بزرگترین هتل خاورمیانه در تهران ! / داستان عجیب این هتل در دل پایتخت !

حتما هنگام عبور از تقاطع بزرگراه شهید چمران و خیابان ولیعصر (عج) نگاهتان به این هتل زیبا و قدیمی افتاده. ساختمان ١۵طبقه‌ای که روزگاری از آن به‌عنوان بزرگ‌ترین هتل خاورمیانه و مرتفع‌ترین آسمان‌خراش ایران یاد می‌شد.

این هتل قدیمی در زمان پهلوی در زمینی به مساحت ٩٠ هزار مترمربع توسط یک معمار ایرانی به نام «حیدر غیابی» ظرف ٣ سال ساخته شده است. هتلی که دو برج دارد؛ برج غربی آن در سال ١٣٤١ و برج شرقی آن ١٠ سال بعد، سال ١٣۵١، با انواع سنگ‌های ایرانی و مصالح ساختمانی درجه یک ساخته شده است.

بزرگترین هتل

شرکت سازنده این هتل، ترکیبی از شرکت‌های آمریکایی، انگلیسی و ایرانی بوده است. طبق گزارش مطبوعات آن زمان، این هتل در ١۵ طبقه، با ارتفاع ٨٠ متر، ٤١٠ اتاق یک‌نفره، ١٨٨ اتاق دونفره، ٢٧ شاه‌نشین و لژهای مخصوص سلاطین و روسای جمهوری، ٩ مغازه، ٣ رستوران مجلل، ٢ تالار غذاخوری با هزینه‌ای بالغ‌بر ٦۵٠ میلیون تومان ساخته و به‌عنوان بزرگ‌ترین آسمان‌خراش ایران به جهانیان معرفی شد.

جالب اینکه در جایی از گزارش آمده است: «این هتل در حومه شمیران و در دامنه‌های البرز و در محلی که ۵ هزار پا از سطح دریا ارتفاع دارد و فاصله‌اش با تهران ٨ کیلومتر است بنا شده است.»

 

کدخبر: 866041 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهدی ابراهیمی
آیا این خبر مفید بود؟