بوسه اجباری  خانم فوتبالیست جذاب / بازگشت به تیم ملی با حاشیه های سیاه

  جنی ارموسو ، هافبک تیم ملی زنان اسپانیا، روز دوشنبه در تمرین تیم ملی این کشور زیر نظر مونتسه تومه حضور پیدا کرد. او ۲ ماه پس از فاجعه بوسه اجباری در مراسم اهدای مدال قهرمانی تیم ملی زنان اسپانیا در جام جهانی به تیم ملی فراخوانده شده است. سرمربی جدید اسپانیا گفته او در این چند وقت به دلیل آنکه نیازمند «حمایت و مراقبت» بوده به اردوی تیم ملی دعوت نشد. ارموسو، بازیکن سابق تیم زنان پاری‌سن‌ژرمن در بازگشت به تیم ملی، قرار است دوباره پیراهن شماره ۱۰ را به تن کند.

  حضور ارموسو در تمرین تیم ملی زنان اسپانیا در روز دوشنبه سروصدای زیادی به راه انداخته. این اولین بار پس از آن ماجرای بوسه اجباری لوئیس روبیالس، رئیس سابق فدراسیون فوتبال اسپانیا است که ارموسو به تیم ملی فراخوانده می‌شود. این بازیکن ۳۳ ساله حالا تبدیل به نمادی برای مبارزه جهت برابری جنسیتی شده و تمرینات گروهی را در «لاس روزاس» در اطراف مادرید، زیر باران تشویق ده‌ها دختر بچه از سر گرفت. شماره ۱۰ «لاروخا» این روز‌ها در باشگاه مکزیکی پاچوکا توپ می‌زند و توسط مونتسه تومه به تیم ملی دعوت شده تا اسپانیا را در ۲ بازی لیگ ملت‌ها برابر ایتالیا و سوئیس همراهی کند. پیش‌تر، سرمربی جدید اسپانیا تصمیم گرفته بود ارموسو را برای ۲ بازی قبلی تیم ملی زنان این کشور دعوت نکند. او گفته بود «این بهترین شیوه برای محافظت کردن از جنی ارموسو است». آن اتفاق درحالی رخ داده بود که فدراسیون فوتبال اسپانیا مرحله گذار و عبور از بحران را سپری می‌کرد.

دعوت نکردن از ارموسو به بهانه محافظت کردن از او با انتقادات زیادی همراه شده بود. تعداد زیادی از بازیکنان تیم ملی زنان اسپانیا نسبت به این ماجرا گلایه کرده بود. البته خود ارموسو منتقد شماره یک نام داشت. او از اینکه عنوان می‌شود عدم دعوت به دلیل محافظت از این بازیکن است، انتقاد داشت. ستاره سابق تیم‌های زنان بارسلونا و پاری‌سن‌ژرمن گفته بود «این موضوع را درک نمی‌کنم. قرار است از من برابر چه چیزی یا چه کسی محافظت شود؟»

 اوت گذشته در جام جهانی زنان در استرالیا لوئیس روبیالس، رئیس وقت فدراسیون فوتبال اسپانیا در مراسم اهدای مدال قهرمانی، جنی ارموسو را بوسید. روبیالس گفت آن بوسه دوطرفه بوده، اما وقتی ادعایش راه به جایی نبرد، مجبور شد استعفایش را بنویسد و از فدراسیون فوتبال اسپانیا برود. او از سوی دادگاه به جرم «تعرض جنسی» محکوم شده و مطابق با قانون نباید تا ۲۰۰ متری جنی ارموسو آفتابی شود. فاجعه بوسه اجباری با واکنش بین‌المللی همراه شد. بالاخره فدراسیون فوتبال اسپانیا تصمیم به قطع همکاری با تعدادی از اعضای کادر تیم ملی از جمله خرخه ویلدا، سرمربی تیم ملی زنان اسپانیا که ارتباط نزدیکی با روبیالس داشت، گرفت.

منبع : فرارو

کدخبر: 940139 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟