فیلم گفتگو /  رازهای پنهان سریال آوای باران از زبان  آزاده زارعی

بازیگران سریال آوای باران پس از پخش مجدد این سریال از شبکه آی فیلم باز هم بعد از چند سال بر سر زبان ها افتادند. باران یا همان آزاده زارعی بازیگر سینما و تلویزیون با تغییرات چشمگیر این روز ها بیش از پیش در فضای مجازی سر و صدا کرده است.

آزاده زارعی ، بازیگر مطرح سینما و تلویزیون دختری خوش قلب ، خون گرم و مهربان با حضور سبز خود در رکنا از پشت پرده فیلم آوای باران تا ازدواج و حرف های تلخ کودکان کار صحبت کرد.

وی متولد 10 خرداد ماه 1368، است که با منشی گری صحنه پا به عرصه سینما و تلویزیون گذاشت و با نقش باران در سریال آوای باران و همچنین بازیگری در فیلم های دیگر در سینما و تئاتر حضور متفاوتی را رقم زده است. زارعی در سال 1389 در فیلم آمین خواهیم گفت به کارگردانی سامان سالور با کوتاه کردن کامل موهایش و استایل مردانه ، نقش پسری را بازی کرد که این فیلم به توقیف 7 ساله رسید و پس از 7 سال منتشر شد.

وی در گفت و گوی اختصاصی با رکنا در ابتدا خود را این گونه معرفی کرد: من یک هنردوستم نه هنرمند، با راه‌ها و اهداف زیاد! خوشحالم که در مسیری قرار دارم که از آن لذت می‌برم و در حال پیشرفت هستم.

ناگفته های آزاده زاری از آوای باران بعد از چند سال

پشت پرده چاقی آزاده زارعی در آوای باران

آزاده زارعی خصوص تفاوت ظاهری خود در سریال آوای باران و واقعیت گفت: سوال هر روز و هر کسی که من را می‌بیند این است که بعد از آوای باران چطور انقدر لاغر شدی؟

اما فکر می‌کنم حالا در چاق‌ترین وزنم هستم. این سوالات به خصوص در تلویزیون و به ویژه در سریال "آوای باران" مطرح می‌شود زیرا در مواجهه با سانسورهای تلویزیون، گاهی اوقات باید  لباس‌های اورسایز را برای پوشیدن انتخاب کنیم. برخی از این سانسورها به دلیل نقش‌هایی است که ایفا می‌کنیم ایجاد می‌شود. به عنوان مثال، سریال آوای باران در فصل زمستان بود و من در فیلم دو لایه سویشرت زیر لباسم پوشیده بودم و کت گشادی روی آن! برای نقش یک کودک کار که نمی توان از لابس های برند استفاده کرد و باید زندگی یک فقیر را این طور به نمایش کشید.

در خصوص حواشی جدیدی در فضای مجازی شکل گرفت که خبر از ساخت سری دوم این سریال می دهد ، آزاده زارعی یکی از بازیگران نقش اصلی این سریال اظهار کرد : من تا این لحظه اطلاعی از ساخت سری دوم سریال آوای باران ندارم و نمی توانم این حواشی را تایید کنم!

افسردگی در سریال آوای باران

وی گفت : در زمانی که سریال بازی می‌کردم، افسردگی به من دست داد. در یک سناریو باید گل پری را گول می‌زدم و خود را حلق آویز می کردم تا آنان در را باز کنند و من فرار کنم ، نمی دانم باور می کنید یا نه، در آن لحظه خودم  =اگر یکی از دستیاران صحنه حاضر نبود، قطعاً قطع نخاع می شدم. واقعاً درگیر باران بودم، فکر می‌کردم واقعا پدرم را گم کرده‌ام و در دل زجر می کشیدم. وقتی که سکانس تمام شد نتوانستم روی صندلی بایستم و به پایین افتادم. در همان لحظه اگر به کمک من نمی آمدند من زنده نبودم!

انتخاب نقش از زبان آزاده زارعی

آزاده زارعی در گفتگویی درباره انتخاب نقش‌هایش اظهار کرد: "هر بازیگری دوست دارد که نقشه متفاوت بازی کند، منم از این قاعده مستثنا نیستم! اولین تجربه بازیگریم در فیلم "آمین خواهیم گفت" بود، که نقش یک پسر را بازی کردم و حتی موهام را تا تراشیدم. در "آوای باران" نیز نقشی بازی کردم که تفاوت‌های جذابی را به تصویر می‌کشید، یک دختری که از خانواده‌ا اتوکشیده متولد شده ولی در کف خیابان زندگی می‌کند و بزرگ می‌شود. در فیلم "هایلایت" نیز به نقش نسرین پرداختم، یک شخصیت مدیر و درونگرا. همچنین وابل و کار کمدی جدیدی را بازی کردم که هنوز اکران نشده است.

حرف های جنجالی آزاده زارعی از الهام چرخنده

"آزاده زارعی بازیگر سریال آوای باران در خصوص نظر و احساس خود درباره الهام چرخنده در گذشته و اکنون زندگی او گفت:

خصوص الهام چرخنده، من کی هستم که بخواهم کسی را تایید یا تکذیب کنم؟ خانم چرخنده در نقشی که من با او همکاری داشته‌ام، به نظرم بالحق خوب نقش خود را بازی کرده بوده و او یک بازیگر توانمند است. اما باید بگویم که انتخاب‌ها و عملکرد هر فرد در زندگی شخصی و حرفه‌ای او، به هیچ وجه با عقاید و زندگی من ارتباط ندارد. هر فرد دارای حق قدرت انتخاب است و ما نباید آدم‌ها را قضاوت کنیم.

ما قاتل آزاده نامداری هستیم!

وی در پاسخ به سوال خبرنگار رکنا از اینکه " نتیجه این قضاوت مردم در زندگی کدوم سلبریتی تو را آزرده خاطر کرده است؟ " گفت : "سریع یاد خانم آزاده نامداری می‌افتم، اینکه به نظرم ما قاتل آزاده نامداری بودیم! دنبال این نگردیم که شایعه خودکشی مطرح شده ما کشتیمش! مگر ما قاضی هستیم مگر ما خداییم مگر ما باید به کسی حکم بدیم؟ وقتی از کار یه هنرمند چه در عرصه بازیگری، نقاشی، مجری‌گری و... ازش بگیری، اون هنرمند مرده است. آزاده نامداری قبل از فوتش یک مرده متحرک بود. اینکه چرا باید آبروی مومن رو ببریم رو نمی‌فهمم. حتی اگر ریا بوده، تشخیصش با من و شما نیست. ما مسئول اون بچه‌ای هستیم که بی مادر شد. ما مسئول پدر و مادر آزاده نامداری هستیم که کمرشون شکست. واقعا نباید آبروی مومن رو برد. پروردگار می‌فرمایند که حتی اگر در ذهنت نسبت به کسی گمان بد بکنی، گناه کبیره کردی، ولی ما حکم می‌بریم، قضاوت می‌کنیم، می‌کشیم، آبرو رو می‌بریم! آزاده نامداری آبروش رفت، کارش رفت، زندگیش رفت!"

با توقیف سر فیلم آزاده زارعی را بریدند!

 اولین فیلم آزاده زارعی به نام آمین خواهیم گفت با نقش متفاوت یک پسر آغاز شد که در ابتدا موهای بلند خود را تراشید و در نقش یک پسر در این فیلم بازی کرد ، اما این فیلم با توقیف 7 ساله خود همه چیز را به دست تغییر سپرد وی توضیح داد که این تجربه در دوران نگاتیو به عنوان یک بچه بازیگر، با تمام زحمات و آسیب‌های جسمی که دید، سرنوشت او را عوض کرد.

آزاده زارعی در مورد تجربه توقیف اظهار کرد: "آینده کاری من تحت تأثیر قرار گرفت و من مطمئنم که این حادثه بر روی مسیر حرفه‌ای من اثرگذار بوده است. به خاطر توقیف فیلم ما، سر فیلم ما را بریدن و آینده‌ام متأثر شد. البته همیشه به خدا می‌گویم: 'حتماً که حکمت و قسمت بوده؛ من به یک رهایی رسیدم، به خدا می‌گویم هر چیزی که می‌خواهد برایم بیاورد، حتماً که توقیف می‌شود، حتماً که کم دیده می‌شود. من راضی‌ام!

ازدواج و ملاک های آزاده زارعی

آزاده زارعی درباره انتخاب مرد دلخواه زندگی اش و ازدواجش گفت: " ازدواج نکردم، اولاً به دلیل سختگیری‌های زیاد در زندگی خودم و دوماً به دلیل اینکه کارم برایم بسیار اهمیت دارد. از کودکی عاشق کارم بودم، و به نظرم ممکن است ازدواج کارم وعشقی که به آن دارم را تحت تاثیر قرار دهد . برایم مهم بود که تا زمانی که به اهدافم نرسیده‌ام، ازدواج نکنم تا مسیر حرفه‌ایم تغییر نکند و من را به بیراهه نکشاند. ناگزیر وقتی سن آدم بالا می‌رود، ترسی به آدم می‌آید که شاید مادر نشود و طعم شیرین خانواده را احساس نکند. این ترس ممکن است ازدواج را جذاب کند.

او در خصوص ملاک های خود برای ازدواج گفت : مردی را دوست دارم که چهره هنری نداشته باشد اما هنرمند را درک کند، در گفت و گوی قبلی خود نیز گفته بود که قد بلند مرد برایش جذاب است و می تواند یکی از ملاک های او باشد ، همچنین به دنبال فردی با ایمان است که بتواند در زندگی به او تکیه کند.

زارعی  در ادامه گفت : دوست دارم اگر سوال کنم، این شخص انسان باشد، مهربان باشد، درک کند که یک زن چه احتیاجاتی دارد، و مهم‌تر از همه، ایمان داشته باشد. ایمان به نظرم بسیار مهم است. ایمان به این معنی که دروغ نگوید، خیانت نکند، مال مردم را نخورد و از ایمان به نظرم حتی مهم‌تر است. این روزها به خودم می‌گویم که حتماً حکمت و قسمت بوده، و اگر یک روز تصمیم به ازدواج بگیرم، حتماً با یک انسان با ایمان، صداقت و اصالت انجام خواهد شد."

خواستگاری طرفداران از آزاده زاری

وی در پاسخ به سوال خبرنگار رکنا مبنی بر اینکه : "تا حالا شده بین طرفدارات کسی ازت خواستگاری کنه" گفت : این اتفاق افتاده و خواستگاری بسیار جالبی بود.

برنامه‌ای با نام پژمان بازغی برگزار شد و او به عنوان مجری آن حضور داشت. در یک سوال از من خواسته شد که معیارهایی که برای ازدواج در نظر می‌گیرم را بگویم. گفتم مثلاً قد بلند. واقعاً یک روزی عجیبی بعد از آن رقم خورد، پیام‌های مستمر از طرف مردم به دایرکت من می‌آمد و به عنوان مثال مردی میگفت بنده قد ۱۹۰ سانتیمتری دارم. این واقعاً بامزه بود اما همه چیز در حد شوخی بود!"

آزاده زارعی درباره تجربیات ورزشی خود صحبت کرد: از کودکی عاشق ورزش بودم. حتی رفتم تبلیغ اصفهان و تیم اصفهان رو تبلیغ کردم. این نقطه وصل من به ورزش از کجا اومده؟ این علاقه و سرنوشت ورزشیم چطور شکل گرفت؟

پشت پرده حضور در تیم سپاهان و علاقه به ورزش

علاقه‌ام به ورزش از کودکی با ورزش کاراته شروع شد. برادرم مربی کاراته بود و وقتی کاتا می‌زد، من دلم می‌خواست همون کاراته رو یاد بگیرم. بعد به تکواندو رفتم و وارد تیم فوتسال سپاهان شدم. عاشق فوتبال بودم ولی بعد دیدم علاقه من بیشتر به بازیگری هست و این دغدغه‌ ورزش کمتر شد. البته الان برای سلامتی به ورزش ادامه می‌دم ولی علاقه‌ام به فوتبال بسیار شدید است.

راجع به تیم سپاهان هم بگم که خب، معلومه که تعصب تیممو می‌کشم. ذوب آهن و سپاهان مثل تعصب تراکتوری‌هاست، طبیعیه! تیم شهرمون، سپاهان، تیم قویه و این رو باید قبول کنیم. امیدوارم که جام در دستان ما قرار بگیره!.

درباره فوتبال و تیم سپاهان خیلی حرف دارم. این تیم واقعاً جزء زندگی من شده. طبقه‌ی آدم با تیمش همواره درگیره. از بازی‌های مهم هم همیشه با شوق تماشا می‌کنم.

این هم بگم که عاشق فوتبال شدنم به یک روز خاصی برمی‌گرده. جام جهانی سال ۲۰۰۲ بود که من عاشق فوتبال شدم. یادمه برنامه‌ای با عادل فردوسی پور و رضا جاودانی بود که شب‌ها او را نگاه می کردم. الان می‌تونم به صورت منطقی‌تری بازی‌ها را تماشا کنم. در مورد بازی‌های تیم سپاهان هم که خیلی عاشقشون هستم. تعصب تیممو می‌کشم و امیدوارم جام در دستانمون قرار بگیره.".

مادرشدن آزاده زارعی

آزاده زارعی از احساس مادر شدن در فیلم وابل گفت : "در نقش نسرین در فیلم وابل بازی کردم شخصیت مادری با احساسی فراوان که به شدت دلسوز و مهربان برای بچه‌اش بود. در واقع، وقتی به نقش مادری می‌پرداختم، خیلی تلاش می‌کردم که حس دلسوزی و مادرانه را به نمایش بگذارم.

وقتی قرار بوده یک نقش را بازی کنم، اولین چیزی که انجام می‌دادم، فکر و تفکر مستمر در مورد کرکتر و نقش بود. به دنبال تمرکز بر جزئیات کوچک برای جلب حس مطلوب می‌گشتم. در اینجا، من خودم را جلوی شخصیت قرار می‌دادم تا به جایی برسم که حس کنم آزاده نیستم واقعاً کرکتر را درک کرده‌ام.

این برای من یک چالش جذاب بود و تجربه فکری گسترده‌ای را به من هدیه داد. درسته که من خود حس مادری را تجربه نکردم، اما حضور آتنا، دختر نازنینی که نقش او را بازی می‌کرد، برای چند شب به خانه ما آمد. این تجربه ما را به ایجاد یک ارتباط قوی و دوستانه همراه با خریدها و لحظات خوشبختی منتقل کرد.

اکنون هم با افتخار می‌توانم بگویم که این تجربه با آتنا و این نقش، احساسی عمیق و حسی مادرانه را در من ایجاد کرده است.

حمایت خانواده از بازیگری

زارعی در خصوص واکنش های خانواده اش به شروع بازیگری در سن پایین اظهار کرد:همیشه خانواده هنر دوستی داشتم، چون پدرم هم هنرمند است ومن را نیز در عرصه هنری بسیار تشویق کرد.

حرف های تلخ آزاده زارعی از کودکان کار

آزاده زارعی با توجه به ایفای نقش خود به عنوان کودک کار در سریال آوای باران در خصوص آنان گفت : خیلی تجربه‌های عجیبی دارم و هر هر چه بیشتر فکر میکنم بیشتر حالم بد می شود.

من پشت فرمون بودم پشت چراغ قرار گرفتم و ناگهان یک خانم با ظاهری مثل باران نزدیک من آمد و به شیشه زد. گفت: "تو بارانی وای، الهی بمیرم برات!" اما من به او گفتم  "تو باران واقعی من فقط نقشش را بازی کردم"

از هر نقشی که بازی میکنم چیزی در وجودم و مهم می شود و من الان سرنوشت بچه‌های کار برایم خیلی مهم شده است.

اگر قدرت جادویی ای در دست داشتم، هیچ کودک کاری وجود نداشت، فقط می‌گفتم کودکان بازی کنند. من اعتقاد دارم که کودکان کار یکی از عنصر های تشکیل دهنده جامعه است .اگر ممکن بود شهر اصفهان یا حتی تهران را به عنوان مکانی که کودکان بازی کنند می ساختم. اینقدر زجر داریم که نمی‌توانیم در آینده بچه‌ها چه خواهند شد واقعاً از صمیم قلبم دوست داشتم که خدا به من قدرت و ثروت بیشتری بدهد تا حداقل بتوانم بگویم: "شهر اصفهان یا شهر تهران یک جای بازی برای کودکان است."

در پایان جمله ای ازفیلم پاپیون را گفت: لعنتیا ما هنوز زنده ایم !

خبرنگار مهلا رنجبران

کدخبر: 962229 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهلا رنجبران
آیا این خبر مفید بود؟