فیلم / سانسور عجیب مرد زن نما در چیدمانه ! / مجتبی شفیعی به رکنا گفت !

مجتبی شفیعی بازیگر، گوینده و واینر اینستاگرامی که در آثاری چون چیدمانه ، شب های مافیا زودیاک و... نقش آفرینی کرده است. او پیش از اینکه با اینستاگرام به یک چهره معروف و مطرح تبدیل شود در رادیو، تلویزیون و حتی در تئاتر هم فعالیت داشته و بعد از آن به اینستاگرام روی آورده و از آن طریق میان مردم مطرح شده است.

این بازیگر طی گفتگویی با خبرنگار فرهنگی رکنا در خصوص طراحی کاراکتر های برنامه چیدمانه گفت: طراحی کاراکترها یک کار تیمی بود ، کارگردان و نویسنده طرحی را پیشنهاد می دهند و عنوان می کنند که مجتبی شفیعی توانایی خلق کاراکتر های مختلف را دارد، به علت اینکه چنین کاراکتر هایی چه در ویدیو های اینستاگرامش چه زمانی که در رادیو بود از او دیده ایم.  من و حتی گریمور در تیم اتاق فکر حضور داریم و با همفکری یکدیگر سناریو و شعر ها نوشته می شود. نمی توان گفت که یک نفر به تنهایی برای کاراکتر ها تصمیم می گیرد چون کار، کار تیمی است.

این بازیگر در پاسخ به این سوال که کدام یک از کاراکتر ها را بیشتر دوست دارد بیان کرد: من با دو تا از این کاراکترها ارتباط زیادی برقرار کردم و بسیار دوستشان داشتم، یکی از آن ها ننه آوید و دیگری عباس جکسون بود.

وی گفت: من نائین اصفهان به دنیا آمده ام و ننه آوید را به خاطر اینکه لحن و لهجه اش شبیه به آن پیرزن ها بود، دوست داشتم و وقتی این کاراکتر را اجرا می کردم این پیرزن ها در گوشه ذهنم می آمدند و بداهه گویی برایم در این نقش آزاد و بازی کردن در آن نقش بسیار برایم لذت بخش بود. عباس جکسون هم همینطور و به همین علت این دو کاراکتر را نسبت به کاراکتر های دیگر بیشتر دوست داشتم. یک کاراکتر دیگری هم در متن داشتیم که باید نقش یک زن را بازی می کردم اما متاسفانه حذف شد چون من در این نقش خیلی خانم بودم.

این بازیگر گفت: اینجا جایش است که در ابتدا از خداوند متعال و بعد از گریمورمان تشکر کنم، این نقش بسیار منوط به گریم است به دلیل اینکه هرچقدر من بخواهم زنانه صحبت کنم با این شکل و شمایل و صدای بم نمیتوان آن را باور پذیر به مخاطب نشان داد و نیاز مبرمی به گریم دارد. در آن قسمت از برنامه باربد بابایی و متین ستوده مهمان برنامه مان بودند و من در قالب این نقش باربد نظرم را جلب کرده بود و با لحنی زنانه او را صدا میزدم. از نظر من حذف این نقش بسیار حیف شد، انشالله در بستری دیگر یک روزی این قسمت پخش شود و مردم آن را ببینند.

مجتبی شفیعی در ادامه درباره ی علت سانسور شدن این قسمت از این برنامه عنوان کرد: علت سانسور این قسمت را من هم نمیدانم، شخصیت یک زن را یک مرد قرار بود اجرا کند، همه بینندگان از قسمت های قبلی می دانند که من مرد هستم  و قبل از من هم افراد دیگری مانند اکبر عبدی، جواد رضویان، ارژنگ امیرفضلی و بسیاری از دیگر هنرمندان نقش زن را بازی کرده اند.

او اظهار داشت: بعضی اوقات یک مشکل نانوشته وجود دارد که من هم از آن اطلاعی ندارم به دلیل اینکه که با خود می گویم همین نقش مشابه را افراد دیگر هم بازی کرده اند اگر این کار اشکال و ایرادی دارد همه ی این افراد هم در فیلم هایشان باید به مشکل می خوردند و دچار این سانسور می شدند، اما چنین اتفاقی نیفتاده و تنها سکانس من حذف شده است. حتی به متن و دیالوگ ها هم که فکر می کنم مسئله ای به چشمم نمی آید. نقش اینگونه بود که کاراکتر یک خواهر شوهر را بازی می کردم و اتفاق، اتفاق ویژه ای نبود که دچار سانسور شود، حتی اگر آواز هم می خواندم باز هم مرد بودم و مشکلی وجود نداشت. به هر حال من هم نمیدانم و قطعا دوستان یک علم و نکته در نظرشان دارند که از درک من به دور است.

خبرنگار سوگل امیری

کدخبر: 949715 ویرایش خبر
لینک کپی شد
سوگل امیری
آیا این خبر مفید بود؟