عکس های زیبای رعنا آزادی ور خانم بازیگر زخم کاری + بیوگرافی و خصوصی هایش

  رعنا آزادی ور در اثر‌های معروفی مانند پارک وی، درباره الی و محمد رسول الله نیز نقش داشته است. در سال ۱۴۰۰ با بازی در سریال پرمخاطب زخم کاری به صورت گسترده شناخته شد و برای این نقش، جایزه حافظ بهترین بازیگر زن درام تلویزیونی را به دست آورد.

رعنا آزادی ور

بیوگرافی رعنا آزادی ور

این بازیگر ایرانی تمایلی به آشکارسازی اطلاعات مربوط به خانواده و کودکی خود ندارد و از موضوعات مربوط به زندگی شخصی‌اش سخنی نمی‌گوید. اطلاعات درباره رشته تحصیلی او، پدر و مادرش و سایر اعضای خانواده او به صورت دقیق موجود نیست. اطلاعات درباره زندگی خصوصی رعنا آزادی‌ور از زمانی که وی در سن ۱۹ سالگی وارد حوزه بازیگری شده و در کلاس‌های بازیگری شرکت کرده، آغاز می‌شود.

رعنا آزادی ور

مهدی پاکدل همسر رعنا آزادی‌ور پس از جدا شدن از همسر اولش با او ازدواج کرد. آقای پاکدل متولد ۱۰ تیر ۱۳۵۹ است و از بازیگران سینما و تلویزیون  است که نقش‌آفرینی‌های او را در بسیاری از فیلم‌ها و آثار تلویزیونی دیده‌ایم. اخیراً نیز شایعاتی درباره طلاق و بارداری رعنا آزادی‌ور منتشر شده است که بی‌اساس هستند. برخی گمان می‌کردند که این بازیگر هنگامی که در جشن حافظ حضور پیدا کرده، حلقه به دست نداشته و از همسرش نیز در هنگام دریافت جایزه تشکر نکرده است. آن‌ها احتمال طلاق این زوج را می‌دادند که خبر تایید نشد.

رعنا آزادی‌ور

حرفه بازیگری

رعنا آزادی‌ور در زمینه بازیگری، فعالیت خود را از سن ۱۹ سالگی شروع کرد و در دوره‌های آموزشی با استادانی همچون صابر ابر، ساره بیات و نرگس محمدی همکاری داشت. او یک دوره شش ماهه در موسسه‌ای به نام “کارنامه” زیر نظر مدیریت خانم نگار اسکندرفر طی کرد و به دست استادانی همچون ناصر تقوایی، پانته‌آ پناهی‌ها، شادمهر راستین و پیام دهکری آموخت. در این دوره، استعداد خود را به نمایش گذاشت و برای نقش فائزه انتخاب شد.

با اینکه در حین فعالیت‌های خود، رعنا آزادی‌ور با مشکلاتی مواجه شد و فیلمی که در آن بازی می‌کرد توقیف شد، اما این اتفاق نتوانست موانعی را بر سر راهش قرار دهد و او همچنان در مسیر موفقیت حرکت کرد. به عنوان بازیگر تازه‌کار، با بازی در فیلمی که توسط پرویز پرستویی کارگردانی می‌شد، شکوهی بزرگ را تجربه کرد. همچنین، رعنا آزادی‌ور توانست نامزد جشنواره حافظ شود. پس از فیلم “مارمولک”، برای مدتی فعالیتی نداشت، اما در سال ۱۳۸۴ در سه فیلم “هوو”، “زاگرس” و “کارگران” حضور داشت.

رعنا آزادی ور

درست است که فیلم “مارمولک” نقشی برجسته در مسیر حرفه‌ای رعنا آزادی‌ور داشت، اما فیلم “پارک وی” و کاراکتر “رها” نیز از آثاری بود که به تأکید بر وجود او و کمک به شهرت او کمک کرد. این فیلم به کارگردانی اصغر فرهادی بود و بازیگری رعنا آزادی‌ور در آن نقش نازی را ایفا کرد. این عملکرد او نامزدی او را برای بهترین بازیگر نقش مکمل زن در جشنواره سینمای ایران به ارمغان آورد. پس از سال ۱۳۸۸، رعنا آزادی‌ور برای مدت پنج سال فعالیت کمتری داشت.

در سال ۱۳۹۳ رعنا آزادی‌ور با دو فیلم برجسته به توجه عمومی پیوست. یکی از این فیلم‌ها “خانه دختر” بود که به دلیل موضوع جنجالی خود، تا سال ۱۳۹۶ در صف اکران نشست. اما فیلم دیگری به نام “محمد رسول‌الله” که رعنا آزادی‌ور در آن نقش ام جمیل را ایفا کرد، به سرعت به اکران رسید.

رعنا آزادی‌ور

در سال‌های بعد، رعنا آزادی‌ور فیلم‌های قوی و موفقی همچون “چهارراه خشم و هیاهو”، “استانبول” و “به وقت خماری” را به کارنامه خود اضافه کرد.

سریال زخم کاری

زخم کاری یک مجموعهٔ نمایش خانگی ایرانی در ژانر درام جنایی به نویسندگی و کارگردانی محمدحسین مهدویان است که بر پایهٔ رمان بیست زخم کاری نوشتهٔ محمود حسینی‌زاد برای سرویس پخش فیلیمو ساخته شده‌است.

رعنا آزادی ور

بازیگران این مجموعه جواد عزتی، رعنا آزادی‌ور، هانیه توسلی، سعید چنگیزیان، الهه حصاری، عباس جمشیدی‌فر، مهدی زمین‌پرداز، مرتضی امینی‌تبار، امیرحسین هاشمی و مائده طهماسبی هستند. فیلم‌برداری مجموعه از اسفند ۱۳۹۹ آغاز گردید و تا تیر ۱۴۰۰ به‌طول انجامید. فصل نخست در ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ به نمایش درآمد و در ۱۹ شهریور متشکل از ۱۵ قسمت به پایان رسید. فصل دوم با نام بازگشت در ۱۷ شهریور ۱۴۰۲ آغاز به پخش کرد.

زخم کاری نظرات اکثراً مثبتی از منتقدان دریافت کرد. این مجموعه با میانگین ۲۰ میلیون دقیقه تماشا، پربیننده‌ترین مجموعه شبکه نمایش خانگی است و در بیست و یکمین دوره جشن حافظ نامزد هفت و برنده چهار جایزه از جمله جایزه بهترین مجموعه تلویزیونی و جایزه بهترین بازیگر زن درام برای آزادی‌ور شد. محسن چاوشی خواننده تیتراژ پایانی فصل دوم این سریال است.

رعنا آزادی‌ور

 

کدخبر: 949411 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟