این خانم بازیگر  دستگیر شد / ظلمی که پایان ندارد ! + عکس

«میسا عبد الهادی» بازیگر اهل ناصره، پس از انتشار یک سری مطالب در رسانه‌های اجتماعی در حمایت از حماس دستگیر شد.

در میان مطالب منتشر شده از این بازیگر، تصویری از حصار شکسته مرزی بین غزه و اسرائیل همراه عنوان «به سبک برلین پیش برویم» دیده می شود کنایه واضحی از فروپاشی تاریخی دیوار برلین است.

این بازیگر فلسطینی در سال ۲۰۲۱ و در جریان تظاهرات علیه خشونت پلیس رژیم صهیونیستی در شهر حیفا، مجروح شده بود.

«عبد الهادی» سابقه بازی در فیلم «غزه عشق من» نماینده سینمای فلسطین در اسکار ۲۰۲۰ و کمدی «تل‌آویو در آتش» را در کارنامه دارد. او در سال ۲۰۲۱ نیز در فیلم «سالن هدی» ساخته «هانی ابو اسعد» کارگردان معروف فلسطینی بازی کرده بود که در بخش مسابقه اصلی جشنواره کن آن سال رونمایی شد.

میسا عبدالهادی

منبع: ایسنا

بازیگرانی که از قدس حمایت کرده اند

جان اولیور

بازیگرانی که از قدس حمایت کردند

جان اولیور(John Oliver) کمدین و مجری تلویزیونی بریتانیایی_آمریکایی در یکی از قسمت‌های برنامه‌ خود، به موضوع فلسطین و اسرائیل پرداخت. این مجری تلویزیون اسرائیل را به ارتکاب «جنایت جنگی» و انجام «نوعی از آپارتاید» متهم کرد. اولیور در این برنامه گفت: «یک طرف بیش از ۱۰ برابر تلفات داشته است. وقتی صحبت از تسلیحات و توانایی‌های نظامی دو طرف به میان می‌آید، یک عدم تعادل عظیم وجود دارد.»

ناتالی پورتمن

بازیگرانی که از قدس حمایت کردند

در سال ۲۰۱۸ این هنرپیشه در اعتراض به دولت نتانیاهو، جایزه جنسیس را که به آن جایزه نوبل اسرائیل می‌گویند، رد کرد و گفت: «بدرفتاری با کسانی که از جنایات امروزی رنج می‌برند با ارزش‌های یهودی من مطابقت ندارد.» او همچنین سال ۲۰۱۸ به مناسبت اکران فیلم جدیدش در مصاحبه‌ای با روزنامه «عربید» در لندن، گفت: «قانون دولت_ملت اسرائیل نژادپرستانه و اشتباه است و این قانون بر زندگی بسیاری از مردم تاثیر می‌گذارد و من با آن موافق نیستم.»

دوآ لیپا

بازیگرانی که از قدس حمایت کردند

دوآ لیپا(Dua Lipa) خواننده بریتانیایی_آلبانیایی‌تبار نیز همبستگی خود را با فلسطین اعلام کرده بود. این خواننده همراه با خواهران حدید، به یهودستیزی و توهین به اسرائیل متهم شد و در آگهی شبکه ارزش‌های جهانی(world values network) که در نیویورک تایمز منتشر شد او را «تثلیث نامقدس ضد صهیونیستی» نامید. لیپا البته ساکت نماند و گفت: «من در همبستگی با همه مردم مظلوم و رد هرگونه نژادپرستی هستم» و ادعاهای نادرست وحشتناک در شبکه‌های اجتماعی خود را رد کرد.

خواهران حدید

بازیگرانی که از قدس حمایت کردند

خواهران مدل فلسطینی_آمریکایی «بلا و جی‌جی حدید» به ویژه در مورد مبارزات در سرزمین پدری خود صحبت و در تظاهرات نیز شرکت می‌کردند و به طور آشکار از تبار فلسطینی‌شان دفاع می‌کردند. بلا حدید در صفحه اینستاگرامش چند مجموعه استوری در حمایت از فلسطین دارد.

کدخبر: 939949 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟