صفر تا صد حاشیه های زخم کاری 2 / از نقد های منفی تا بازیگرانی که گل کاشتند!

سریال زخم کاری 2 بازگشت با تمام حواشی خود پس از 13 قسمت به پایان رسید و حال نوبت واکنش های مردم است که برای این سریال تصمیم گیری کنند. هر چند که قضاوت های متفاوتی وجود دارد اما بخش عمده ای بر این باورند سریال بسیار خوبی بود اما جذابیت های فصل اول این سریال زبانزد خاص و عام شده بود که در فصل دوم نقصان آن احساس می شد. فصلی که برخلاف انتظار، نه تنها انتظارات مخاطبان فصل یک را برآورده نکرد که اعتراض‌های زیادی به همراه داشت.

نویسنده‌ ها این بار به دنبال نمایش‌ نامه‌ ای دیگر از ویلیام شکسپیر رفته‌ اند ، نمایش نامه هملت! در هملت پسر پادشاه برای انتقام‌جویی از کشته‌شدنِ پدرش برمی‌خیزد و عمویش (شوهرِ جدیدِ مادرش) را می‌کشد.

صدای محسن چاووشی معجزه زخم کاری 2

اما جنجال قسمت آخر این سریال چه بود؟

قسمت پایانی این سریال از خاکسپاری غمبار شیدا شروع شد و دسیسه‌های طلوعی برای میثم آخر او را به کام مرگ کشاند ، بازگشت شکوهمند مالک مالکی هم نقطه عطف سکانس پایانی آن بود. قسمتی که خون و خون ریزی اش زخم کاری ای به جای گذاشت.

تنها قسمتی که می توان با قدت نام او زخمی کاری بزارند قسمت پایانی این سریال است ، همه کشته شدند تا سناریوی جدیدی در فضل سوم این سریال آغاز شود! این می تواند بهترین تعریف از سکانس های قتل این سریال باشد.

هانیه توسلی ای که از فصل اول این سریال حضور پررنگی داشت اما در فصل دوم تنها رد کوچکی از آن به جای ماند، حتی سکانسی هم نبود که چهره این خانم بازیگر به وضوح در سریال مشخص باشد.

مالک مالکی که یکی از کاراکتر های اصلی این سریال بود و حضور خیلی کمرنگ و ضعیف آن در طول سریال بسیاری از مردم را شوکه کرد و هر قسمت امید بیشتری داشتند تا کاراکتر را در سریال ببینید اما... پایان بندی عجیب در خصوص حضور شکوهمند مالک نوید آن را می دهد که در فصل سوم این سریال بتواند حضور پررنگی داشته باشد.

لحظه عجیب نشان دادن شیدا در قبر

سکانسی که توانست نفس خیلی ها را در سینه حبس کند ، سکانسی بود که صورت پنبه گذاشته شده شیدا را در قبر به نمایش گذاشت. سکانسی نگار نیکدل پس از انتشار آن نوشت: آنجا آرام‌ترین جای جهان بود…

زخم کاری

بازیگرانی که گل کاشتند

اگر همه انتقاد ها را از سریال زخم کاری 1 و زخم کاری 2 بازگشت ، کنار بگذاریم یکی از نقاط عطف این سریال بازیگران آن بودند. حضور تعاملی بازیگران مطرح سینما در کنار بازیگان تازه نفس یکی از نکاتی بود که هم به شخصیت پروری در سینما و تلویزیون کمک کرد ، هم تجربه بازیگران مطرح نقاط عطفی را در سریال به جای گذاشت.

سمیرایی که عجیب ترین کاراکتر را از لحاظ شخصیتی ایفا کرد، شخصیت منفی ای که بسیاری از مردم عاشق آن شدند، با مشکلات روانی اما آرام ، عصبانیت های به جا و تیک های عصبی ای که رعنا آزادی ور در ساخت آن کاراکتر کولاک کرد.

مرتضی امینی تبار ، بازیگری که با شروع سریال بسیاری از مردم از کارکتر شخصیتی آن در سریال انتقاد کردند اما هنر بازیگری ان در قسمت های پایانی این سریال بیش از پیش مورد توجه مردم قرار گرفت.

همه و همه بازیگران به نحوی برای خلق اثر خود بیشترین تلاش را داشته اند و انصافا موفقیت آنان در ساخت حس ، دیالوگ ها و همه و همه چیزهایی که بازیگری را خلق می کند زبانزد خواهد بود.

کامنت‌های منفی علیه زخم کاری 2

یکی از نشانه های شکست این سریال ثبت نظرات منفی چشمگیر و پرتعداد در شبکه‌های اجتماعی است. کاربران فضای مجازی در کامنت‌ها و توییت‌های فراوانی نسبت به فصل دوم اعتراض کرده‌اند. بازی کامبیز دیرباز از موارد اصلی اعتراض تماشاگران به «زخم کاری 2» است. شخصیت «مسعود طلوعی» (دیرباز) البته به شکلی با گریم پیرتر شده که آن هم چندان مورد پسند مخاطبان این اثر نیست. بینندگان مواردی از گاف‌های ریز و درشت فیلمنامه‌ای نیز در این سریال یافته‌اند و آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی ابراز می‌کنند؛ مثل «مالک مالکی» (جواد عزتی) که از داخل تابوت خود، برای «دستمالچی» (سیدجواد هاشمی) لوکیشن خود را ارسال کرد تا زنده بماند و این در حالی است که گوشی همراه او (ورتو) قابلیت اتصال به اینترنت نداشت!

گاف های سریال زخم کاری 2

در 2 قسمت سریال زخم‌ کاری نشان می دهد پسر مالک پس از پارک کردن ماشین و یا ترمز کردن ، ترمز دستی ماشین را می کشد و صدای ان نیز پخش می شود این در حالی است که مدل ماشینی که سوار می شود ترمز دستی به صورت کلید است.


در واقع فیلمنامه‌نویس با تقویت حادثه محرک، در مسیری که به طرح و گسترش معضل در زندگی شخصیت‌ها منجر میشود، قدم برداشته و ایجاد کشمکش بیشتر در میانه فصل دوم سریال، مقدمات چرخش داستانی (که عموما در نقطه میانی فیلمنامه آغاز میشود و عاملی برای ایجاد تهییج و طراوت در مخاطب می‌شود) را فراهم کرد.

 در جهت تقویت فاکتور‌های مهم اشاره شده (شخصیت، نیاز و کشمکش) و در راستای گسترش تفکر فیلمنامه‌نویس در تحلیل و تثبیت جایگاه پروتاگونیست و آنتاگونیست در زخم کاری، با ورود پانته‌آ (با بازی مهراوه شریفی‌نیا) ضمن ایجاد سه ضلعی زنان قدرت‌طلب (سمیرا، سیما و پانته‌آ) روزنه‌ای در ذهن مخاطب برای رمزگشایی راز قتل‌های خانوادگی و گرفتارشدن عاملان جنایت در قسمت‌های ده و یازده به وجود آمد و از این رو علاوه بر اینکه با گسترش نقاط بحران (اوج)، مخاطب با سریال ارتباط بیشتری برقرار می‌کند، مقدمات لازم برای گره‌گشایی پایان فصل دوم در قسمت‌های دوازده و سیزده را نیز فراهم کرد. هرچند که در قسمت دوازده مرگ شیدا (با بازی نگار نیکدل) می‌تواند آغازگر بحرانی جدید در روابط سیما و طلوعی (با بازی کامبیز دیرباز) باشد و بدین شکل می‌توان انتظار فصل جدیدی از روابط و تغییر شیوه رویکرد شخصیت‌ها و گسترش اتفاقات را در فصل سوم این سریال داشت.

پشت صحنه زخم کاری

حاشیه های فراموش نشدنی اکران زخم کاری 2

در حاشیه اکران خصوصی اولین قسمت از فصل دوم زخم کاری الهه حصاری ، جواد عزتی، رعنا آزادی ور ، کامبیز دیرباز، سیدجواد هاشمی، الناز ملک، مهران غفوریان و …. حضور یافتند.

در ابتدای برنامه الهه حصاری و بازیگرانی مانند جواد عزتی ، رعنا آزادی ور و … با آرزوی موفقیت برای عوامل سریال نسبت به پخش قسمت جدید هیجان نشان دادند و منتظر واکنش های مردم پس از دیدن قسمت اول آن ماندند!

در بخش دیگر اکران سیدجواد هاشمی در کنایه به حواشی ایجاد شده از سکانس بازی برهنه خود در استخر در سری اول سریال زخم کاری گفت : سعی کردم در قسمت های جدید با کت و شلوار داخل استخر بپرم تا حواشی بار دیگر گریبان بنده را نگیرد!

کامبیز دیرباز  در خصوص زخم کاری گفت :خیلی خوشحالم از حضور شما و حمایتتان ، نسبت به پخش سری جدید خیلی استرس و هیجان دارم، امیدوارم از فصل دوم این سریال هم راضی باشید و از آن لذت ببرید.

مهران غفوریان نیز برای آنکه در نقش های طنز و جدی لحظات شیرینی را برای مخاطبان ساخته است مورد تشویق حضار قرار گرفت.

از حاشیه های فراموش نشدنی این اکران می توان به لحظه ای اشاره کرد که الناز ملک بازیگر نوظهور سینما در حال آمدن به  سوی دیگر بازیگران به روی صحنه بود که توسط خانمی در میان راه به آغوش کشیده شد و در میان هجوم مردم گم شد ، این اتفاق پای نگهبانان چارسو را هم به میان کشید تا خانم بازیگر را از طرفدارش جدا کنند.

در شلوغی بسیار میان مردم و سلبریتی های این سریال تنها شور و شوق به چشم می خورد ، مردمی که از شهر های مختلف مانند سنندج ، شمال و حتی لرستان آمده بودند تا تنها یک عکس با سلبریتی محبوب خود بگیرند و این مایه شعف برای عوامل این سریال پرطرفدار محسوب می شد.

مهلا رنجبران

کدخبر: 951363 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهلا رنجبران
آیا این خبر مفید بود؟