درخواست فوری برای توقف پخش سریال محبوبِ صداوسیما

چندی پیش سانسور چندثانیه‌ای مبلغ اجاره مسکن در سریال قدیمی « پدرسالار » خبرساز شد. واقع امر نباید تعجب کرد. تفاوت نرخ‌ها احتمالاً دود از کله همه درمی‌آورد. بماند که همین دیروز هم تیتر روزنامه‌ها نشان می‌داد نرخ مسکن دوباره دچار انفجار شده، منتها دولت نزدیک به 9 ماه از انتشار آن جلوگیری کرده است.

غرضم البته شکوه و گلایه از روزگار نیست؛ بیشتر متعجبم از اینکه چطور در سازمان عریض و طویلی به نام صداوسیما که اگر «بانگ و رنگ» بنامیمش، درست‌تر گفته‌ایم، افرادی هستند که حواس‌شان به سانسور چندثانیه‌ای قیمت مسکن هست، اما به این مهم توجه نمی‌کنند که مضمون بنیادی این سریال با خواست و تقاضا و تمایل زمانه و موج‌های خروشان جنبش‌ها و جنب‌و‌جوش‌های اجتماعی در ایران امروز در تخالف است.

و احتمالاً عموم مخاطبانی که این سریال را خواهند دید از اینکه پدرسالار، بر سر اینکه فرزندانش و مهمتر از آن، پسران و عروس‌هایش باید به‌اجبار در خانه‌ای بزرگ همراه او و زیر سایه مستدام او زندگی کنند، می‌جنگد و زمین و زمان را به هم می‌دوزد تا آنها را به خاک خفت بکشاند، اما لحظه‌ای به این فکر نمی‌کند که آخر این موجودات دو دست و دوپایی که دور و بر او هستند، آدمند نه برده و نمی‌توان تا ابد با آنان چون طفل صغیر برخورد کرد، تعجب می‌کنند.

منبع : با تو

کدخبر: 940167 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟