آیا داستان برادران دالتون واقعیت دارد؟ + عکس ها

برادران دالتون ها، باندی خشن و مسلح بودند که وحشت زیادی در شهرهای مختلف آمریکا در بین سالهای 1890 تا 1892 به راه انداخته بودند. با اینکه همه اعضای این باند از خانواده دالتون ها نبودند، اما این باند به خاطر وجود سه نفر از برادران دالتون ، به این نام شهرت یافت. البته برادران دالتون همگی خلافکار نبودند چرا که در بین آنها هم یاغی وجود داشت و هم مرد قانون.

برادران دالتون

چهار نفر از آنها با نام های گرتِن معروف به گرت، ویلیام معروف به ویل، رابرت مشهور به باب و اِمت از خلافکاران و فرانک که برادر بزرگتر آنها بود، کلانتر اوکلاهاما بود.

کار اصلی باند دالتون ها، دزدی مسلحانه از مسافران قطار و گاهی بانک ها بود. گرتن که به دلیل سوختگی ، یک طرف صورتش با باروت اسلحه به گرت به معنی رنده شهرت داشت و همینطور باب و امت اعضای اصلی باند و در اصل موسسان آن بودند که قبلا با باند برادران یانگر همکاری می کردند اما بعدا تصمیم به جدایی از این باند کرده بودند.

برادر دیگر بیل نیز راهزنی و دزدی می کرد اما به جای پیوستن به باند دالتون ها به گروه وحشی های غرب پیوسته بود تا مجبور نباشد هر لحظه با برادران خود بر سر پول درگیر شود؛ اما در سال 1891 او نیز تصمیم گرفت تا به گروه برادران دالتون بپیوندد.

در آن زمان آنها از قطارهای در مسیر آلیلا به کالیفرنیا سرقت می کردند. در یکی از همین سرقت ها، بیل و گرت دستگیر شدند اما شاهدان تنها علیه گرت شهادت دادند و بیل بیگناه شناخته و آزاد شد. البته گرت نیز به دلیل کمبود مدارک، چند ماه بعد از زندان آزاد شد.

 

کدخبر: 784147 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟