پسرها در این کشور به دنبال چاق ترین عروس هستند!

به گزارش رکنا، دختران کشور موریتانی از کودکی به کمپ‌های چاق شدن اجباری می‌روند و این یعنی آغاز یک چالش برای این دختران که جسم و فکر آنها را همزمان تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مقیاس‌های زیبایی از منطقه‌ای به منطقه دیگر و از فرهنگی به فرهنگ دیگر متفاوت است. در حالی که در بیشتر مناطق دنیا زنان و دختران آرزوی داشتن اندامی ایده آل را در سر می‌پرورانند در کشور موریتانی در غرب آفریقا چاق بودن ، یک ویژگی مثبت در زنان به شمار می‌رود.

هرچه چاق‌تر زیبا‌تر

ملکه زیبایی در کشور موریتانی بر همین اساس انتخاب می‌شود و معیار انتخاب همسر نیز در همین جمله خلاصه می‌شود. چاق بودن برای دختران موریتانی و آینده آنها حیاتی و بسیار مهم است، زیرا اگر دختری لاغر و نحیف باشد، شانس زیادی برای داشتن یک ازدواج موفق نخواهد داشت.

غذاهای پر‌چرب و پر‌کالری برای دختران

دختران از پنج سالگی در زمان مشخصی از سال به این کمپ‌ها می‌روند و مراسم خاصی با نام اللبلوح برای آنان اجرا می‌شود. در این مراسم، مواد غذایی پر‌چرب و پر‌کالری را به زور به خورد آنها می‌دهند.

این کمپ‌ها در قلب مزارع موریتانی بنا شده‌اند. دختران ۵ تا ۹ ساله، روزانه ۲ کیلو ارزن مخلوط شده با روغن حیوانی و ۲۰ لیتر شیر شتر می‌نوشند. یعنی چیزی معادل ۱۶۰۰۰ کالری در روز که این مقدار ۸ برابر میزان متعادل مصرفی بدن یک فرد بالغ است، چه برسد به یک کودک پنج ساله و یا کوچکتر!

کدخبر: 803781 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟