جست‌وجوی ایرانی‌ها برای کشف راز زندگی شاد ژاپنی‌ها

 به گزارش رکنا، از جمله کتاب‌های پرفروش فروردین ۱۴۰۱ می‌توان به «ایکیگای (راز ژاپنی‌ها در داشتن عمر طولانی و زندگی شاد)» از نشر ثالث و «استامبولی (نوشته‌ها و عکس‌های سفر به استانبول)» نوشته منصور ضابطیان از نشر مون اشاره کرد.

منصور ضابطیان کیست؟

منصور ضابطیان

منصور ضابطیان (متولد ۷ آذر ۱۳۴۹ در تهران) روزنامه‌نگار، کارگردان، مجری رادیو و تلویزیون، پادکست ساز، سفرنامه نویس و تهیه‌کننده ایرانی است.

ضابطیان در سال ۱۳۶۹ کاردانی رشته علوم آزمایشگاهی را در دانشگاه علوم پزشکی گیلان به پایان رساند و پس از چند سال رشته تحصیلی خود را تغییر داد و رشته سینما را در دانشگاه ادامه داد. منصور ضابطیان مدتی مدرس دوره‌های آزاد آموزش گویندگی و اجرا در دانشکده خبر نیز بود. او کار حرفه‌ای را با روزنامه‌نگاری شروع کرد و مصاحبه‌ها و گزارش‌های مختلفی برای مجلات و روزنامه‌های حیات نو، چلچراغ، گزارش فیلم و کلک می‌نوشت. در سال ۱۳۷۸ کار در تلویزیون را آغاز کرد. «سبد»، «مردم ایران سلام»، «جغرافیای فریاد»، «فرش واژه»، «نقره»، «رادیو هفت» و «صدبرگ» از معروف‌ترین کارهای او در تلویزیون است.

از منصور ضابطیان تا به حال سفرنامه‌های مارک و پلو، مارک دو پلو، برگ اضافی، موآ، بی زمستان، سباستین، چای نعنا و سه رنگ منتشر شده است. او همچنین در زمینه تولید کتاب صوتی با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز فعالیت کرده است. 

کدخبر: 775455 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟