مواجه شد و مجموع فروش ۴۱۳ میلیون دلار را به دست آورد تا پرونده ژانر ابرقهرمانی برای نیکول کیدمن برای همیشه بسته شود.

نیکول کیدمن در کنار ایفای نقش در فیلم‌های آکوامن همچنان به حضور در فیلم و سریال‌های جذاب و ارزشمند ادامه داد و تا به امروز پروژه‌هایی نظیر The Goldfinch، Bombshell، The Northman، Big Little Lies و The Undoing را به ارمغان آورده که ویژگی مشترک تمامی آن‌ها، هنرنمایی ستودنی و جذاب این بازیگر ۵۶ ساله بوده است که نامزدی در جشنواره‌های مختلفی نظیر گلدن گلوب، اسکار و امی ساعات پربیننده را برایش به همراه داشته است.

نیکول کیدمن

نیکول کیدمن که در طول بیش از ۴۰ سال فعالیت در سینما و تلویزیون به نامی شناخته شده، قابل احترام و محبوب در میان مردم تبدیل شده، در زندگی شخصی روابط پرفراز و نشیبی را تجربه کرده است؛ از رابطه‌ای ۱۰ ساله با تام کروز گرفته که با حواشی مختلفی پایان یافت (که البته نیکول کیدمن بارها در طی سالیان مختلف فاش کرده که همچنان نسبت به وی از احساسات شدیدی برخوردار می‌باشد) تا روابط کوتاه مدت با کیو-تیپ و لنی کراویتز که در نهایت به آشنایی‌اش با کیث اربن ختم شد که از سال ۲۰۰۶ میلادی تاکنون با یکدیگر در ارتباط بوده‌اند که زوجی بی‌حاشیه محسوب می‌شوند.

نیکول کیدمن که در پنجمین دهه زندگی خود به سر می‌برد، با کسب ۵ نامزدی اسکار، ۵ نامزدی بفتا و ۱۷ بار نامزدی در جشنواره گلدن گلوب پس از پشت سر گذاشتن تجربیات مختلف نه تنها کم‌کار نشده که پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی مختلفی همچون Spellbound و A Family Affair را برای سال ۲۰۲۴ میلادی و Holland, Michigan، Babygirl و Expats برای اکران و پخش در تاریخی نامعلوم برای طرفدارانش تدارک دیده است.

کدخبر: 969224 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ترانه محمدی
آیا این خبر مفید بود؟