شوک عجیب خوش تیپ ترین نخست وزیر جهان + فیلم
حجم ویدیو: 1.56M | مدت زمان ویدیو: 00:00:59

 جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا در کنفرانس خبری که در موسسه فیزیک نظری پریمیتر در واترلو اونتاریو برگزار شد،‌ با به رخ کشیدن اطلاعاتش درباره فیزیک کوانتوم و رایانه‌های کوانتومی نشان داد چیزی فراتر از یک نخست‌وزیر جوان و خوش‌چهره است.

این سیاستمدار جوان در کنفرانس خبری که به منظور اعلام برنامه بودجه دولت کانادا برگزار شده‌بود،‌ توسط یک خبرنگار در موقعیتی قرار گرفت که مجبور شد دانش فیزیکی خود را به رخ حاضران بکشد.

خبرنگار پرسش خود را با این جمله آغاز کرد که" می‌خواستم از شما درباره رایانش کوانتومی بپرسم، اما بهتر است..." و بعد پرسشی درباره سیاست کانادا برای مبارزه با داعش مطرح کرد.

با این‌همه، جاستین ترودو در برابر چشمان متعجب حاضرین تصمیم گرفت به هردو پرسش پاسخ دهد و گفت: "رایانه‌های معمولی برپایه صفر و یک کار می‌کنند، این سیستمی دو‌دویی است. حالت کوانتومی امکان آن را فراهم می‌آورد که اطلاعات پیچیده‌تر در یک بیت رمزنگاری شوند. یک بیت در رایانه‌های معمولی یا صفر است یا یک. در حالت کوانتومی وضعیت پیچیده‌تر از این است زیرا هرچیزی می‌تواند همزمان یا به شکل امواج باشد یا ذرات و عدم قطعیت درباره حالت کوانتومی به ما امکان می‌دهد اطلاعات بیشتری را در رایانه‌های کوچک بگنجانیم. همین نکته‌است که رایانش کوانتومی را شگفت‌انگیز ساخته‌است. لطفا نخواهید صحبت درباره این موضوع را ادامه دهم اگرنه باید کل شب را اینجا بگذرانیم."

دکتر لوسین هاردی از اعضای ارشد بنیاد کوانتوم در مرکز پریمتر و یکی از دانشمندانی که در این کنفرانس حضور داشت پس از این سخنرانی با ابراز شگفتی اعلام کرد هرگز نخست‌وزیری را ندیده که چنین کاری انجام دهد و مفهومی چنین پیچیده را اینگونه خوب توضیح دهد.

 

کدخبر: 806960 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟