مه لقا باقری نقاشی های زیبای خود را به مادرش هدیه داد

مه لقا باقری / مه لقا باقری بازیگر /بیوگرافی مه لقاباقری / عکس مه لقا باقری / همسر مه لقا باقری 

مه لقا باقری بازیگر بسیار توانمندی است او در ژانرهای مختلف حضور داشته است و سابقه کارگردانی تئاتر هم در کارنامه هنری او دیده می شود. بازی او در شنای پروانه از بهترین بازی های سینمایی خانم بازیگر است.

زندگی هنری بانوی هنرمند ایرانی بعد از جدایی اش از همسر بازیگرش به شکل متفاوتی خواهد بود. مه لقا که در چند فیلم و سریال با همسر سابق اش همکار بود بعد از موفقیت زخم کاری، کم کم عکس های دو نفره اش را پاک کرد و تصاویر معنا دار و بدون حلقه ازدواجش را منتشر کرد. او در زخم کاری ۲ هم حضور دارد اما در مراسم اکران آن حضور نداشت. خانم بازیگر یکی از درخشان ترین لحظات بازی اش را در سریال زخم کاری و هنگام مرگ دخترش در این سریال به نمایش گذاشته است. خانم باقری در زمینه های هنری دیگر هم فعالیت می کند.

تقاشی های مه لقا باقری

تقاشی های مه لقا باقری

در دانشگاه سوره( ۱۳۸۲–۱۳۷۸) در رشته کارشناسی کارگردانی تئاتر فارغ التحصیل شده است. او نیز از دانشگاه تربیت مدرس، در سال ۱۳۸۵ مدرک فوق لیسانس کارگردانی تئاترش را دریافت کرده است.

  در سال ۸۱ برای نخستین بار در تالار مولوی به عنوان بازیگر با تئاتر آرش به کارگردانی روح الله صدیقی ایفای نقش کرد و در سال ۸۴ با سریال حوض فیروزه به کارگردانی لاله صبوری مشغول به فعالیت شد و بعد از بازی در سریال قهوه تلخ به کارگردانی مهران مدیری مشهور و محبوب شد.

هنر و استعداد دیگر بازیگران سینما و تلویزیون

در میان بسیاری از بازیگران دنیا همیشه برخی از هنرمندان بعد از رسیدن به شهرت وسوسه تجربه در زوایای مختلف هنر را داشته اند. بازیگران سینما و تلویزیون ایران نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

برخی از هنرمندان پیش از ورود به دنیای بازیگری در شاخه های مختلف هنر تحصیل کرده و یا بعد از رسیدن به جایگاهی در سینما یا تلویزیون در بخشهای مختلف هنر همچون خوانندگی، عکاسی، شعر، نویسندگی و ... فعالیت می کنند.

حضور بازیگران ایرانی در هنرهای دیگر فهرست بلند بالایی دارد که در این بخش از نمناک برخی از بازیگران را معرفی می کنیم.

رضا کیانیان :نویسندگی

رضا کیانیان بازیگر مطرح سینما و تلویزیون کشورمان یکی از هنرمندانی می باشد که بازیگری یکی از بخشهای زندگی هنری او است. این بازیگر مشهور علاوه بر بازیگری در زمینه نویسندگی نیز فعالیت کرده و تاکنون چندین کتاب را به رشته تحریر درآورده است.

محمدرضا گلزار:نوازندگی گیتار و خوانندگی

محمدرضا گلزار در سال 1371 به عنوان نوازنده گیتار به گروه موسیقی آریان پیوست و علاوه بر گیتار، ارگ و پرکاشن نیز پرداخت. او سالها بعد توسط ایرج قادری برای بازی در فیلم سام ونرگس دعوت شد و از آن پس تبدیل به یکی از بازیگران مشهور سینما شد.

محمدرضا گلزار در سالهای اخیر به خوانندگی روی اورده  چند کنسرت برگزار کرد.

جواد عزتی:نجاری

جواد عزتی بازیگر مطرح سینما و تلویزیون علاوه بر نقش آفرینی در فیلم و سریال، اوقات فراقت خود را با نجاری و جوشکاری پر می کند. جواد عزتی در برنامه دورهمی به کارگاه کوچکی در منزل خود اشاره کرد که در اوقات بیکاری به کار با چوب می پردازد.

جواد رضویان:نقاشی

جواد رضویان بازیگر مشهور سینما و تلویزیون که بیشتر با نقش های کمدی شناخته می شود دارای مدرک تحصیلی لیسانس نقاشی است. او به طور اتفاقی بازیگر شد و مسیر زندگی خود را تغییر داد اما نقاشی را نیز فراموش نکرده و یک کافه گالری برای آموزش نقاشی و هنرهای دیگر افتتاح کرد.

ترانه علیدوستی:ترجمه

ترانه علیدوستی یکی از بازیگرانی است که دغدغه ترجمه کتاب داشته و در اولین تجربه کاری خود بسیار موفق بود.  او با ترجمه کتابی از آلیس مونرو با نام «رویای مادرم» موفق به دریافت جایزه بهترین ترجمه سال شد.

کدخبر: 928529 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟