بازیگران جنجالی مرد ایرانی که آخوند شدند + اسامی و عکس های باورنکردنی!

ایفای نقش روحانی می‌تواند یکی از نقاط مهم کارنامه کاری یک بازیگر باشد، از میان بازیگران سرشناس سینمای ایران تعدادی از آنان با لباس روحانیت مقابل دوربین حاضر شده‌اند که در این مطلب به معرفی مشهور ترین این بازیگران پرداخته ایم.

روحانیت در جامعه ایران، بعد از انقلاب اسلامی بسیار مهم شد. هرچند پیش از آن هم روحانیت نقشی جدی، مهم و البته پیشرو در جامعه ایفا می‌کرد.

همه بازیگران در دوران فعالیت خود در نقش ها و گریم های مختلفی ظاهر می شوند، اما نقش آفرینی بازیگران در قالب فردی روحانی همواره برای مخاطبان سینما و تلویزیون جذاب بوده است.

در این مطلب  نگاهی داریم به بازیگرانی که توانستند در نقش روحانی در سینما و تلویزیون ظاهر شوند. بازیگرانی مانند محمدرضا گلزار ، پرویز پرستویی و پارسا پیروز فر .

پرویز پرستویی در فیلم مارمولک

بازیگرانی که آخوند شدند

وقتی بخواهیم نام بازیگرانی که در نقش روحانی در سینما و تلویزیون ظاهر شدند را به صف کنیم، قطعا پرویز پرستویی از اولین نام هایی است که به ذهن مان می آید. بازی درخشان او در نقش روحانی فیلم «مارمولک» ساخته پرسروصدای کمال تبریزی هیچ گاه از حافظه مردم پاک نخواهد شد.

او در این فیلم نقش یک روحانی را ایفا کرد که روحانی نبود و مجبور به پوشیدن این لباس شده بود. به دلیل بازی خیره کننده پرستویی در این نقش، رضا مارمولک جزو نقش های متفاوت کارنامه او و سینمای ایران شد.

محمدرضا فروتن در فیلم طبقه حساس

بازیگرانی که آخوند شدند

خیلی ها بر این عقیده بودند که فروتن با نقش متفاوتش در «طبقه حساس» توجه ها را دوباره به خود معطوف کرد. او در قالب نقشی کوتاه اما تاثیرگذار در لباس روحانیت جلوی دوربین کمال تبریزی رفت و نقش هم به طور عجیبی به او نشست. گریم خوب او هم البته این میزان تاثیرگذاری را بیشتر کرده بود.

پژمان بازغی در فیلم روز ملاقات

بازیگرانی که آخوند شدند

«روز ملاقات» یک فیلم تلویزیونی به کارگردانی مهرداد غفارزاده است. یکی از فیلم‌های ضعیفی که کمتر نامی از آن شنیده شده و تماشاگران کمی به تماشایش نشسته‌اند. در این فیلم پژمان بازغی نقش یک آخوند را بازی کرده که البته به چهره و استایلش اصلا نمی‌آید و سعی خاصی هم برای بهتر کردن این موضوع نداشته است.

فیلم درباره نوجوانی تنها در کانون اصلاح و تربیت مشهد است که برای امام رضا نامه‌ای می‌نویسد و از تنهایی خود گله می‌کند. مدتی بعد آستان قدس یک طلبه جوان که پژمان بازغی است را به ملاقات او می‌فرستند. طلبه جوان به تدریج درگیر زندگی نوجوان می‌شود.

حامد بهداد در فیلم کیمیا و خاک

بازیگرانی که آخوند شدند

در زمان نمایش این فیلم به کارگردانی عباس رافعی خیلی ها دوست داشتند ببینند ستاره سینما چطور از پس بازی در نقش روحانی برآمده است. هرچند فیلم نه در اکران عمومی و نه در نمایش عمومی اش دیده نشد اما بازی حامد بهداد در این فیلم به چشم آمد و نشان داد آقای بازیگر می تواند در هر قالبی ایفای نقش کند.

پارسا پیروزفر در فیلم فصل چیدن گردوها

بازیگرانی که آخوند شدند

فیلم «وقت چیدن گردوها» فیلمی به کارگردانی ایرج امامی است که در اوایل دهه هشتاد ساخته شد و پارساپیروزفر و لادن مستوفی بازیگران آن هستند. این فیلم در زمان ساختش توقیف شد و آنقدر در توقیف ماند که کارگردانش رضایت دهد فیلمش بدون اکران عمومی، در شبکه نمایش خانگی پخش شود.

علت اصلی فیلم دو خط داستانی مختلف است که گویا فیلم در  پرداختن به هردو سماجت می‌ورزد. طلبه جوانی که پارسا پیروزفر نقشش را بازی می‌کند برای تزکیه نفس از محیط زندگی خود دور شده و به روستایی دورافتاده می‌آید تا در جوار مرقد یک عارف قدیمی زندگی کند. در خط اصلی داستان او متوجه می‌شود متولی مرقد آن‌جا را غصب کرده. مضوعی که در دهه هشتاد قطعا تابو و خط قرمزی بوده و توهیت به مقدسات به حساب می‌آمده.

در خط دیگر داستان طلبه جوان عاشق دختر متولی مسجد می‌شود. عشق میان آن‌ها گر می‌گیرد و گویا فیلم در نمایش احساسات شخصی و لحظات عاشقانه طلبه‌اش هم زیاده‌روی کرده که این دلیل دیگر توقیف فیلم بوده است.

اکبر عبدی در فیلم رسوایی

بازیگرانی که آخوند شدند

نقش های متفاوت در کارنامه اکبر عبدی به وفور دیده می شود که یکی از آنها نقشی است که روبه روی دوربین مسعود ده نمکی ایفاگر آن بود؛ البته نه در «اخراجی ها» که در «رسوایی»! خود عبدی همان زمان در گفت وگویی درباره این تجربه اش عنوان کرده بود: «من اولین بار است که در نقش یک روحانی بازی می کنم؛ اصلا به نوعی برای اولین بار بود که نقشی جدی بازی می کردم. البته فیلم هایی مثل «هنرپیشه»، «مادر»، «ریحانه» و «در آرزوی ازدواج» هم بوده اند، ولی هیچ کدام به اندازه این نقش، جدی و تخصصی نبوده است.

کلا جنس این کاراکتر به گونه ای است که اصلا شوخی کردن با این گریم، با این تیپ و با این لباس، هیچ کمکی به کار نمی کند. این نقش هرقدر جدی تر، عارفانه تر و دقیق تر باشد، قابل باورتر خواهد بود. خوشبختانه همه عوامل به همین نکته دقت داشتند و کمک کردند.» برای این نقش که در نهایت برای عبدی شد بازیگران دیگری مثل محمدرضا شریفی نیا، حسام نواب صفوی، محمد صادقی و… هم تست گریم شدند اما در روزهای آخر اکبر عبدی بود که توانست «حاج یوسف» ده نمکی شود.

محمدرضا گلزار در فیلم توفیق اجباری

بازیگرانی که آخوند شدند

سوپراستار  سینمای ایران هم یک بار تجربه پوشیدن لباس روحانیت در فیلم «توفیق اجباری» را داشت و ابتدای فیلم نقش کوتاهی را در این ردا تجربه کرد.  او البته نقش یک بازیگر را داشت که به فراخور قصه چنین لباسی پوشیده بود اما دیدن محمدرضا گلزار در لباس روحانیت یکی از عوامل به چشم آمدن فیلم توفیق اجباری بود.

محسن تنابنده در فیلم شاهگوش

بازیگرانی که آخوند شدند

شاهگوش یک مجموعه‌ای نمایشی در ۲۸ قسمت ۶۰ دقیقه‌ای به کارگردانی داوود میرباقری تولید شده در سال ۱۳۹۲ است.[۱] ساخت رسمی این سریال با چهره پردازی عبدالله اسکندری از سوم مرداد ۱۳۹۲ با حضور سید محمد خاتمی رئیس‌جمهور سابق ایران آغاز شده‌است.لازم به ذکر است که محسن تنابنده در این مجموعه ویدئویی در سه نقش متفاوت بازی کرد، که یکی از این نقش ها یک روحانی است.

یوسف صیادی در فیلم زن ها کم نمیارن

بازیگرانی که آخوند شدند

فیلم کمدی زن ها کم نمیارن یک کمدی اجتماعی که قرار است از شبکه نمایش خانگی و یکی از شبکه‌های تلویزیون پخش شود، قصه زندگی زنی است که به دلیل ناباروری، تصمیم به ازدواج همسرش با خانم دیگری می‌گیرد که این تصمیم وی باعث بروز اتفاقات جالبی در طول قصه می‌شود.

«یوسف صیادی» در فیلم «زنها کم نمی‌یارن» نقش یک روحانی را بازی می کند.

کدخبر: 931091 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟