فردین وقتی شنید اجازه فعالیت دارد، از خوشحالی فوت کرد!

داریوش باباییان گفت: ایرج خواجه امیری دوست اصفهانی من است و با او رفافتی دیرینه دارم. من فیلم زندگینامه ایرج را زمانی ساختم که محمدعلی فردین هنوز زنده بود. آن زمان عطاالله مهاجرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود. فردین هم اجازه کار هنوز در ایران نداشت و وقتی شنید مجوز کار کردنش صادر شده از خوشحالی فوت کرد!

وی ادامه داد: فردین خیلی دنبال این بود که مثل ایرج قادری مجوز کار بگیرد اما به او اجازه کار ندادند. یک روز چهارشنبه بود که به او گفته بودند به شما خبر می‌دهیم که میتوانی کار کنی یا نه. بعد از دو روز تعطیلی، شنبه ظهر به او خبر داده بودند که می‌تواند در ایران بازی کند و مجوز کارش صادر شده است و ساعت ۶ بعدازظهر همان روز در خانه تمام کرد!

داریوش باباییان که پخش آخرین فیلم ناصر ملک مطیعی با عنوان #نقش_نگار را برعهده داشته، اظهار داشت: مدیر سورینت‌فیلم-دفتر سینمایی بابک زنجانی- محمود دینی بازیگر سریال آئینه عبرت بود. دینی از سریال آئینه عبرت رفیق من بود. یک روز به من زنگ زد و گفت داریوش هرکس می‌آید در این دفتر، فقط می‌خواهد پولی به جیب بزند و برود، بیا اینجا. من به دفتر او رفتم. این جریان مربوط به دو هفته قبل از بازداشت بابک زنجانی بود. رفتم آنجا و نشستیم و گپ زدیم.

باباییان ادامه داد: اینها سه فیلم تولید کرده بودند یکی ۱۳ ساخته هومن سیدی، دیگری هیچ کجا هیچکس به کارگردانی ابراهیم شیبانی و دیگری فیلم نقش و نگار ساخته علی عطشانی. نقش نگار را می‌خواستند پخش کنند و برای این کار مرا دعوت کرده بودند. آنها گفتند این فیلم تقریباً آزاد شده ولی همچنان توقیف است. دلیلش هم بازی کوتاه ناصر ملک مطیعی در این فیلم بود. در این فیلم ملک مطیعی در دو پلان می‌آید و چیزی می‌گوید و می‌رود. بابک زنجانی بابت همین دو پلان و برای کمک مالی به ملک مطیعی، دویست میلیون تومان به او دستمزد داده بود!

کدخبر: 902534 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟