از جذابیت های حیات وحش /  صحنه بسیار دلخراش از دو اژدهای کومودو که گوزن را زنده زنده خوردن
حجم ویدیو: 42.94M | مدت زمان ویدیو: 00:04:17

اژدهای کومودو خزنده ای گوشتخوار است که تا ۳۰ سال زنده می ماند. این مارمولک عظیم الجثه حدود سه متر قد و ۱۵۰ کیلوگرم وزن دارد. با چنین وزن و طولی، اژدهای کومودو بزرگ ترین و سنگین ترین مارمولک روی زمین است. آن ها سر های صاف و درازی داشته و دارای پوزه های گرد، پوست فلس دار، پاهای کمانی و دم های عضلانی و بزرگ هستند. این مارمولک به قدری قدرتمند است که می تواند طعمه های با اندازه چندین برابر بزرگ تر از خود را شکار کند.

حواس چشایی کومودو ها به طرز بی نقصی تکامل یافته اند و کومودو می تواند هوا را مزه کند و ذراتی که توسط حیوانات مختلف پشت سر گذاشته شده را به راحتی تشخیص دهد. اگرچه که بینایی و حس بویایی آن ها بسیار ضعیف است، زبان دو بخشی و چنگال مانندشان توانایی این را دارد که قربانیان در حال مرگ خود را در فاصله ۹ کیلومتری پیدا کند.

در این ویدئوی بسیار دلخراش صحنه خورده شدن گوزن توسط دو تا اژدهای کومودو را خواهید دید. اژدهای کومودو ابتدا زهری را وارد بدن طعمه می کند طوری که حیوان نگون بخت دیگر نمی تواند حرکت کند سپس شروع به خوردنش می کند و این زنده زنده خورده شدن باعث زجرکش شدن طعمه می شود. درست است که این صحنه ها بخشی از طبیعت هستند اما قطعا زجرکش شدن حیوانات بسیار ناراحت کننده است.

کدخبر: 866286 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟