فیلم عرض اندام حیرت آور کراش ترین بازیگر پیشکسوت ایران / جمشید هاشم پور همه را محو خود کرد!

جمشید هاشم پور یکی از پیشکسوتان سینمای و تلویزیون ایران است که آثار زیادی در کارنامه خود دارد. او به تازگی بسیار کم کار شده است و آخرین اثری که جای نقش خود در آن بازی کرده است سریال نیسان آبی بود. جمشید هاشم پور مشهورترین بازیگر سینمای اکشن ایران است که در فیلم های بلند دهه 60 و 70 به ایفای نقش پرداخت. او علاقه خاصی به ورزش دارد و حتی در سنین بالا دست از ورزش برنداشته است.

این بازیگر  زمانی سوپراستار سینمای ایران بود، این روزها در سن 78 سالگی تمریناتی انجام می دهد که بسیاری از جوانان انجام نمی دهند.

ویدیویی از تمرینات بدنسازی این بازیگر در شبکه های اجتماعی دست به دست شد.

بیوگرافی جمشید هاشم پور

جمشید هاشم پور متولد ۳ فروردین ۱۳۲۳ در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون است. تحصیلکرده مقطع دیپلم رشته ریاضی می باشد که با نام هنری «جمشید آریا» سال ها درخشید اما در عین شهرت و محبوبیت بسیار آدم تودار، متین و مردمی است.

خانواده و اصالت

جمشید هاشم پور در محله سلسبیل شهر تهران به دنیا آمد و با هشت خواهر و برادر دیگر خود بزرگ شد و اصالتا تورک زبان است.پدرش نظامی و اهل شهرستان میانه در آذربایجان شرقی و مادرش اردبیلی بود.

بازیگری از ۲۴ سالگی

سال ۱۳۴۷ وقتی ۲۴ ساله بود با معرفی یکی از دوستان اش به ساموئل خاچیکیان کارگردان مشهور تبریزی برای اولین بار در فیلم «جهنم سفید» نقش کوتاهی بازی کرد.

بازگشت به بازیگری

سال ۱۳۶۰ وقتی ۳۷ ساله بود به دعوت مسعود کیمیایی برای بازی در فیلم «خط قرمز» به سینما بازگشت و در سال ۱۳۶۳ با فیلم «تاراج» به کارگردانی ایرج قادری در نقش «زینال بندری» به شهرت رسید.

شهرت عامل ممنوع الکاری

جمشید هاشم پور سال ۱۳۶۴ در ۴۱ سالگی بعد از بازی در فیلم «یوزپلنگ» به مدت ۳ سال ممنوع الکار شد، معتقد بودند او خیلی دارد پرواز می کند و مطرح می شود.

ازدواج و دختران

جمشید هاشم پور (آریا) قبل از وقوع انقلاب اسلامی با خانم «مهرانگیز متین» ازدواج کرد که ثمره این زندگی دو فرزند دختر می باشد مریم هاشم پور یکی از دخترانش تجربه مجری گری در تلویزیون را نیز دارد.

بیماری

آقای بازیگر چند سال پیش بخاطر عوارض برآمده از یک بیماری قلبی مدتی در یکی از بیمارستان های فوق تخصصی قلب بستری بودند اما حالا در سلامت هستند.

علاقه به قارچ سمی

اگر بخواهم در میان نقش هایم یک فیلم را دوباره بازی کنم آن یک فیلم «قارچ سمی» در سال ۱۳۸۰ است که بنظرم فیلم قشنگ و تاثیرگذاری بود. این فیلم آنطور که باید از سوی مردم دیده نشد و مورد بی مهری قرار گرفت.

کدخبر: 927807 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟