عکس های حیرت آور از شکار بزرگترین مار نابینا

به گزارش رکنا، مار کور تگزاس که به نام مار کور باریک تگزاس یا مار نخی تگزاس نیز شناخته می شود، متعلق به راسته پولک‌داران است.

مار نابینا

این مار بدن بسیار باریکی دارد و طول آن بین ۴ تا ۱۱ اینچ است. مار کور تگزاس به دلیل عادات تغذیه‌ای که دارد، مفید در نظر گرفته می شود. این مار علاوه بر مطیع بودن، سمی نیست، یعنی می‌توان از آن به عنوان حیوان خانگی نگهداری کرد.

مار کور تگزاسی ظاهر منحصر به فردی دارد که آن را از سایر مارها متمایز می کند. در نگاه اول شبیه کرم خاکی است. اگر به دنبال یک مار کور تگزاسی هستید، اولین چیزی که می بینید یک پوست درخشان قهوه ای یا قرمز با رنگ نقره ای است. پس از نگاه دقیق به یک مار نخی تگزاس و یک کرم خاکی، متوجه خواهید شد که مار فلس دارد.

علاوه بر این، چشمان آن بسیار کوچک است و به صورت نقاط سیاه روی سر ظاهر می شود. در واقع چشمان آن طوری به نظر می رسد که گویی در زیر لایه هایی از فلس های مات مدفون شده اند. علاوه بر این، مار کور تگزاس دارای سر صاف است.

مار نابینا

بزرگترین مار کور تگزاسی که تاکنون ثبت شده است چیست؟

بزرگترین مار کور تگزاسی که تا به حال ثبت شده است ۱۰.۷۵ اینچ طول داشت. با این حال، پیش بینی می شود مارهای کور تگزاس تا ۱۱ اینچ رشد کنند. وزن آنها حدود ۰.۰۵ اونس است و با سرعت متوسطی حرکت می کنند. از آنجایی که طول آنها کوتاه است و می توانند سطح کمی را در مدت زمان مشخصی پوشش دهند، با سرعت ۱.۲ تا ۱.۵ مایل در ساعت حرکت می کنند.

مار کور تگزاس چه می خورد؟

مارهای کور تگزاس عمدتاً گوشتخوار هستند. با این حال، آنها غذای زیادی مصرف نمی کنند. رژیم غذایی آنها شامل موریانه، کرم، لارو حشرات، کرم خاکی و کرم پهن است. علاوه بر این، موریانه ها غذای مورد علاقه مارهای کور تگزاسی هستند.

 

کدخبر: 907719 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟