2 زن بدحجاب و بدلباس مسجدالنبی را بهم ریختند! / خشم سعودی ها از مقامات عربستان+ فیلم و عکس
حجم ویدیو: 2.37M | مدت زمان ویدیو: 00:00:44

به گزارش رکنا، کاربران عربستانی فعال در شبکه اجتماعی توئیتر امروز (پنجشنبه) با انتشار تصویری از هتک حرمت مسجد النبی توسط این دو زن غیرمسلمان با نوشتن توئیت هایی خشم خود را از ورود این دو زن بی حجاب به حرم مسجد النبی و مقامات آل سعود ابراز کردند.

این کاربران کلیپ های ویدئویی را منتشر کردند که نشان می دهد دو زن بدحجاب در داخل مسجد النبی در حال گفت و گو با یکی از نگهبانان مسجد هستند و نگهبان از آنها می خواهد تا این مکان مقدس را ترک کنند.

این کاربران از بی توجهی مقامات سعودی از ورود زنان بی حجاب به اماکن مقدسی که اجازه ورود به آن ها را ندارند، انتقاد کردند.بیشتر کاربران عربستانی منتقد به دلیل اینکه از سوی مقامات تحت پیگرد و بازداشت می شوند با نام های مستعار در شبکه توئیتر استفاده می کنند.یکی از این کاربران با نام مستعار «ابومهدی المنهدس» نوشت: « دختران بی حجاب در مسجد النبی!! ، آل سعود حرمت پاک ترین نقاط زمین یعنی مسجد النبی را زیر پا می گذارد و هیچ یک از شیوخ وهابی نسبت به آن معترض نمی شود، به زودی نوبت به هتک حرمت مسجد الحرام می رسد».

خشم از مقامات سعودی بخاطر هتک حرمت مسجد النبی توسط ۲ زن غیرمسلمان

در همین حال آژانس امور مسجد النبی با صدور بیانیه ای اعلام کرد که ورود دو زن غیرمسلمان به صحن های مسجد النبی با لباس هایی که مناسب این مکان نیست به اشتباه انجام شده است.

این بیانیه افزود: طبق روال حریم و قداست مسجد النبی به این دو زن تفهیم شد و آنها با پیام مسجد النبی آشنا شدند و تبعیت خود را از دستورات ماموران نشان دادند و از حسن برخورد این ماموران تشکر و قدردانی کردند.

خشم از مقامات سعودی بخاطر هتک حرمت مسجد النبی توسط ۲ زن غیرمسلمان

این بیانیه اشاره کرد که اداره کل امور مسجدالنبی به دنبال تقویت راه‌ها و رویه‌های آموزشی و ارشادی که بر حریم و قداست این مکان تاکید دارد است تا از تکرار آن در آینده جلوگیری شود.

پیشتر از این، فعالان عربستانی از اقدام مقامات سعودی در تغییر عبارت روی تابلوهای راهنمایی در داخل مدینه منوره ابراز ناراحتی کرده بودند.

پیش از این تابلوها به مسافران یاد آوری می کرد که بر اساس دینی که دارند دو راه برای آنها در نظر گرفته شده است که اولی دسترسی مسلمانان به حرم را نشان می داد و دیگری برای غیر مسلمانان بود که حد تردد آنها را مشخص کرده بود و آنها اجازه نداشتند وارد حرم شوند.

به گفته فعالان عربستانی، این تابلوها به تازگی توسط مقامات سعودی تغییر یافته است.

طبق قوانین عربستان، غیرمسلمانان اجازه ورود به مدینه را دارند اما ورود آنها به محدوده مسجد النبی جایی که رسول خدا (ص ) و جمعی از اصحاب و خانواده ایشان در آنجا به خاک سپرده شده اند، ممنوع است.

خشم از مقامات سعودی بخاطر هتک حرمت مسجد النبی توسط ۲ زن غیرمسلمان

کدخبر: 868446 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟