پانته آ سیروس خانم بازیگر سریال های خاطره انگیز ! / حس مادری ام در فیلم اولم بیدار شد + فیلم  گفتگو با رکنا
حجم ویدیو: 105.73M | مدت زمان ویدیو: 00:14:26

به گزارش رکنا، پانته آ سیروس بازیگر سینما و تلویزیون متولد فروردین سال 1353 است. نخستین تجربه سینمای او فیلم "این جا همه چیز خوب است" بوده است.

پانته آ سیروس در گفت و گوی اختصاصی با رکنا در خصوص موضوعات مختلف روز و همچنین کارنامه کاری خود توضیحاتی را ارائه کرد.

پروژه های کاری پانته آ سیروس

پانته آ سیروس در خصوص پروژه های کاری خود اینطور گفت: فیلم "برف بی صدا می بارد" در سال 1399 شروع شد علاوه بر آن ، فیلم " آتش در گلستان" نیز در سال 1400  به اتمام رسیدند؛ همچنین فیلم سینمایی "در جهنم باران نمی بارد" در سال 1399 نیز منتشر شد.

آزار جنسی اولین موضوع فیلمنامه خانم بازیگر

اولین فیلم نامه ای که پانته آ سیروس برای ایفای نقش انتخاب کرد، فیلم " این جا همه چیز خوب است" بود، که دید عمیقی نسبت به موضوعات اخیر سینما و تلویزیون مبنی بر آزارجنسی و تجاوز به زنان دارد. خانم سیروس درباره انتخاب این نقش گفت :  من با انتخاب این نقش قصد محک زدن خودم را داشتم. موقعیت این زن برای من استثنایی بود و دوست داشتم آن را تجربه کنم.

من مادر یک دخترهستم و موضوع این فیلم من را از بازیگری دور کرد و حس های مادرانه ای را در من بیدار کرد که تا پیش از آن درگیر این موضوعات نشده بودم.

دلیل عجیب پانته آ سیروس برای انتخاب نقش

پانته آ سیروس در خصوص دلیل انتخاب نقش ها و ژانر های اجتماعی و دغدغه مند فیلم ها برای بازی در آن ها گفت : فکر می کنم هدف از این که من وارد سینما شدم و قرار است قابی را اشغال کنم، این است که بتوانم حرفی برای زدن داشته باشم اما این که چقدر در آن موفق هستم را باید مخاطبان بگویند.

مردم وقتشان را از سر راه نیاوردند ،من را در حالی که از دیوار راست بالا می روم تماشا کنند. به هر حال انتخاب نقش برای بازیگرانی مثل من ، تصمیم دشواری است.

بازیگری که نقاش است

پانته آ سیروس علاوه بر بازیگری ، حرفه ی نقاشی را دنبال می کند. او در این خصوص گفت: نقاشی قدیمی ترین رفیق من است. در حدود 25 سال سبک ها و تکنینک های بسیاری از نقاشی را تجربه کردم اما در نهایت آبرنگ و اکرولیک برایم جذاب تر بوده اند.

او افزود: تمام سوژه های خود را از طبیعت انتخاب می کنم زیرا با آدم ها به قدری آشنا نیستم که بتوانم آن ها را بکشم. من آدم ها را نمی شناسم!

پانته آ سیروس مهاجرت می کند؟

بازیگر آتش در گلستان درباره مهاجرت نخبگان و همچنین دیگر اعضای جامعه از ایران افزود: من از طرفی متأسف و از طرفی دیگر خوشحال هستم؛ برخی از نخبگان و مردم با وجود استعداد ها و انرژی های سرشار عرصه جولان ندارند ، مهاجرت هم می تواند برای آن ها خوب باشد هم بد! می دانم که مهاجرت آنان برای مملکت من خوب نیست اما شاید برای خودشان خوب باشد!

خانم بازیگر در پاسخ به این پرسش که " پانته آ سیروس هم ممکن است از ایران مهاجرت کند؟ " گفت : فقط غیرممکن ، غیر ممکن است!

ورزش در زندگی پانته آ سیروس

 ایشان علاوه بر بازیگری مربی ورزش در رشته های شنا، اسکی، ایروبیک و بدنسازی می باشد. تفریحات و سرگرمی دیگر ایشان کوهنوردی، سنگ نوردی و دوچرخه سواری کوهستان می باشد.

پانته آ سیروس در خصوص تأثیر ورزش در زندگی شخصی و علل انتخاب آن گفت : خانواده ورزشی ، دلیل اصلی من برای انتخاب ورزش بودند؛ من استعداد ورزشکار شدن را داشتم علاوه بر آن توان قلبی و ریوی و توان عضلانی من برای ورزش بالا بود و همه این نکات باعث شد همانند پدرم ورزشکار شوم.

من با پدرم به شکار می رفتم ، البته در آن زمان شکار تا این اندازه بد نبود ؛ به همین دلیل با اسلحه نیز آشنا شدم و فهمیدم چگونه فشنگ را پر کنم ، اسلحه را دست بگیرم و تفاوت بین اسلحه ها را بفهمم.

همه این ها باعث شد در مقاطعی از زندگی که همه درگیر موضوعاتی مثل فشار، نامیدی و آزار می شوند را با ورزش مدیریت کنم؛ زمانی که وارد طبیعت می شوم کاملا از آن لذت می برم و جلوه های مختلف طبیعت همچون نمایشنامه جلوی صورتم می رقصند و من در این نمایشنامه بازی می کنم.

پانته آ سیروس: بیننده ها بیمار نیستند!

فیلم "اراتمند، نازنین ، بهاره، تینا" توقیف شد.

پانته آ سیروس در خصوص محدودیت ها و خط قرمز های سینما و تلویزیون و در پاسخ به پرسش خبرنگار فرهنگی رکنا مبنی بر اینکه " توقیف از نظر شما به چه معناست و اگر در شرایط تسلط بر آن بودید ، محتوایی را توقیف می کردید؟ چرا؟" گفت : من هرگز هیچ محتوایی را توقیف نمی کردم به دلیل اینکه مردم و مخاطبین در تعدد و در دسترس بودن عناصر و اجزاست که درک می کنند چه چیزی را دوست دارند و چه چیزی را دوست ندارند.

اگر من محتوایی را از آن ها پنهان کنم ، مخاطب همان چیزی را طلب می کنند که در دسترس ندارند. چه بسا الان در شبکه های خارجی همچون شبکه های عربیو ترکیه ای شاهد آن هستیم که مخاطب خاصی برای خود دارد و این مخاطبان جزو کم تأثیرگذارترین آدم ها هستند.

افرادی هستند که کار جدی ای ندارند و سریال های ترکی را دنبال می کنند.به عقیده من ، باید هر فیلمی که ساخته می شود مردم اجازه دیدن آن را داشته باشند تا خودشان انتخاب کنند!

عرصه هنر ، عرصه بازنمایی است ، باید اجازه دهیم بازنمایی اتفاق بیوفتد.

پانته آ سیروس در خصوص تفاوت میان خط قرمز سینما و تلویزیون گفت :  خط قرمز های تلویزیون خیلی بیشتر از سینما است. خط قرمز های تلویزیون بعضا کار را فدا می کند. به عنوان مثال بازیگری در صحنه یک اجرای فوق العاده دارد اما یک تار مو از کنار صورت آن بیرون آمده که به خاطر همین مسئله کل سکانس حذف می شود.

بیننده های ما فرهیخته هستند، فکر نمی کنم بیمار باشند؛ مخاطبان به راحتی در کنار خانواده هایشان روی مبل می نشینند و فیلم های خارجی نگاه می کنند!

مهلا رنجبران

پانته آ سیروس

کدخبر: 788712 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهلا رنجبران
آیا این خبر مفید بود؟