نسبت فامیلی آقای بازیگر با حسن روحانی ! / خودش چه گفت ؟! + عکس و بیوگرافی امید روحانی

امید روحانی متولد 21 اردیبهشت 1340 در تهران ، منتقد فیلم و بازیگر است . اولین شروع شهرت ایشان 1389 با بازی در سریال «ساختمان پزشکان» به کارگردانی سروش صحت شروع شد . دکتر امید روحانی در آخرین عمل جراحی عباس کیارستمی متخصص بیهوشی وی بود . امید روحانی سالهاست با خانمی بنام «مریم موسوی» ازدواج کرده است .

امید روحانی و حسن روحانی

نسبت امید روحانی و حسن روحانی

حسن روحانی (زاده‌شده به نام حسن فریدون؛ ۲۱ آبان ۱۳۲۷) سیاستمدار ایرانی است که از ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۰ به‌عنوان هفتمین رئیس‌جمهور ایران مشغول به فعالیت بود. او استاد پژوهشی مرکز تحقیقات استراتژیک و از سال ۱۳۷۸ نمایندهٔ استان تهران در مجلس خبرگان رهبری است . روحانی در کتاب خاطراتش که توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی چاپ شده‌است، علل تغییر نام خانوادگی خود را از فریدون به روحانی چنین شرح می‌دهدوقتی در سال ۱۳۴۰ وارد قم شدم، دوستان طلبه به نام‌خانوادگی من ایراد می‌گرفتند و می‌گفتند: فردا که آیت‌الله شدید، مردم شما را آیت‌الله فریدون بخوانند؟! در نهایت تصمیم گرفتم نام فامیل خود را در حوزه تغییر بدهم ولی در شناسنامه تغییری ندهمتا در نهایت نام «روحانی» را برای خود برگزیدم

امید روحانی بازیگر معروف میگوید با حسن روحانی «رئیس جمهور سابق» نسبتی ندارم ، او فامیلیش را عوض کرد و روحانی شد اما ما جد اندرجد روحانی بوده ایم .

امید روحانی و حسن روحانی

امید روحانی و حسن روحانی

کدخبر: 871490 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟