ازدواج بهروز وثوقی با کتایون امجدی و گوگوش + بیوگرافی بهروز وثوقی

به   گزارش رکنا، شاید جالب باشد بدانید بهروز وثوقی در اداره بهداشت خرمدره زنجان کار می کرد که توهین او به یکی از بازرس های محلی موجب اخراج او شد. این بازیگر سوپراستار ایرانی مدتی با پوری بنایی از بازیگران سرشناس پیش از انقلاب رابطه عاطفی داشت که درنهایت از هم جدا شدند. بهروز وثوقی در عالم بازیگری شرایط خاصی را برای بستن قرارداد خود با کارگردان فیلم ها ذکر می کرد؛ به این شکل که اگر در آن فیلم نقش اول بود و در ابتدای فیلمنامه او نشان داده نمی شد در آن فیلم به ایفای نقش نمی پرداخت؛ البته این موضوع برای فیلمسازان یک امتیاز بود چراکه حضور نام  بهروز وثوقی به فروش اثر آنها کمک شایانی می کرد.

خانواده و اصالت بهروز وثوقی

نام مادر بهروز وثوقی پاپول جعفر زاده و نام پدرش محمود وثوقی است. خانواده او وقتی که بهروز وثوقی ۶ ماهه بود برای ادامه زندگی عازم تهران شدند و در خیابان خرمشهر سکونت گزیدند. اوایل اقامت در تهران، زندگی سخت و دشواری داشتند. پدر بهروز وثوقی در بهداری کار می کرد. خانواده وثوقی اصالتا ترک هستند. بهروز وثوقی ۲ خواهر کوچک به نام های گلدون و مهین داشت که یک سال اختلاف سنی داشتند. این ۲ خواهر هنرمند سرشناس کشورمان پس از مهاجرت به تهران حصبه می گیرند و می میرند.

بهروز وثوقی ۳ برادر به نام‌های فیروز، چنگیز و شهراد دارد که ۲ برادرش به کار هنرپیشگی در ایران مشغولند. او ۲ برادر دیگر به نام های بهزاد و فیروز هم دارد. البته بهروز وثوقی گویا رابطه خوبی با چند برادرش ندارد به گونه ای که در جایی خودش گفته است: برادرانم فیروز، چنگیز و شهراد برایم از برادر ناتنی هم بدتر بودند و با جعل سند، اموال من را صاحب شدند و حالا ادعای برادری دارند. اینها همگی از پشت به من خنجر زدند، متاسفم که از اسم من به عنوان برادر سوءاستفاده می کنند؛ من برادرانی واقعی به این اسامی ندارم.

تحصیلات بهروز وثوقی

بهروز وثوقی با وجود استعداد و نبوغی که در هنر بازیگری دارد اما تحصیلاتش تا رده دیپلم بیشتر نیست. او دوبار در کنکور سراسری شرکت کرد که قبول نشد.

علایق شخصی بهروز وثوقی

بهروز وثوقی اسطوره سینمای ایران به لباس های یقه اسکی بسیار علاقه داشت. رنگ های زرد و لیمویی نیز از رنگ های دلخواه وثوقی به نظر می رسد. در بسیاری از تصاویر بهروز وثوقی را با کاپشن و کت چرم می بینیم بنابراین چرم هم از آن دست استایل های مورد علاقه این هنرمند ایرانی است. بهروز وثوقی پرسپولیسی بود اما ارادت و علاقه وافری که به ناصر حجازی داشت موجب شد که او در انتخاب تیمش تجدید نظر کند و استقلالی شد.

بهروز وثوقی بعد از انقلاب دوستی اش را در عالم هنر با ناصر ملک مطیعی و جمشید مشایخی حفظ کرد و به گفته خودش تا زمان زنده بودن این ۲ هنرمند کشورمان تنها با آنها در داخل کشور در ارتباط بوده است.

بهروز وثوقی در ۳۹ سالگی و در سال ۱۳۵۴ با فائقه آتشین معروف به گوگوش که در چند فیلم همبازی بود ازدواج کرد که که در آن زمان بسیار خبرساز شد البته ازدواج آنها به دلایل ناشناخته ای دوام زیادی نداشت و به طلاق ختم شد.

ازدواج دوم با کتایون امجدی

بهروز وثوقی پس از مهاجرت به آمریکا در پنجمین سال حضورش در این کشور با خانمی به نام کتایون امجدی آشنا شد و سرانجام با او ازدواج کرد. آنها یک پسر و یک دختر به نام های ماهان و مهشید دارند.

اولین شغل بهروز وثوقی

بهروز وثوقی قبل از بازیگری در سینما کارمند اداره دارایی بوده و پس از آن برای تلویزیون و رادیو به کار گویندگی می پرداخت. او در سال ۱۳۳۷ در زمینه دوبله فعالیت داشت.

ورود بهروز وثوقی به عرصه هنری

بهروز وثوقی از بازی های ناصر ملک مطیعی بسیار خوشش می آمد و فیلم‌هایی که او بازی می‌کرد را در سینما نگاه می‌کرد. بهروز وثوقی بعد از تماشای یکی از فیلم های ناصر ملک مطیعی، ستاره سینمای ایران قبل از انقلاب به بازیگری علاقه بسیار پیدا می کند. درواقع فردی به نام مسعود صمدی در سال ۱۳۳۴ زمانی که بهروز وثوقی ۱۸ ساله  بود استعداد اور را کشف کرد و او خیلی زود به کارگردانان حرفه ای ازقبیل “مسعود کیمیایی” معرفی و به شخصیت معروفی تبدیل شد؛ به گونه ای که در دهه های ۴۰ و ۵۰ از بازیگرهای سرشناس ایران به شمار می رفت. لقب هنرپیشه هزارچهره را به دلیل بازی کردن بهروز وثوقی در نقش های متفاوت به او داده اند.

شهرت هنری با بازی در نقش قیصر

قیصر نام فیلمی است به کارگردانی و نویسندگی مسعود کیمیایی که در سال ۱۳۴۸ ساخته شد و بازیگران سرشناسی ازقبیل بهروز وثوقی، ناصر ملک‌مطیعی، جمشید مشایخی، ایران دفتری، پوری بنایی، بهمن مفید، جلال پیشوائیان و شهرزاد در آن نقش آفریده‌اند این فیلم در تاریخ دهم دی سال ۱۳۴۸ به نمایش درآمد. بهروز وثوقی در ۳۲ سالگی در نقش اصلی قیصر در این فیلم بازی کرد. فیلم قیصر را می توان سکوی پرتاب وثوقی به سوی شهرت و مطرح شدن در عرصه بازیگری دانست. بازی بهروز وثوقی در قیصر با استقبال بسیار زیاد عموم مردم همراه شد و او توانست موردتوجه منتقدان و علاقه مندان سینما قرار گیرد.

کارنامه هنری بهروز وثوقی

نام اثر   نقش بهروز وثوقی در پروژه     سال تولید

  صد کیلو داماد داماد خانواده    ۱۳۴۰

   گل گمشده       غفار     ۱۳۴۱

   فرشته‌ای در خانه من  پسر خانواده پولدار        ۱۳۴۲

   دختر ولگرد   پرویز   ۱۳۴۳

 لذت گناه           گوینده خودش    ۱۳۴۳

  دزد بانک        بهروز   ۱۳۴۴

  عروس دریا    چنگیز  ۱۳۴۴

    امروز و فردا بهروز   ۱۳۴۵

  بیست سال انتظار        مجید     ۱۳۴۵

خداحافظ تهران  بهروز   ۱۳۴۵

    هاشم خان      علی      ۱۳۴۵

ایمان     مهندس  ۱۳۴۶

دالاهو   برزو    ۱۳۴۶

 زنی به نام شراب         محسن   ۱۳۴۶

وسوسه شیطان             ۱۳۴۶

 بر آسمان نوشته            احمد     ۱۳۴۷

    بیگانه بیا      امیرمحمود        ۱۳۴۷

 تنگه اژدها       پسرخان            ۱۳۴۷

دشت سرخ        بهرام    ۱۳۴۷

گرداب گناه        بهروز   ۱۳۴۷

    من هم گریه کردم      داماد بشیر         ۱۳۴۷

هنگامه  سرهنگ بهزاد  ۱۳۴۷

    دزد سیاهپوش           حسین سیمرغ    ۱۳۴۸

   دنیای آبی                  ۱۳۴۸

قیصر   قیصر   ۱۳۴۸

پنجره    سهراب ۱۳۴۹

دور دنیا با جیب خالی               ۱۳۴۹

    رضا موتوری           رضا موتوری/فرخ        ۱۳۴۹

طوقی   آسید مرتضی     ۱۳۴۹

قهرمانان           جهان    ۱۳۴۹

 لیلی و مجنون   قیس      ۱۳۴۹

داش‌آکل داش آکل           ۱۳۵۰

رشید     رشید     ۱۳۵۰

 فرار از تله       مرتضی            ۱۳۵۰

یک مرد و یک شهر      سروان شرفی    ۱۳۵۰

بلوچ     بلوچ     ۱۳۵۱

دشنه     عباس چاخان     ۱۳۵۱

غریبه   قاسم سیاه           ۱۳۵۱

تنگسیر زائر محمد         ۱۳۵۲

خاک     صالح    ۱۳۵۲

    گرگ بیزار   آهنگر   ۱۳۵۲

نفرین    نقاش     ۱۳۵۲

سازش       جواد / دکتر رستگار ۱۳۵۳

 ممل آمریکائی  ممل      ۱۳۵۳

گوزن‌ها سید رسول        ۱۳۵۴

ذبیح      ذبیح      ۱۳۵۴

کدخبر: 959509 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟