این 17 نفر خاص ترین و منحصر بفرد ترین چهره های جهان شناخته شدند + عکس

برای پاسداشت این تفاوت ظاهری و البته ابراز خوشحالی از این موضوع که در عصری زندگی می‌کنیم که دیگر انسانی به خاطر تفاوت‌های کوچک و بزرگ ظاهری مورد آزار دیگران قرار نمی‌گیرد در این مقاله قرار است سری بزنیم به نقاط مختلف دنیا و تصاویری زیبا ببینیم از انسان‌هایی مانند ما که به دلیل جهش ژنتیکی ظاهری منحصربفرد دارند.

تابحال به این موضوع فکر کرده‌اید که چرا هیچ انسانی به صورت مادرزادی موهایی به رنگ سبز ندارد یا به صورت کلی‌تر چرا ما انسان‌ها تا این حد به هم شبیه هستیم؟ جالب است بدانید در بدن هر انسان چیزی بین 20 تا 25 هزار ژن به انجام وظایف خود مشغولند، وظایفی که برای نمونه باعث می‌شود شما چشم‌هایی به رنگ صورتی یا زبانی پوشیده از مو نداشته باشید.

در بین میلیاردها انسانی که تابحال روی کره زمین زندگی کرده‌اند البته بوده‌اند و هستند انسان‌هایی که به دلایل مختلف از جمله جهش ژنتیکی ، از ظاهری منحصربفردتر و خاص‌تر از اغلب انسان‌ها برخوردارند.

ظاهر چشم‌نواز اهالی جزایر سلیمان

جهش ژنتیکی

در شمال شرقی استرالیا جزایری وجود دارد که به جزایر سلیمان معروف است و این جزایر ساکنانی با ظاهری خاص دارد. بومیان جزایر سلیمان که به مِلانِژیان هم مشهور هستند انسان‌هایی با پوست تیره و موهایی به صورت مادرزادی بلوند هستند.

کودکی مبتلا به سندروم واردِنبِرگ

جهش ژنتیکی

صاعقه‌ای در میان صورت

جهش ژنتیکی

این کودک به صورت مادرزادی با چشمانی زیبا و آبی رنگ و ماه‌گرفتگی شبیه به صاعقه در میان صورت متولد شده و قسمت جلویی موهایش هم بسیار روشن و تقریبا سفیدرنگ است.

موهای بامزه این کودک

جهش ژنتیکی

این کودک بامزه مبتلا به "سندروم موهای شانه‌نشدنی" است. سندرومی بسیار نادر و کاملا بی‌ضرر که در سن بلوغ ناپدید می‌شود.

دختری در فیلیپین و جهش ژنتیکی منجر به داشتن این چشم‌های آبی و جادویی

جهش ژنتیکی

هِتِروکرومیا

جهش ژنتیکی

این دختر جوان به هتروکرومیا یا جهشی ژنتیکی منجر به داشتن چشم‌هایی با رنگ متفاوت مبتلاست و البته برای نمایش بهتر آن، هر چشم را بر اساس رنگ چشم دیگر آرایش کرده است.

ویتیلیگو

جهش ژنتیکی

دست فرد مبتلا به سندروم مارفان

جهش ژنتیکی

پسر نوجوان هندی و سندروم وِروولف

جهش ژنتیکی

این پسر نوجوان مبتلا به سندرومی بسیار نادر است که به صورت علمی هایپرتریکوسیس (hypertrichosis) نامیده می‌شود. مبتلایان به این سندروم نادر با رویش مو روی نقاطی غیرمعمول از بدنشان مواجه هستند(مانند صورت) و به همین دلیل به این شرایط سندروم وروولف (ٌWerewolf Syndrome) هم گفته می‌شود.

انیسوکوریا یا مردمک‌های نابرابر

جهش ژنتیکی

صاحب این عکس توضیح داده که به این پدیده انیسوکوریا(Anisocoria) یا مردمک‌های نابرابر گفته می‌شود و اضافه کرده اگر چنین پدیده‌ای به صورت ناگهانی برای شخصی اتفاق افتاد حتما باید به پزشک مراجعه کرد. ظهور ناگهانی انیسوکوریا ممکن است نشانه‌ای برای افزایش فشار مغز بر اثر سکته، TBI یا مسائل جدی دیگر باشد. این شخص البته توضیح داده که هرچند این پدیده برای او هم به یکباره ظاهر شده اما او در سلامت کامل است.

پدیده تداوم غشای مردمک یا "دو مردمکی"

جهش ژنتیکی

پدیده رِیناود(Raynaud)

جهش ژنتیکی

جهش ژنتیکی منجر به نداشتن انگشت شست و جایگزینی با انگشتی دیگر

جهش ژنتیکی

جهش ژنتیکی منجر به پیوستگی انگشتان

جهش ژنتیکی

دختر جوان مبتلا به سندروم مارفان

جهش ژنتیکی

جهش ژنتیکی منجر به انعطاف‌پذیری انگشتان

جهش ژنتیکی

پدیده "زبان ترک‌خورده"

جهش ژنتیکی

کدخبر: 948581 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ترانه محمدی
آیا این خبر مفید بود؟