گرد و خاک گلشیفته فراهانی  درجهان ! + عکس مقام جدید خانم بازیگر ایرانی را ببینید

گلشیفته فراهانی/گلشیفته فراهانی بازیگر/گلشیفته فراهانی سینما/گلشیفته فراهانی هالیود/گلشیفته فراهانی کارگردان

 

پس از انتشار این فیلم، فراهانی توانست با صعودی ۱۰۳۵ پله‌ ای، رتبه ی سوم جدول استارمتر سایت IMDB را از آن خود کند. جدول استارمتر سایت IMDB، چهره‌ های سینمایی را بر اساس تعداد بازدیدی که صفحه ی آن ها در این سایت داشته رتبه‌ بندی می‌ کند. فراهانی در حالی به این جایگاه دست یافته است که ستاره ی اصلی فیلم، کریس همسورث، بازیگر مشهور و محبوب هالیوود، در رتبه ی دهم این جدول قرار دارد.

گلشیفته فراهانی در این جدول رقبای جدی ای چون ساشا کایه، بازیگر فیلم ابرقهرمانی The Flash و انی مورفی، بازیگر فصل آخر سریال Black Mirror را جلوتر از خود می بیند. او در هفته ی گذشته ستاره‌ هایی همچون جنیفر لارنس، کیت مارا، ربکا فرگوسن و… را در این جدول پشت سر گذاشت.

این بازیگر پیش از این برای اولین بار با پخش قسمت اول فیلم استخراج (Extraction) صدرنشینی در جدول سایت IMDB را نیز تجربه کرده بود.

گلشیفته فراهانی

درباره فیلم استخراج ۲

فیلم استخراج ۲ به کارگردانی سم هارگریو و محصول سال ۲۰۲۳، بر اساس رمان تصویری Ciudad ساخته شده است. این فیلم که محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و دلهره آور است، از اواسط ژوئن ۲۰۲۳ توسط سرویس نتفلکیس منتشر شده است. در این فیلم کریس همسورث، گلشیفته فراهانی، ادریس آلبا، اولگا کوریلنکو و دنیل برنارد نقش آفرینی کرده اند.

فیلم استخراج 2

 

استخراج ۲ قسمت دوم فیلمی به همین نام است که کارگردان آن هم سام هارگریو و محصول سال ۲۰۲۰ بود. قسمت اول استخراج نیز بر اساس رمان تصویری Ciudad ساخته شده و توسط نتفلیکس منتشر شده بود. این فیلم در ۴ هفته ی نخست انتشارش بیش از ۹۹ میلیون بیننده داشت و به پربیننده‌ ترین فیلم اورجینال در تاریخ نتفلیکس تبدیل شد.

فیلم اصلی استخراج داستان یک سرباز مزدور به نام تایلر ریک (با بازی کریس همسورث) بود که سعی داشت پسر ربوده‌ شده ی یک سلطان مواد مخدر را نجات دهد. استخراج ۲ ادامه ی این داستان را روایت می کند.

کریس همسورث و گلشیفته فراهانی نقش های خود در فیلم اصلی استخراج را در دنباله ی آن نیز تکرار کرده اند.

فراهانی در فیلم های استخراج نقش شخصیتی به نام نیک خان را برعهده دارد که همکار شخصیت تایلر ریک است.

منتقدان تاکنون نظر متوسطی درباره ی استخراج ۲ داشته اند و فیلمبرداری، تدوین و سکانس‌ های اکشن این فیلم مورد تحسین قرار گرفته است.

وبسایت سینمایی Collider در مقاله‌ ای درباره ی فیلم استخراج ۲ به ستایش بازی گلشیفته فراهانی در این فیلم پرداخته است. این مقاله با این تیتر که «فیلم‌های استخراج بدون گلشیفته فراهانی هیچ خواهد بود» منتشر شده است.

استخراج 2

استخراج 2

این مطلب همچنین این احتمال را داده که ممکن است شخصیت نیک خان فیلم مستقل خود را دریافت کند و این گمانه زنی را بر اساس صحبت‌های جو روسو کارگردان فیلم «انتقامجویان: پایان بازی» که نویسنده و تهیه کننده ی فیلم‌های استخراج نیز هست، انجام داده که گفته: «با توجه به سابقه ی نیک با شخصیت ریک، کاملا ممکن است که پیش درآمدی درباره ی رابطه ی آن ها یا درباره ی گذشته او بسازیم. اینکه آن ها چطور با هم آشنا شدند؟ آیا نیک هم مثل ریک تراژدی از دست دادن کسی را تجربه کرده است؟ جواب این سوالات کاملاً می‌تواند بار یک فیلم کامل را حمل کند، این هم کمک می‌کند که شخصیت نیک احتمالاً جذاب ترین شخصیت مجموعه ی استخراج بعد از شخصیت ریک باشد.»

گلشیفته فراهانی اخیراً در گفتگویی به چالش‌های فیزیکی مبارزه در نقش نیک خان در فیلم استخراج ۲ پرداخته است. او احتمالاً در آینده ی نزدیک برای بار سوم در این نقش حاضر خواهد شد.

نقد فیلم استخراج ۲

استخراج ۲ فیلمی نیست که بتوان پس از مشاهده به آن فکر کرد، چرا که برای لذت بردن ساخته شده است نه تفکر؛ تجربه‌ای برای حس سرگرمی خالص، مجموعه‌ای از صحنه‌های اکشن هیجان‌انگیز که باعث می‌شود نتوانید نفس بکشید. پس برای آشنایی بیشتر با این اثر سینمایی با نقد فیلم Extraction 2 همراه باشید.

فیلم استخراج 2

در سال ۲۰۲۰، با تعطیلی سینماها و تمام دنیا برای وجود کرونا، ناگهان اثری شبیه یک فیلم بلاک‌باستر اکشن هالیوودی از سوی نتفلیکس معرفی و پس از مدتی نمایش داده شد تا ذهن ما را از همه چیز دور کند. آن فیلم نتفلیکس Extraction بود. یک اثر اکشن به رهبری کریس همسورث و با داستانی از برادران روسو و کارگردانی شده توسط هماهنگ کننده بدلکاری فاز سوم مارول یعنی سم هارگریو.

با این تفاسیر استخراج به سرعت پخش شد و فیلم‌های پرفروش تابستانی را نجات داد. البته، این فیلم مشکل جزئی مرگ قهرمان داستان را در پایان فیلم داشت، اما در هالیوود، این فقط یک نکته کوچک است. بنابراین ما اکنون Extraction 2 را برای بررسی داریم، آن هم با همسورث و شخصیت تایلر راک که یک بار دیگر بازگشته است تا عده‌ای را از مکانی بیرون بِکشد و بسیاری از افراد دیگر را به طرز وحشیانه‌ای به قتل برساند.

فیلم Extraction 2 درست از همان جایی شروع می‌شود که اولین فیلم متوقف شد، زمانی که می‌بینیم تایلر راک (همسورث) مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرد و از روی پل سقوط می‌کند. اما در این فیلم معلوم می‌شود که راک پس از سقوط از روی پل نمرده است و به سرعت توسط گرداننده‌اش نیک (گلشیفته فراهانی) نجات یافته و به بیمارستان فرستاده شده و در نهایت در یکی از آن کابین‌های برفی دورافتاده که قهرمانان اکشن به آنجا می‌روند رها شده است.

استخراج2

اما همان‌طور که همه عاشقان سینمای اکشن خبر دارند، شما نمی‌توانید یک مزدور سابق را برای مدت طولانی از بازی دور نگه دارید، و به زودی تایلر راک نیز توسط یک مرد مرموز جدید (ادریس البا) برای کمک به استخراج افراد بی پناه دیگر استخدام می‌شود. اما این بار موضوع شخصی است. چرا که معلوم می‌شود ماموریت نجات پیرامون خواهر زن راک است. این زن با یک جنایتکار از بلوک شرق اروپا ازدواج کرده، و از قرار معلوم این مرد نیز خانواده‌اش را در زندانی که او در آن دستگیر شده به دام انداخته است.

استخراج ۲ صحنه جنسی ندارد اما تا دلتان بخواهد کشتار دارد که باعث می شود برای افراد کم سن و سال مناسب نباشد و با اینکه ممکن است عدم طرحی عمیق در داستان برای برخی از افراد یک مشکل به چشم بیاید اما باید گفت که تمرکز اصلی این اثر بیشتر روی خلق اکشن‌های خارق‌العاده است. این فیلم در این زمینه نیز موفق عمل کرده و این در حالی است که توسعه فیلم سوم استخراج نیز در دستور کار قرار گرفته است.

یکی از بهترین سکانس‌ها در فیلم اصلی استخراج یک صحنه اکشن گسترده و یکپارچه بود که شبیه به یک برداشت پشت سرهم به نظر می‌رسید. یک سکانس اکشن یکپارچه ۲۱ دقیقه‌ای که در آن، ریک و تیمش وارد زندان می‌شوند و قصد دارند از آن بیرون بیایند و این سکانس واقعا یک حرکت تأثیرگذار و برجسته فیلمسازی به شمار می‌رود که از هر چیزی درون خودش دارد.

استخراج 2

از مبارزه تن به تن و تعقیب و گریز با ماشین گرفته تا اکشن‌های سوار بر هلیکوپتر و قطار، همگی در این سکانس طولانی جای گرفته‌اند. برخی از چشمان تیزبین ممکن است برخی کات‌های پنهان را در این سکانس مشاهده کنند اما این چیزی از ارزش این سکانس طولانی و اجرای بی‌نظیر آن کم نمی‌کند.

گلشیفته فراهانی هم حضور موفقی در این فیلم اکشن دارد و می توان گفت، اولین بار است که تماشاگر ایرانی می‌تواند یک بازیگر زن ایرانی در یک فیلم اکشن سطح بالا ببیند که پا به پای قهرمان داستان پیش می‌رود و در روند داستان تاثیرگذار است. اما این فیلم نیز از نظر منطق اکشن‌ها کمی به قلمرو جان ویک نزدیک می‌شود، زیرا شخصیت‌های متفاوت چندین بار در سکانس‌های مبارزه‌ای شبیه به گان‌فوی جان ویک به یکدیگر تیراندازی می‌کنند، اما بازهم به مبارزه ادامه می‌دهند، پس اگر به دنبال واقعیت در اجرای اکشن و کشتار هستید، در وهله اول باید بدانید که احتمالاً این فیلم نیز برای شما مناسب نیست. البته اگرچه اکشن نقطه قوت فیلم است، اما هیچ چیز بدون یک بازیگر اصلی کاریزماتیک که بتواند صحنه‌های اکشنی که در آن نقش دارد را متقاعد کننده جلوه دهد، رسیدن به هر هدفی امکان پذیر نیست.

 منبع : روزیاتو

 

کدخبر: 906068 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟