عکس های ماندگار گلشیفته فراهانی، گلزار و حامد بهداد  در سینما ! / فراموشتان نمی شود !

طراحی لباس یکی از مهم‌ترین اصول فیلمسازی است که با استفاده از بررسی آن می‌توانیم به ابعاد پنهان شخصیت‌های فیلم بپردازیم. به همین دلیل این بار در چی‌بپوشم قصد داریم به بررسی استایل فیلم‌های مختلف پرداخته و از دید دیگری به تماشای این  فیلم‌ها بنشینیم. در ادامه شاهد بررسی استایل فیلم بوتیک، ساخته‌ی حمید نعمت الله در سال 1382 خواهید بود. در ادامه با بررسی استایل شخصیت‌های اصلی این فیلم سینمایی همراه ما باشید.

طراحی لباس فیلم بوتیک

اتی/گلشیفته فراهانی

اتی(گلشیفه فراهانی) دختربلند پرواز داستان، استایلی کاملا مطابق با زمانه خود را دنبال می‌کند. مانتوهای بلند و نسبتا جذب دهه‌ی 80 شمسی در ایران، سلیقه‌ی دختر بیست ساله‌ی داستان ما نیز بوده است. اتی با وجود تمام شیطنت‌های پنهان خود، قصد جلب توجه بیش از حد را ندارد.البته شاید بتوان گفت اجازه این جلب توجه را ندارد! او برای حضور در جامعه، رنگ‌های تیره را برای لباس‌هایش در نظر می‌گیرد تا بیش از حد مورد توجه قرار نگیرد.چهره بی آرایش و ساده‌ی او، خبر از شخصیت ناپخته‌ی دختر 20 ساله می‌دهد که هنوز برای استقلال نوپاست.

طراحی لباس فیلم بوتیک

یکی از نکات قابل توجه در استایل آتی، المانی پرتکرار در میان دختران بلند پرواز و بی قید و شرط است.این المان پر تکرار که ما آن را با نام “کوله پشتی” میشناسیم، بخش مهمی از استایل اتی به شمار می‌رود.بدون شک لازم به گفتن نیست که کوله پشتی یکی از نشانه‌های دختران پر شر و شور در سینما و تلوزیون ایران است که البته در دهه‌های اخیر کمی کمرنگ‌تر شده.با این حال اتی با انداختن این کوله پشتی، خود را در دسته بندی دختران سر به هوا قرار داده‌ است.

طراحی لباس فیلم بوتیک

جهانگیر/محمد رضا گلزار

جوان اول سینمای ایران در دهه ی 80 شمسی، اینبار در قامت جوانی آرام و آراسته ظاهر شده است. محمدرضا گلزار که در آن زمان محبوب دل دختران زیادی بود، در نقش جهانگیر کمی کم حاشیه‌تر ظاهر می‌شود. در استایل او خبری از مدل موهای خاص و لباس‌های مد روز نیست.این سادگی در استایل سوپراستار آن سال‌های سینما، جلب توجه به این شخصیت را بیشتر می‌کند.شاید بتوان گفت جهانگیر، ساده‌ترین چهره‌ی گلزار را در فیلم بوتیک را به نمایش می‌گذارد. حاشیه‌ی امن استایل جهانگیر شامل رنگ‌های خنثی و اکثرا تیره، پیراهن‌های مردانه ساده و همینطور شلوارهای پارچه‌ای می‌شود. این استایل ساده خبر از آن می‌دهد که جهانگیر با وجود فروشنده بوتیک بودن، چندان علاقه‌ای به مد و لباس ندارد. مدل موهای به یاد ماندنی جهانگیر در فیلم بوتیک، خبر از آن میدهد که او رسیدگی به خود را تا حد زیادی فراموش کرده و کمتر به ظاهر خود اهمیت می‌دهد. البته لازم به ذکر است که این عدم اهمیت باعث محبوبیت دو چندان این مدل مو در دهه‌ی 80 شمسی شد!

طراحی لباس فیلم بوتیک

مهرداد/حامد بهداد

رفیق شفیق جهانگیر یعنی مهرداد، بر خلاف خود جهانگیر به ظاهر خود اهمیت می‌دهد. درواقع می‌توان گفت تلاشش را می‌کند. این موضوع را می‌توان به راحتی از مدل خاص ریش و موهای ژل زده شده‌اش فهمید. او برای ظاهر شدن در جامعه به جای استفاده از پیراهن‌های مردانه کلاسیک، ترجیح می‌دهد از تیشرت‌های ساده استفاده کند که به قولی به مد روز آن دوران نزدیک‌تر بودند. ست کردن این تیشرت‌های ساده با شلوارهای جین، ظاهر مهرداد را کمی امروزی‌تر می‌کند و حتی در مواقعی سن او را از جهانگیر کمتر می‌کند. او همچنین با استفاده از اکسسوری‌های مردانه مانند ساعت، انگشتر و گردن بندهای ساده، توجه خود به پوشش را نشان می‌دهد.

طراحی لباس فیلم بوتیک

همسر مهرداد/افسانه چهره آزاد

درباره استایل همسر مهرداد باید گفت این در و تخته از نظر استایل خوب با هم جور هستند! همسر مهرداد با استفاده از توناژ رنگ‌های شاد و شاداب قصد دارد چهره زنی به روز و زیبا را از خود به نمایش بگذارد. او علاوه بر شوهرش، علاقه زیادی به استفاده از زیورآلات دارد و ی‌توان گفت در استفاده از آن‌ها افراط هم می‌کند..یکی دیگر از نکات قابل توجه در استایل همسر مهرداد، رنگ روشن موهای اوست که در جامعه ایران یکی  از نمادهای زن متاهل به شمار می‌رود.‌

طراحی لباس فیلم بوتیک

شاپوری/رضا رویگری

در پایان باید بدانید استایل منفورترین کاراکتر فیلم نیز جای بحث دارد. این مرد میانسال تمام تلاشش را می‌کند تا سن واقعی خود را در استایل خود پنهان کرد. او برای پنهان کردن سن خود، با رنگ‌های تیره خداحافظی کرده و معمولا در استایل خود، از رنگ‌های روشن استفاده می‌کند.استفاده از گردن‌بندهای خاص که معمولا تعدادشان از یک عدد بیشتراست، استایل شاپوری را شبیه به مردان آمریکایی می‌کند که معمولا خلافکار هستند.

طراحی لباس فیلم بوتیک

کدخبر: 916890 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟