شاخ‌ های اینستاگرام چقدر پول در می‌آوردند / مخ تان سوت می کشد !
حجم ویدیو: 29.19M | مدت زمان ویدیو: 00:04:29

شاید ۱۰ سال پیش که در مارکت جهانی، شبکه اجتماعی تازه‌ای به نام اینستاگرام رونمایی شد، کمتر کسی تصور می‌کرد که این شبکه در فاصله زمانی کوتاه، گوی سبقت را از همتای خود فیس‌بوک وسایر اپلیکیشن‌های مجازی برباید و امروز به یکی از پرکاربرترین و البته مهم‌ترین قطب های سرمایه‌‌سازی در جهان بدل شود. حال چند سالی می‌شود که نسل تازه‌ای از افراد در کالبد عناوینی چون سلبریتی، بلاگر، اینفلوئنسر، واینر، اینستاگرامر و ... جا خوش کرده و با پیروی از سرخط جهانی در حوزه‌های مختلفی مانند جهان‌گردی، غذا، مد، طنز، ورزش و …به بیان دیدگاه‌ها و عقاید خود به طور مستقیم می‌پردازند  و به خاطر داشتن تعداد دنبال‌کنندگان بالا، منبع معتبری برای تبلیغات کالاها و محصولات برندهای تجاری محسوب می‌شوند. 

بر اساس تعداد دنبال‌کننده و بازدید، برآورد می‌شود که در میان اینفلوئنسرها یا بلاگرهای ایرانی، احتمالا صدف بیوتی ماهی ۱۲ میلیارد تومان، اِمِل ایجاد ماهی ۱۰ میلیارد تومان، الناز گلرخ ماهی ۷ میلیارد تومان، سرنا امینی ماهی ۶ میلیارد تومان، حسن ریوندی ماهی ۴ میلیارد تومان، مستر تستر ماهی ۲ میلیارد تومان و شقایق محمودی ماهی ۱ میلیارد تومان به صورت تقریبی درآمد داشته باشند. تعرفه تبلیغات این چهره‌ها برای هر استوری بین ۵ تا ۱۵۰ میلیون تومان است! حال آنکه بسیاری از چهره های اینستاگرامی پس از اخبار منتشر شده پیرامون فیلترینگ اینستاگرام بسیاری از دنبال‌کنندگان خود را به یوتیوب دعوت کرده و منبع درآمدی جداگانه در آنجا نیز ایجاد کرده‌اند.

حال این عناوین گاه توخالی که درست مقابل دیدگان یک نسل، از دنیای شیشه‌ای خود به دنبال کنندگانشان که گاه برای آن‌ها بیشتر به صفرهای یک اسکناس شباهت دارند، لبخند می‌‌زنند، جملات اتو کشیده تحویل می‌دهند، برای همراهی از آنان تشکر می‌کنند ،به واسطه هر چند تگ، منشن، لایک یا کامنت برایشان هدیه در نظر می‌گیرند(هدیه‌ای که اسپانسر تقدیم می‌کند)، گاه به ضرورت یک موقعیت رنگِ پروفایلشان را سبز، بنفش یا نارنجی می‌کنند، امروز حامی فلان کمپین و فردا منتقد به مدیریت در کشور می‌شوند، گاه همگام با مردم  به فیلترینگ می‌تازند و گاه به دولتی که در زمان انتخابات برایش سینه چاک کرده بودند، به خاطر قیمت ارز، نقض برجام، گرانی و ... به تندی انتقاد می‌کنند. غافل از اینکه این دنیای شیشه‌ای هرچه باشد شیشه است و امکان دارد ناگهان بشکند و خرده‌هایش تیغ بر شاهرگ شهرت باد آوردشان شود !

منبع: روزنامه اینترنتی فراز

کدخبر: 817767 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟