زیباترین گوشی های جهان کدامند؟ لیست خوشگل ترین مدل های گوشی دنیا

انتخاب زیباترین گوشی‌های دنیا همواره کار چالش برانگیزی بوده است. پارامترهای مهمی مثل ابعاد، جنس بدنه، رنگ و نوع طراحی در انتخاب زیباترین گوشی دنیا دخیل هستند. این‌ها خود نشان دهنده تاثیر زیاد سلیقه فردی در برگزیدن زیباترین گوشی‌ های جهان است. با این وجود و با توجه به تفاوت سلیقه بین تمامی افراد، اما تعداد کمی گوشی در جهان وجود دارند که همگی در مورد زیبایی آنها اتفاق نظر داشته باشند. در ادامه این مطلب قصد داریم چند مدل از قشنگ ترین گوشی دنیا را به شما معرفی کنیم.

اگر نگاهی به تاریخچه ساخت گوشی‌های موبایل بیاندازیم متوجه می‌شویم در ابتدای راه موبایل‌ها، زیبایی کمترین اهمیت را داشته است. در گذشته فقط کارایی و امکانات مهم بود و کسی برای طراحی یک گوشی زیبا وقت نمی‌گذاشت. حالا با پیشرفت فناوری معادلات عوض شده است.

زیباترین گوشی موبایل 2023

زیبایی گوشی یکی از مهم‌ترین مشخصه‌ها برای خرید یک موبایل است. برای همین است که شرکت‌های بزرگ وقت و هزینه زیادی برای طراحی گوشی‌های خود صرف می‌کنند. اگر این مطلب را می‌خوانید قطعا زیبایی گوشی برای شما هم مهم است. در این مقاله فهرستی از زیباترین گوشی‌های جهان برای شما آماده شده است. با انتخاب هرکدام از گوشی‌های این فهرست می‌توانید یک طراحی خاص را در کنار عملکرد مطلوب داشته باشید.

زیباترین گوشی های جهان چه ویژگی هایی دارند؟

خوشگل ترین مدل گوشی جهان ممکن است بر اساس سلیقه و نیازهای هر فرد متفاوت باشند، اما برخی از ویژگی هایی که می توانند یک گوشی را زیبا کنند عبارتند از:

طراحی جسورانه و ساختارشکنانه که از الگوهای رایج فاصله می گیرد و چشم نواز است. مثلاً گوشی گلکسی زد فولد 5 که قابلیت تبدیل شدن از گوشی به تبلت را دارد.

استفاده از مواد با کیفیت بالا و لمس خوب در بدنه گوشی، مانند فلز و شیشه. مثلاً گوشی آیفون 15 که با استفاده از شیشه سرامیک و فلز استنلس استیل طراحی شده است.

رنگ‌بندی متنوع و مطابق با مد روز که به شخصیت و سبک فرد بچسبد. مثلاً گوشی گلکسی S21 FE که در شش رنگ جذاب عرضه شده است.

نمایشگر تمام صفحه و بدون حاشیه که فضای بزرگ‌تر و روان‌تری را برای نمایش محتوا فراهم می‌کند. مثلاً گوشی آنر ایکس 9 پرو که دارای نمایشگر 6.72 اینچ با نسبت تصویر 94.1 درصد است.

معرفی زیباترین موبایل های جهان

برای اینکه بتوانیم یک گوشی زیبا را نیز انتخاب کنیم می‌توانیم فاکتورهای زیادی مد نظر قرار دهیم، مثلاً ارگونومی بودن، تنوع در رنگ‌بندی یا کیفیت متریال ساخت. البته ظرافت نیز از جمله فاکتورهایی است که می‌تواند تعیین‌کننده‌ زیبایی یک محصول باشد. در ادامه به معرفی چند مدل از قشنگ ترین گوشی دنیا موجود در بازار ایران پرداخته‌ایم.

گوشی شیائومی 11 لایت 5G NE؛ زیبای ارزان قیمت

زیباترین گوشی های جهان

یکی از زیباترین گوشی های جهان برند شیائومی گوشی Xiaomi 11 Lite 5G NE است که از صفحه نمایش AMOLED با نرخ تازه‌سازی 90 هرتزی بهره می‌برد. همچنین رزولوشن نمایشگر برابر 1080 در 2400 بوده که تراکم پیکسلی آن را به 402 پیکسل در اینچ می‌رساند. بر این اساس می توان گفت که نمایشگر با کیفیت این گوشی برای اجرای بازی ها و تماشای ویدیو بسیار مناسب است.

در ادامه باید گفت که محافظت از نمایشگر نیز توسط شیشه کورنینگ گوریلا گلس 5 انجام می‌گیرد که ضد و خش و ضربه بوده و نباید چندان نگران افتادن این گوشی بود. بر روی قاب پشت خوشگل ترین مدل گوشی جهان هم دوربین‌های سه گانه قرار دارند که شامل یک لنز واید 64 مگاپیکسل، اولتراواید 8 مگاپیکسل و ماکرو 5 مگاپیکسل است.

در انتهای این بخش از مطلب معرفی گوشی های برتر باید گفت که شیائومی 11 Lite 5G NE دارای اسپیکر استریو برای پخش با کیفیت محتوای ویدیویی و باتری 4250 میلی آمپر ساعتی بوده و از شارژ سریع 33 واتی پشتیبانی می‌کند تا با خیالی راحت و بدون نگرانی از تمام شدن باتری بتوان به تماشای ویدیو یا انجام بازی پرداخت.

شیائومی 13 لایت؛ خوشگل ترین گوشی شیائومی

زیباترین گوشی های جهان

خوشگل ترین مدل گوشی جهان با قیمت مناسب، شیائومی 13 لایت است که با توجه به مشخصات فنی در نظر گرفته شده، در دسته گوشی‌های هوشمند سطح بالای بازار قرار می‌گیرد. در واقع طراحی برترین گوشی شیائومی نشان از آن دارد که با دستگاه هوشمند قدرتمند و بسیار با‌کیفیتی رو‌به‌رو هستیم.

جدیدترین گوشی شیائومی به صفحه‌نمایش بسیار با‌کیفیت با ابعاد 6.55 اینچ و رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل از نوع AMOLED مجهز شده است. توانایی نمایش 402 پیکسل در هر اینچ نشان‌دهنده استفاده شیائومی از یک نمایشگر تمام عیار گیمینگ برای گوشی شیائومی 13 لایت است.

بر روی قاب پشتی قشنگ ترین گوشی دنیا هم یک سنسور دوربین اصلی با رزولوشن 50 مگاپیکسل از نوع عریض در کنار سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع فوق عریض و سنسور 2 مگاپیکسلی تله‌فوتو ماکرو قرار دارد تا علاقه مندان به عکاسی بتوانند روی این گوشی خوش دست برای عکاسی و فیلم‌برداری حساب کنند.

در کنار زیبایی گوشی، حضور پردازنده قدرتمند Snapdragon 7 Gen 1 کوالکام هم سبب شده تا بتوانید جدید‌ترین و سنگین‌ترین بازی‌ها را اجرا کنید و از گیم‌پلی آن لذت ببرید. شیائومی 13 لایت به یک باتری 5000 میلی‌آمپر‌ ساعتی مجهز شده و شارژر قدرتمند با توان 67 وات، توانایی شارژ این گوشی را در مدت زمان کوتاه 40 دقیقه دارد.

گوشی ناتینگ فون 1؛ زیبا با طراحی خاص

زیباترین گوشی های جهان

گوشی Nothing Phone 1 فارغ از طراحی و شکل ظاهری، میان‌رده پیشرفته و سطح بالایی‌ست که روی کاغذ در سه بخش صفحه‌نمایش، دوربین و پردازنده با پیشرفت‌هایی همراه بوده است.

در بخش پشتی Nothing Phone 1 با کاور شیشه‌ای شفافی روبرو می‌شویم که اجزای ناشناخته‌ای را به‌نمایش می‌گذارد. در این بخش بیش از 900 چراغ LED برای نور پردازی استفاده شده است.

نمایشگر 6.55 اینچی دستگاه یک نمونه OLED با وضوح 1080 در 2400 پیکسل، قادر به نمایش بیش از 1 میلیارد رنگ (پنل 10 بیتی) است و از محتوای HDR10+ پشتیبانی می‌کند. حداکثر نرخ رفرش این صفحه‌نمایش 120 هرتز بوده که با توجه به LTPO‌ نبودن پنل، تقریبا ثابت و بدون تغییر است.

استفاده از تراشه +Snapdragon 778G در کنار قدرت کافی می‌تواند قیمت تمام‌شده دستگاه را نیز تا حد زیادی کاهش دهد و ناتینگ در محصول خود از حافظه داخلی نوع UFS 3.1 استفاده کرده تا سرعت گوشی بالا برود. همچنین انرژی مورد نیاز زیباترین گوشی های جهان را باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‌کند.

گوشی سامسونگ گلکسی Z Flip 5؛ تاشوی خاص کره‌ای

زیباترین گوشی های جهان

خوشگل ترین مدل گوشی جهان در کلاس تاشو Z Flip 5 است که در حالت تا شده ابعاد بسیار جمع‌وجوری داشته و سامسونگ آن را به گونه‌ای طراحی کرده که حمل آسان نقطه قوت آن باشد. گوشی Z Flip 5 مانند پرچم‌داران سامسونگ از شیشه و آلومینیوم ساخته شده است.

فریم قشنگ ترین گوشی دنیا از آلومینیوم بوده و پنل جلویی و پشتی با شیشه گوریلاگلس ویکتوس 2 پوشانده شده‌اند که مقاومت بالایی در برابر ضربه و خط‌وخش دارند. Z Flip 5 هم مانند برادر بزرگتر خود استاندارد IPX8 را کسب کرده است.

دو سنسور 12 مگاپیکسلی از نوع واید و اولتراواید مجموعه دوربین Z Flip 5 را تشکیل می‌دهند. البته Z Flip 5 یک دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی نیز دارد که قادر است ویدیوهایی با کیفیت 4K ثبت نماید.

بهترین گوشی های تاشو سامسونگ به یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 3700 میلی‌آمپر ساعت مجهز شده که برای استفاده معمولی یک روز کامل را شارژدهی خواهد داشت. این باتری از فناوری شارژ سریع سیمی 25 وات و شارژ بی سیم 15 وات پشتیبانی می‌کند.

گوشی وان پلاس OnePlus 11 5G Marble Odyssey

زیباترین گوشی های جهان

گوشی OnePlus 11 5G Marble Odyssey به طور انحصاری طراحی شده و OnePlus با پذیرش مفهوم فردیت، از یک بافت بصری خام برگرفته از مواد سنگی ریز کریستالی استفاده کرده که منجر به یک پنل پشتی مسحور کننده شده تا گوشی خاص به نظر برسد. این طراحی نفیس ظرافت سنگ مرمر طبیعی را به این دستگاه داده است.

فرآیند توسعه این گوشی هوشمند نسخه ویژه بیش از یک سال طول کشیده تا به سطح کیفیت مورد نیاز برای تولید انبوه دست یابد. OnePlus 11 5G Marble Odyssey با بافت فوق العاده صاف و خنک که یادآور سنگ مرمر صیقلی یا سنگریزه‌های صافی شده است، تجربه لمسی خاصی را ارائه می‌دهد.

از نظر مشخصات این مدل همان گوشی OnePlus 11 5G است. قشنگ ترین گوشی دنیا دارای صفحه نمایش ۶.۷ اینچی Quad HD+ نوع AMOLED با وضوح ۳۲۱۶ در ۱۴۴۰ پیکسل، پشتیبانی از HDR 10+ و پشتیبانی از Dolby Vision است.

خوشگل ترین مدل گوشی جهان توسط شیشه گوریلا گلس Victus محافظت شده و نرخ نوسازی از ۱ هرتز تا ۱۲۰ هرتز را رقم می‌زند. دستگاه از دو سیم کارت پشتیبانی کرده و دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، اولتراواید ۴۸ مگاپیکسلی و تله فوتو ۳۲ مگاپیکسلی دارد.

گوشی ROG Phone 7 آلتیمیت ایسوس؛ از زیباترین گوشی های گیمینگ دنیا

زیباترین گوشی های جهان

گوشی گیمینگ ROG Phone 7 Ultimate ایسوس یکی از زیباترین گوشی های جهان در زمینه گیمینگ است. تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 در کنار 16 گیگابایت حافظه رم و 512 گیگابایت فضای داخلی از دیگر مشخصات این گوشی است.

گوشی گیمینگ ایسوس علاوه بر سخت افزار از نرم‌افزاری مناسب برای بازی و ضبط بازی‌ها برخوردار است. با چرخاندن گوشی به پشت آن می‌بینید که ایسوس با زیبایی گیمر به آن معروف است، با محفظه شیشه‌ای سفید و صفحه‌ای که می‌تواند انیمیشن‌های دو رنگ (آبی و صورتی) را به نمایش بگذارد.

این گوشی دارای صفحه نمایش 6.78 اینچی AMOLED ساخت سامسونگ با وضوح تصویر 2448 در 1080 پیکسل و بیشینه شدت روشنایی 1500 نیت است. این پنل از نرخ نوسازی تصویر متغیر تا 165 هرتز و نرخ نمونه برداری تاچ 720 هرتز پشتیبانی می‌کند.

ظرفیت باتری گوشی آر او جی فون 7 ایسوس 6000 میلی آمپر ساعت است که از طراحی دو سلولی که برای دفع بهتر گرما تشکیل شده، بهره می‌برد. این گوشی از شارژ 65 واتی پشتیبانی می‌کند.

گوشی Vivo X90 با طراحی بدنه جالب

زیباترین گوشی های جهان

ویوو در ساخت گوشی Vivo X90 Pro به دوربین توجه ویژه‌ای داشته و این محصول را به لنزهای مخصوص دارای توانایی بهتر در جلوگیری از تجزیه نور مجهز کرده است. گوشی vivo X90 Pro برای انجام عملیات پردازشی به تراشه پرچم‌دار Snapdragon 8 Gen 2 مجهز شده که در کنار آن 12 گیگابایت حافظه رم و تا 512 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 4.0 قرار گرفته است.

نمایشگر 6.78 اینچی خوشگل ترین مدل گوشی جهان قادر است تصاویر را با رزولوشن 1440 در 3200 پیکسل به نمایش بگذارد و از نرخ بروزرسانی تا 120 هرتزی پشتیبانی نماید. حداکثر نوردهی این نمایشگر با پنل LTPO 4 AMOLED به 1800 نیت می‌رسد.

گوشی Vivo X90 Pro حدود 221 گرم وزن دارد و در رنگ‌های قرمز و مشکی به فروش می‌رسد. بدنه قشنگ ترین گوشی دنیا استاندارد IP68 را نیز دریافت کرده است. باتری دو سلولی و 4700 میلی‌آمپر ساعتی Vivo X90 Pro از شارژ سریع 80 واتی شارژ بی‌سیم 50 واتی پشتیبانی می‌نماید.

گوشی Realme 11 Pro با بدنه چرمی و طراحی زیبای دوربین پشت

زیباترین گوشی های جهان

متمایزترین ویژگی گوشی Realme 11 Pro طراحی بدنه پشتی آن است. جزیره بزرگ دایره‌ای دوربین از نظر محتویات چیز زیادی را در خود جای نمی‌دهد، اما با اندازه و حلقه تزئینی خود مطمئناً توجه کاربران را به خود جلب خواهد کرد.

اگر از این طراحی خوشتان آمده باید بگوییم که ریلمی نکته خاص دیگری نیز در این گوشی در نظر گرفته و آن نواری است که از وسط بدنه دستگاه کشیده شده و همراه با دوخت تزئینی روی چرم گیاهی بدنه، حس شبیه به یک گوشی گیمینگ یا یک دوربین کامپکت به جای یک گوشی میان‌رده را القا خواهد کرد.

توجه داشته باشید که نسخه با رنگ به اصطلاح Starry Night Black این گوشی ظاهری با جزئیات کمتر دارد. ریلمی یک سنسور اصلی 100 مگاپیکسلی را در قلب جزیره دایره‌ای ماژول دوربین دستگاه جای داده که با دیافراگم f/1.75 و لنز 26 میلی‌متری در کنار لرزشگیر OIS یک ترکیب کامل برای عکاسی در سناریوهای مختلف خواهد بود.

Realme 11 Pro همچنین مجهز به Dimensity 7050 خواهند بود که با فناوری 6 نانومتری ساخته شده و به نوعی نسخه بروز شده تراشه قدرتمند Dimensity 1080 محسوب می‌شود. در حالی که این تراشه سریع‌ترین SoC در این کلاس قیمتی نیست اما ریلمی آن را با کوهی از حافظه رم و با انتخاب‌های تا 12 گیگابایت حافظه رم و 1 ترابایت در نسخه‌های مختلف عرضه کرده است.

گلکسی S23 Ultra 5G؛ زیبا ترین گوشی سامسونگ در بازار

زیباترین گوشی های جهان

گلکسی S23 Ultra بهترین موبایل جهان در سیستم عامل اندروید محسوب شده که با اتکا به تراشه‌ قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 2، نمایشگر بسیار باکیفیت و بزرگ و سریع، میزان کافی حافظه رم و باتری قدرتمند عملکرد بسیار خوبی در بازی‌ها از خود به‌نمایش می‌گذارد.

کهکشانی جدید سامسونگ تفاوت ظاهری اندکی با نسل قبل دارد، اما در عوض حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی جدید کره‌ای‌ها بهره می‌گیرد و قدرت پردازشی‌ خود را از نسخه‌ اورکلاک‌شده‌ تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 تامین می‌کند و آمده تا قواعد بازی را تغییر دهد.

نمایشگر قشنگ ترین گوشی دنیا تراکم عالی ۵۰۰ پیکسل‌ بر اینچ را به نمایش می‌گذارد و با روشنایی خیره کننده خود کاربران را در زیر نور آفتاب تنها نمی‌گذارد. سامسونگ پنل‌های شیشه‌ای جلو و پشت گوشی را به گوریلا گلس ویکتوس ۲ ارتقا داده‌ تا در مقابل ضربات مقاوم باشد. همچنین برترین گوشی سامسونگ گواهی IP68 را کسب کرده و بنابراین نگرانی بابت افتادن گوشی درون آب نداشته باشید.

همچنین داشتن یکی از بهترین ترکیب دوربین‌ها در گوشی‌های هوشمند، قلم استایلوس با تأخیر بسیار کم و کیفیت ساخت عالی از قابلیت‌های دیگر بهترین گوشی مخصوص بازی سامسونگ است.

خوشگل ترین مدل گوشی جهان، یعنی گلکسی اس ۲۳ اولترا از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کند، در بهترین حالت با استفاده از شارژ سیمی ۴۵ وات به حدود یک‌ساعت زمان نیاز دارد. دوربین اصلی یکی از زیباترین گوشی های جهان از حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی HP2 سامسونگ استفاده می‌کند که عملکرد فوق‌العاده‌ای را هنگام عکاسی در شب از خود نشان داده است.

گوشی تاشو سامسونگ گلکسی Z Fold 5

زیباترین گوشی های جهان

چند سالی می‌گذرد که سامسونگ خط تولید سری فولد را شروع کرده و با گذشت هر نسل پیشرفت چشم‌گیر این مدل‌های تاشو را شاهد هستیم. Z Fold 5 یکی از زیباترین گوشی های جهان در کلاس تاشو است که تاکنون به بازار عرضه شده و می‌توان آن را به عنوان بهترین گوشی تاشو جهان نام برد. این گوشی تاشو جدید از مزایای طراحی گوشی‌های فولد بیشتر بهره برده و استاندارد IPX8 را کسب کرده و در برابر آب کاملاً مقاوم است.

Z Fold 5 دارای سه سنسور 50 و 10 و 12 مگاپیکسلی است که به ترتیب لنزهای واید، تله فوتو و اولتراواید را تشکیل می‌دهند. یکی از مزیت‌های گوشی‌های تاشو این است که می‌توان از دوربین‌های اصلی آن‌ها به جای دوربین سلفی استفاده نمود.

باتری بهترین گوشی های تاشو سامسونگ نسبت به نسل قبلی تغییر چندانی نکرده و همچنان از یک باتری با ظرفیت 4400 میلی‌آمپر ساعت استفاده می‌کند. این باتری از فناوری شارژ سریع 25 واتی پشتیبانی کرده و در عرض 30 دقیقه تا 50 درصد شارژ می‌شود. توان شارژ بی سیم این گوشی نیز به 15 وات می‌رسد.

آیفون 15 پرو مکس؛ زیباترین گوشی موبایل 2023

زیباترین گوشی های جهان

آیفون 15 پرو مکس بدون تردید خوشگل ترین مدل گوشی جهان است. گوشی که تنها نقطه ضعفش، قیمت بسیار بالای آن است. اپل در این گوشی تغییرات قابل توجهی نسبت به نسل قبل داده است. مهمترین ویژگی آیفون 15 پرو مکس و همچنین آیفون 15 پرو، بهره‌مندی از تراشه 3 نانومتری اپل A17 پرو است که پیش‌بینی می‌شود حداقل تا سال آینده قدرتمندترین تراشه موبایلی جهان باشد.

از طرف دیگر در این گوشی شاهد استفاده از یک دوربین Tetraprism برای لنز تله‌فوتو هستیم که قادر است زوم اپتیکال 5 برابر را در اختیار کاربران قرار دهد. همچنین در این گوشی نیز مانند سایر گوشی‌های سری آیفون 15، شاهد جایگزینی درگاه USB-C با درگاه لایتنینگ هستیم.

بهترین پرچمدار جهان از قاب تیتانیومی نیز بهره می‌برد و سوئیچ Mute را نیز با یک دکمه اکشن قابل شخصی‌سازی جایگزین کرده است. با توجه به این تغییرات می‌توان به‌راحتی این دستگاه را بهترین گوشی در راهنمای خرید گوشی پرچمدار به‌حساب آورد. البته باید در نظر داشت که این گوشی نیز مانند سری آیفون 14 قرار نیست در ایران رجیستر شود.

کدخبر: 940058 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟