خاطره جالب بازیگر پیشکسوت تلویزیون از مادرش

هوشنگ توکلی در «نشان ارادت» گفت: خواهر کوچکم در آمریکا صاحب فرزند شده بود و مادرم که پیرزن سالخورده‌ای بود برای دیدنش رفته بود. کارگر شیعه پاکستانی فرودگاه مادرم را به خانه‌اش برد.

هوشنگ توکلی یا هوشنگ گلدوز، بازیگر و کارگردان اهل ایران و همسر فریده سپاه‌منصور است.

بازی در تئاتر را از سال ۱۳۴۶ و همچنین حضور در مقابل دوربین را از سال ۱۳۵۵ با فیلم کوتاه زنده به گور کاری از سیامک بیات تجربه کرد. بازی در سینما را از سال ۱۳۶۴ با خانه ابری به کارگردانی اکبر خواجویی آغاز کرد. وی همچنین مدتی مدیر اداره هنرهای دراماتیک بود.

خاطره اولین مواجه به امام حسین

هوشنگ توکلی، بازیگر سینما و تلویزیون و کارگردان درباره اولین مواجهه خود با سیدالشهدا در کودکی گفت: پنج ساله بودم که حصبه گرفتم. تب بسیار بالایی داشتم و یکی دو روز مادرم سعی می‌کرد مرا با داروهای خانگی معالجه کند اما میسر نمی‌شد. نگران شده بود و من را به دکتر برده بود. چون وحشت کرده بود نذر کرد اگر زنده ماندم در دهه اول محرم لباس سیاه به تنم کند و مرا به دسته‌های زنجیرزنی بازار ببرد و زنجیر بزنم.

وی افزود: بعد از چند روز سختی بیماری، حالم کم‌کم رو به بهبود رفت و مادرم نذرش را ادا کرد. زنجیر کوچکی برایم خرید که هنوز بعد از 70 سال آن را دارم. بعدها که بزرگ‌تر شدم جذب این جریان عاشورایی شده بودم. مادرم با فرهنگی که داشت این نذر را کرد. آینده‌ام را تعریف کرد و در اختیار این آیین بزرگ عاشورایی قرار داد.

کدخبر: 928679 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟