آتیلا پسیانی 45 سال پیش شوهر این خانم بازیگر شد ! / سرانجام عشق شان چه شد ؟! + عکس

آتیلا پسیانی / بیوگرافی آتیلا پسیانی / سرطان آتیلا پسیانی / همسر آتیلا پسیانی / آتیلا پسیانی بازیگر

آتیلا پسیانی بازیگر مطرح و سرشناس ایرانی که روز گذشته بر اثر سرطان فوت کرد در 45 سال پیش با فاطمه نقوی ازدواج کرده بود.

فاطمه نقوی

نحوه اشنایی آتیلا پسیانی و همسرش

سال ١٣۵۶ در تاتر با خانم بازیگر جوانی آشنا شدم .

او شد یکی از موثرترین آدم های زندگی من.

سال ۵٧ ازدواج کردیم.

سال های ۶۴ و ۶٨ صاحب دختر و پسرمون شدیم .

سال ۶٨ گروه تاتر بازی را تاسیس کردیم و رفاقت و همکاریمون همیشه پا برجاست.

این زوج خوشبخت تا قبل فوت آتیلا  45 سال زندگی مشترک را با یکدیگر تجربه کرده بودند.

بیوگرافی آتیلا پسیانی

آتیلا پسیانی متولد ۱۰ اردیبهشت ۱۳۳۶ در تهران بازیگر سینما و تلویزیون است. فارغ التحصیل لیسانس کارگردانی و بازیگری تئاتر از دانشگاه تهران در سال ۱۳۶۱ می باشد که سال ۱۳۵۶ در ۲۰ سالگی وارد قاب تلویزیون قبل انقلاب شد

جمیله شیخی سال ۱۳۳۵ در ۲۶ سالگی با آقای هلال پسیانی ازدواج گرد که ثمره آن یک پسر بنام آتیلا شد. آقای هلال ، دو سال بعد از ازدواج در ۱۳۳۷ دار فانی را وداع گفت.

پدر جمیله شیخی جهانگیر نام داشت. از کودکی به تشویق پدر و مادرش که خانواده‌ای فرهنگ دوست بودند، در نمایش‌های مدرسه بازی می‌کرد و در دبیرستان به شرکت در جلسات انجمن ادبی و اجرای نمایش می‌پرداخت. او در ابتدا از شاگردان کلاس آواز فاخره صبا بود که سپس صبا وی را به شاهین سرکیسیان معرفی می‌کند و سپس نزد استادان دیگر تئاتر به آموختن و تمرین تئاتر مشغول شد و اولین فعالیت حرفه ای خود را در سال ۱۳۳۶ با نمایش «پدر» آغاز کرد تا اینکه به استخدام رسمی «اداره تئاتر» درآمد.

آتیلا پسیانی

در جلوی دوربین

اولین بار سال ۱۳۵۶ وقتی ۲۰ ساله بود با سریال لحظه به کارگردانی محمد صالح علا در کنار مادرش و آهو خردمند جلوی دوربین رفت. او سپس سال ۱۳۵۷ فیلم کوتاه سلام و سکوت را بازی کرد تا اینکه بعد از انقلاب در سال ۱۳۶۱ با محله برو بیا به قاب تلویزیون بازگشت.

آتیلا پسیانی

ازدواج و خانواده هنرمند

آتیلا پسیانی سالهاست با فاطمه نقوی (بازیگر قدیمی) ازدواج کرده و یک دختر بنام ستاره و یک پسر بنام خسرو دارد که هر دو از بازیگران چهره تئاتر هستند.

بیوگرافی فاطمه نقوی

فاطمه نقوی متولد سال ۱۳۳۳ در تهران ، فارغ التحصیل لیسانس روان‌ شناسی کودک از مدرسه عالی شمیران است که از سال ۱۳۵۶ با تئاتر بروی صحنه رفت. در سال ۱۳۵۷ در فیلم کوتاه سکوت و سلام با آتیلا پسیانی همکار بود و حالا هر از گاهی جلوی دروبین می رود

آتیلا پسیانی

کدخبر: 934712 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟