این سکانس یانگوم اشکتان را در می آورد / ببینید و گریه کنید !
حجم ویدیو: 17.42M | مدت زمان ویدیو: 00:06:04

سریال جواهری در قصر که با بودجه‌ای معادل ۱۵ میلیون دلار تولید شد، بعدها توانست به ۹۱ کشور صادر شده و درآمدی در حدود ۱۰۳٫۴ میلیون دلار نصیب سازندگانش کند. از این رو این سریال یکی از نشانه‌های اصلی گسترش موج کره‌ای در دنیا تلقی می‌شود.

این مجموعهٔ طولانی ۵۴ قسمتی براساس ماجرای واقعی زنی ساخته شده که نخستین و احتمالاً تنها زنی است که نامش در تاریخ به‌عنوان پزشک خصوصی پادشاه ثبت شده است. ماجرا در زمان دودمان جوسان می‌گذرد زمانی که جامعه مشخصاً سیستم طبقاتی دارد و سنت‌های مردسالارانه بر آن حکم‌فرماست. این دوره از تاریخ هر چند از نظر اقتصادی در وضعیت مساعدی به سر می‌برد اما به دلیل درگیری‌ های داخلی بر سر قدرت میان خانوادهٔ سلطنتی و دولت از ثبات سیاسی برخوردار نیست. در میانهٔ این کشمکش و هرج‌ومرج، داستان زندگی دختری نقل می‌شود که نه از طریق داشتن ارتباط با سران قدرت بلکه از طریق بخشندگی و برخورداری از روحیهٔ شکست‌ناپذیر قصد دارد لقب یانگ‌گوم (یانگوم) بزرگ را از جانب شخص پادشاه دریافت کند.

نام یانگوم ( جانگ گئوم ) که در قرن شانزدهم میلادی زندگی می‌کرده، در ده بند از اسناد پادشاهی چوسان و مجله پزشکی سلسله یی که منابعی تاریخی و موثق هستند آمده است. آن‌طور که از این نوشته‌های پراکنده بر می‌آید او با دانش پزشکی خود پادشاه جونگ‌جونگ را مبهوت ساخته و پزشک ویژه پادشاه و خانواده‌اش شده بود. یانگوم سومین مقام برتر دربار کره را به دست آورده و به لقب دائه جانگ گئوم‌ «یانگوم بزرگ» (خط هانگول: 대، هانجا: 大) مفتخر گشته بود.

کدخبر: 833163 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟