ببینید / ترانه علیدوستی فمنیست است ؟!  / تتویش و  فیلمی که حاشیه ساز شد
حجم ویدیو: 8.23M | مدت زمان ویدیو: 00:00:53

ترانه علیدوستی متولد 22 دی 1362 در تهران می باشد. ترانه علیدوستی تنها برادرش سال 1383 در مراسم جشن چهارشنبه سوری بخاطر انفجار مواد انفجار زا فوت کرده است. ترانه علیدوستی در کنار بازیگری به کلاس های موسیقی هم مشغول شد ولی بازیگری را به عنوان شغل آینده انتخاب کرد. ترانه علیدوستی به طور کامل با صدا و سیما قطع همکاری کرده است. ترانه علیدوستی اخیرا در مصاحبه ای به دنبال انصاف در حقوق زنان بود.

تتوی ترانه علیدوستی

گفت‌وگوی تازه ترانه علیدوستی با هوشنگ گلمکانی منتقد باسابقه فیلم و صاحب امتیاز و مدیر مسئول و سردبیر ماهنامه سینمایی «فیلم امروز» که نسخه کامل آن فردا در سایت آپارات منتشر خواهد شد. هوشنگ گلمکانی درباره این گفت‌وگو توضیح داده:“چند ماه پیش افشاگری یکی از دستیاران کارگردان موجی را برانگیخت که منجر به انتشار بیانیه‌ای با امضای هشتصد زن شاغل و فعال در سینما و تئاتر ایران شد و در پی آن هیأتی پنج‌نفره از این جمع برای ریشه‌یابی قضیه و تهیۀ مقدمات تدوین آیین‌نامه‌ای برای مقابله با آزار جنسی در سینما و تئاتر انتخاب شد. فعالیت این هیأت منجر به تدوین و انتشار آیین‌نامه‌ای پیشنهادی شد تا در صورت تأیید نهایی، احتمالاً به صورت پروتکلی در جریان تولید پروژه‌های سینمایی و تئاتری درآید و شاید سندی الحاقی به قراردادهای زنان فعال در سینما و تئاتر شود.

ترانه علیدوستی یکی از اعضای هیأت پنج‌نفره است که از آغاز این حرکت در این زمینه فعالیت داشته و به همین دلیل دچار حاشیه‌های فراوانی هم شده است.

کدخبر: 821684 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟